کد خبر : 1377447 | 15 آذر 1395 ساعت 11:57 | 28K بازدید | 6 دیدگاه

پیش‌بینی امیر قلعه‌نویی درست از آب درآمد

ورزشگاه یادگار در مسیر نقش‌جهان

ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز با گذشت حدود 6 ماه از آغاز عملیات ترمیم چمن هنوز آماده نشده و به نظر می رسد مدت زیادی هم برای آماده شدنش زمان لازم باشد.

ورزشگاه یادگار در مسیر نقش‌جهان

به گزارش "ورزش‌سه"، بلافاصله بعد از پایان رقابت های لیگ برتر پانزدهم، عملیات ترمیم و بازسازی چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) کلید خورد. عملیاتی که از ابتدا مسئولان استانی آذربایجان خبر از پایان آن تا اواسط شهریورماه دادند. روند اتمام پروژه خیلی سریع طی شد اما مشکلاتی که بر سر واردات چمن از ترکیه پیش آمد و در نهایت مسئولان مجبور به استفاده از چمن داخلی شدند، در روند کار وقفه انداخت. با همه این مسائل مدیران آذربایجانی از افتتاح چمن جدید ورزشگاه در تاریخ 10 مهر خبر می دادند و قاطعانه از این موضوع حرف می زدند. 


تمام مسائل اما در حد وعده باقی ماند و همه چیز به 30 آبان و دیدار صبای قم و تراکتورسازی موکول شد. با اینکه مسئولان استانی از وضعیت مناسب ورزشگاه خبر می دادند اما تمرین یک جلسه ای تراکتوری ها همه چیز را تغییر داد و مشخص کرد که چمن جدید کیفیت لازم را ندارد. همین شد که تراکتور و ماشین سازی تصمیم گرفتند تا نیم فصل بازی های خود را به یادگار نبرند.


مساله مهمی که باعث نگرانی فوتبالدوستان تبریزی شده، زمان افتتاح این ورزشگاه است. ظاهرا چمنی که روی زمین گسترده شده، با زیر سازی انجام شده همخوانی ندارد و جنش چمن نیز بسیار لطیف است که به گفته بازیکنان تراکتور با هر ضربه استوک کنده می شود. مسئولان مربوطه از افتتاح ورزشگاه تا نیم فصل خبر می دهند اما با توجه به عدم تحقق وعده های قبلی و اخباری که هرازگاهی در فضای مجازی منتشر می شود، این نگرانی وجود دارد که یادگار به نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر نیز نرسد. در این باره دیروز سرپرست ماشین سازی نیز مصاحبه ای انجام داد و اعلام کرد که این چمن تا پایان فصل هم آماده نمی شود. 


حال این سوال پیش می آید که اگر واقعا ورزشگاه اختصاصی تراکتور وجود نداشت و یا آماده میزبانی از لیگ برتر نمی شد، بازی های این تیم و ماشین سازی در کجا انجام می شد؟ آن هم در شرایطی که گسترش فولاد حاضر نشد ورزشگاه بنیان دیزل را در اختیار دو تیم دیگر تبریزی قرار دهد. حالا هم خیلی ها نگران وضعیت بزرگترین استادیوم آذربایجان هستند. 


امیر قلعه نویی هفته ها پیش ابراز امیدواری کرده بود که یادگار مانند نقش جهان نشود ولی ظاهرا مسیری که در بازسازی این ورزشگاه در پیش گرفته شده، شباهت زیادی به نقش جهان اصفهان دارد؛ با این تفاوت که مشکل یادگار تبریز فقط چمن آن است و شاید اهالی فوتبال تبریز شانس آوردند که قسمت های دیگر ورزشگاه برای بازسازی، تخریب نشده است.

دیدگاه‌ها