کد خبر : 1377802 | 16 آذر 1395 ساعت 17:13 | 13.3K بازدید | 1 دیدگاه

هفت دوئل تاثیرگذار در نبرد هفته

دوئل های سرنوشت ساز استقلال و تراکتورسازی

نبرد های یک در برابر یک ستارگان در نبرد جذاب روز جمعه تیم های بالانشین لیگ تاثیر عاملی تعیین کننده در نبرد هفته خواهند بود.

دوئل های سرنوشت ساز استقلال و تراکتورسازی

به گزارش "ورزش سه"، نبرد میان استقلال و تراکتورسازی مطمئنا یکی از سه بازی حساس و پرحاشیه لیگ برتر است. این بازی که با توجه به حضور ستاره های پرتعداد در ترکیب دو تیم نتیجه آن تاثیر زیادی از ستاره ها خواهد گرفت، دوئل های جذابی را شامل می شود. دوئل هایی که فاتحان آن می توانند نقش پر رنگی در تعیین برنده بازی داشته باشند:

 

1- مهدی رحمتی – ادینیو
دروازه بان استقلال بارها برابر ادینهو قرار گرفته و این دو بازیکن مهم و تاثیر گذار دو تیم شناخت کاملی از خصوصیات یکدیگر دارند. رحمتی در آخرین رویارویی خود با ادینهو در لیگ سیزدهم با پیراهن استقلال دو مرتبه مغلوب این بازیکن شد اما دروازه بان استقلال در هفته های اخیر از آمادگی بالایی برخوردار است. ادینهو نیز در بازگشت به فوتبال ایران هنوز در قامت مدعی آقای گلی ظاهر نشده اما نبرد این دو ستاره ادوار لیگ برتر، نبردی قدیمی است که مطمئنا با انگیزه های متفاوت پیگیری می شود. نبردی که شاید هیچکس به اندازه این دو نفر از عمق آن آگاه نیست.

 

1161725


2-  پادوانی – فرزاد حاتمی
مدافع بلند قامت استقلال اگر در ترکیب ابتدایی تیم منصوریان قرار بگیرد وظیفه ای به جز مهار حاتمی نخواهد داشت. پادوانی با حضور در ترکیب آبی ها، به وضعیت خط دفاع این تیم سر و سامان داده اما نبرد با تراکتورسازی متفاوت از بازی های گذشته این تیم است تا دیدار برابر تراکتور روز مهمی برای این بازیکن باشد. از سوی دیگر حاتمی و قدرت سر زنی او یکی از روش های مورد علاقه قلعه نویی برای گلزنی است و پادوانی در این دیدار وظیفه دارد تا عملکرد مهاجم تراکتورسازی را مختل کند.


3-  امید ابراهیمی- سروش رفیعی
نبرد میان طراح اصلی حملات تراکتورسازی و هافبک تخریبی آبی پوشان در این دیدار، نبردی سرنوشت ساز برای خط حمله تراکتورسازی است. رفیعی اگر مانند دیدار برگشت فصل گذشته در این نبرد به پیروزی برسد، مطمئنا خط دفاع استقلال کار سختی خواهد داشت و اگر روز جمعه از روزهایی باشد که ابراهیمی در فرم خوب خود قرار دارد، قلعه نویی باید به دنبال راه دیگری برای بازکردن دروازه رحمتی باشد. در این میان نباید فراموش کرد که کمتر سرمربی در فوتبال ایران به خوبی قلعه نویی از خصوصیات ابراهیمی آگاهی دارد و البته دوستان پرتعداد رفیعی در ترکیب استقلال از جمله بختیار رحمانی، کاوه رضایی و آرش افشین برای مهار این بازیکن آماده تقلب رساندن به هافبک ملی پوش آبی ها هستند.


4-  بختیار رحمانی- مهدی کیانی
نبردی مانند دوئل قبلی اما این بار برای هافبک طراح استقلال برابر هافبک دفاعی تراکتورسازی با یک تفاوت مهم؛ رحمانی و کیانی فصل گذشته بازی های زیادی را در کنار یکدیگر انجام دادند و به خوبی از خصوصیات یکدیگر آگاه هستند. رحمانی که البته برای این بازی انگیزه های زیادی دارد، می تواند با درخشش در این دیدار انتقام سختی از تراکتوری ها بگیرد. شاید دیدار برابر تراکتورسازی برای بختیار رحمانی آغاز درخشش در ترکیب آبی ها باشد و دیدار روز جمعه رنسانس این بازیکن در ترکیب استقلال را رقم بزند.

 

1161726


5-  یعقوب کریمی – محمد ایران پوریان
ایران پوریان از بهترین بازیکنان تراکتورسازی است و کریمی در لیگ شانزدهم مهره مطمئن منصوریان در سمت چپ است که با توجه به شرح وظایف هافبک چپ آبی ها، کریمی باید در حمله و دفاع برابر ایران پوریان قرار بگیرد. سرنوشت نبرد این دو بازیکن با توجه به علاقه دو سرمربی به استفاده از جناحین مطمئنا نبردی طولانی خواهد بود که یک غفلت در آن عواقب سختی در پی خواهد داشت.


6-  علی قربانی- خالد شفیعی
مهاجم بلند قامت و مدافع سرزن تراکتورسازی نبردی مانند آنچه حاتمی و پادوانی تجربه می کنند را پیش روی دارند. قربانی که همواره با حضور خود در ترکیب استقلال برای آبی ها عملکردی موثر داشته، احتمالا در این دیدار باز هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا خط حمله استقلال زهردار تر از همیشه ظاهر شود. البته خالد شفیعی نیز در جنگ های هوایی تبحر زیادی دارد تا پیش بینی پیروز این نبرد، کار سختی باشد.


7-  کاوه رضایی- محمدرضا اخباری
این دوبازیکن که در سایپا سابقه بازی در کنار یکدیگر را در کارنامه دارند، در این بازی باید برابر یکدیگر قرار بگیرند. رضایی مهاجم اصلی آبی ها است و منصوریان امید زیادی به درخشش او برای فتح دروازه اخباری دارد. اخباری و رضایی نیز مانند رحمتی و ادینهو به خوبی نقاط ضعف و قوت یکدیگر را می شناسند تا این نبرد، سرنوشت نا معلوم داشته باشد. مهاجم شماره 9 استقلال به خوبی می داند در این دیدار باید در استفاده از موقعیت ها دقت عمل بیشتری به خرج دهد زیرا از دست رفتن سه امتیاز در این بازی، هزینه ی زیادی برای آبی های تهرانی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها