کد خبر : 1378011 | 17 آذر 1395 ساعت 14:11 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

شخصیت ورزشی سال ۲۰۱۶ اسپرتس ایلاستریتد؛

افتخاری بزرگ برای لبرون جیمز

ستاره تیم کلیولند و دارنده چهار عنوان ارزشمندترین بازیکن NBA حالا توانست جایزه شخصیت ورزشی سال اسپرتس ایلاستریتد را کسب کند، ورزشکاری که تجسمی از روح ورزشکاری و موفقیت باشد.

افتخاری بزرگ برای لبرون جیمز

‎به گزارش "ورزش سه"، ‎لبرون جیمز که کلیولند کولیرز را برای رسیدن به قهرمانی NBA رهبری کرد و به ناکامی ۵۲ ساله شهر کلیولند در کسب یک قهرمانی در چهار لیگ اصلی امریکا پایان داد، عنوان شخصیت ورزشی سال ۲۰۱۶ اسپرتس ایلاستریتد را کسب کرد.


‎جیمز روز جمعه در این باره گفت: “می دانم کسب این عنوان افتخار بزرگی است و من تاریخچه آن را شنیده بودم و من از دریافت آن بسیار مفتخرم. شما می دانید من در مورد جوایز فردی و چیزهایی از این قبیل چه نظری دارم؛ این جوایز من را تحت تاثیر قرار نمی دهد و اهمیتی ندارند. اما اینکه آنها من را انتخاب کردند، افتخارآمیز است”.


‎جیمز ادامه داد:” من بیشتر برای خانواده، بچه هایم، همسرم، مادرم و بنیادم خوشحالم؛ برای بچه هایی که نماینده‌شان هستم و بچه هایی که الگو و الهام بخششان هستم. بیشتر برای آن ها خوشحالم. این جایزه برای من یه افتخار است و من از بردنش خوشحالم اما چندان اهمیتی ندارد. نمی دانم. واقعا نمی دانم چه حسی در موردش داشته باشم”.

 

1088964


‎جیمز در فینال NBA روحی تازه در تیم کلیولند کولیرز دمید تا این تیم با شکست گلدن استیت واریرز که با ۷۳ پیروزی در فصل عادی شانس اول قهرمانی بود، جام را بالای سر برد. جیمز برای سومین بار در دوران حرفه ای اش به عنوان MVP فینال انتخاب شد و کلیولند اولین تیمی لقب گرفت که توانسته عقب افتادگی ۱-۳ در فینال را جبران کند.


‎جیمز در بازی پنجم و ششم فینال ۴۱ امتیاز کسب کرد و بلاک کلیدی او در لحظات پایانی بازی هفتم، نقش بسزایی در قهرمانی کلیولند داشت.


‎جیمز با کسب این عنوان، نام خود را در کنار نام تایگر وودز قرار داد؛ این دو تنها افرادی هستند که دو بار این عنوان را کسب کرده اند. جایزه شخصیت ورزشی سال اسپرتس ایلاستریتد از سال ۱۹۵۴ به صورت سالانه به ورزشکار یا تیمی که تجسمی از روح ورزشکاری و موفقیت باشد اهدا می شود.


‎جیمز ۳۱ ساله تاکنون ۴ بار عنوان MVP فصل عادی را کسب کرده است. او در سال ۲۰۱۴ پس از گذراندن ۴ فصل در میامی هیت که به ۴ حضور در فینال و ۲ قهرمانی منجر شد، به کلیولند بازگشت.


نویسنده: احمد شریفی

دیدگاه‌ها