کد خبر : 1378216 | 18 آذر 1395 ساعت 10:27 | 126.6K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال - تراکتور؛ آوردگاه درگیری‌ها و دوئل‌ها!

از مجیدی تا رحمتی؛ آتش بیاران معرکه!

دیدار دو تیم استقلال و تراکتور همیشه جذابیت های خاص خود را داشته است و بیشتر این جذابیت به چالش و درگیری بازیکنانی خاص در تیم ها مربوط می شود.

از مجیدی تا رحمتی؛ آتش بیاران معرکه!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از حساس ترین نبردهای هفته سیزدهم لیگ برتر مربوط به رویارویی آبی پوشان پایتخت و سرخ های آذربایجان است. این دیدار روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و باتوجه به حساسیت بالا، پیش بینی می شود جای خالی در ورزشگاه پیدا نشود، دقیقا مثل جدال این دو تیم در هفته ماقبل آخر فصل گذشته که در نهایت با پیروزی تراکتورسازی به پایان رسید. تراکتورسازان از فصل 88-89 به لیگ برتر بازگشته اند و از همان زمان دیدارهایشان با استقلال، جذابیت های فراوانی داشته است، جذابیت هایی که اغلب آن مربوط به درگیری بین بازیکنان دو تیم یا درگیری بازیکنان با هواداران بوده است!

 


فرهاد فکرش را هم نمی کرد...

فرهاد مجیدی اولین بازیکنی بود که با هواداران تراکتورسازی درگیر شد. در اولین حضور آبی پوشان پایتخت پس از ۸ سال در تبریز و در حالی که ورزشگاه یادگار امام بیش از هفتاد هزار هوادار را در خود جای داده بود، فرهاد مجیدی پس از گلزنی با مشت گره کرده به سوی تراکتوری ها رفت و هوادار خشمگین تبریزی سر او را شکستند. آن دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسید اما تا آخرین حضور مجیدی در استقلال، رویارویی این دو تیم تحت الشعاع درگیری شماره هفت استقلال با هواداران تراکتوری بود! شاید او فکرش را هم نمی کرد مشت گره کرده در ورزشگاه یادگار امام تا این حد برایش چالش ساز باشد.

 

1162096

 


کرار و درگیری با همه؛ از جمله استقلال!

جاسم کرار از جمله بازیکنان خارجی فوتبال کشورمان بوده که حواشی مختلفی داشته است. کرار از همان ابتدا با هواداران اکثر تیم ها درگیر بود و حتی با مسئولان خودی هم درگیری هایی داشت، اما برخورد او با هواداران استقلال در چند بازی استقلال و تراکتور بسیار حاشیه ساز بود. او حتی در چند بازی که در تیم استقلال هم بود با هواداران این تیم و حتی هم تیمی هایش درگیر شد. یکی از این برخورد ها، درگیری لفظی او با جباری بر سر ضربه آزاد بود و کرار برای اثبات توانایی اش، با طعنه گلزنی اش از همین منطقه با لباس تراکتور به استقلال را یادآوری کرده بود. حال رویارویی او با استقلالی ها در دیدار روز جمعه بسیار جالب و جذاب خواهد بود.

 

1162097

 


کاپیتان نکو، آرش و حنیف در مقابل ده هزار تراکتوری!

به جز حنیف عمران زاده که در چند دربی سابقه شلوغ بازی و کری خوانی داشته است، دو بازیکن دیگر معمولا سابقه درگیری خاصی نداشته اند اما در رویارویی این دو تیم در سال 89 که با پیروزی یک صفر استقلال به پایان رسید این بازیکنان در صف اول درگیری ها حضور داشتند. آرش برهانی پس از اخراج در اواخر نیمه اول، با واکنش هواداران تراکتور روبرو شد، حنیف عمران زاده هم در تمام درگیری ها بین بازیکنان شرکت داشت و جواد نکونام هم به واسطه گلزنی در این دیدار، مورد توهین توسط ده هزار هوادار تراکتوری حاضر در ورزشگاه آزادی قرار گرفت. عمران زاده در دیدارهای بعدی استقلال و تراکتور هم بارها و بارها مورد اهانت تراکتوری ها قرار گرفت.

 

1162099

 

 

دوئل ژنرال و آندو در روزِ چهارتایی شدن استقلال!

دو فصل قبل و درحالی که تراکتور برای قهرمانی و استقلال برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان در مقابل هم قرار گرفتند، دوئل جذابی در این دیدار بین آندرانیک تیموریان و امیر قلعه نوئی وجود داشت. آندو که در اواسط فصل تهران را به مقصد تبریز  ترک کرده بود، پیش از بازی مورد حمله سکوهای استقلالی قرار گرفت و در جریان بازی هم شادی های عجیبی پس از گل های تراکتور داشت! هافبک دفاعی تراکتوری ها چند هفته قبل پس از گلزنی به سیاه جامگان شادی عجیبی بر علیه ژنرال استقلالی ها انجام داد و در دیدار استقلال و تراکتور هم به طور کامل قلعه نوئی را شکست داد.

 

1162100

 

 


ژنرال با یک تیر، دو حریفش را شکست داد

در اواسط فصل قبل امیر قلعه نوئی جانشین تونی اولیویرا در تراکتور شد اما باتوجه اختلافات او با هواداران تراکتور در گذشته، قلعه نوئی در ابتدا مقبولیت لازم در تبریز را نداشت اما کم کم با کسب نتایج خوب، این مقبولیت برای او حاصل شد. وی در اولین رویارویی مقابل استقلال در تبریز شکست خورد اما انتقام این دیدار را در هفته ۲۹اُم در ورزشگاه آزادی گرفت. در این دیدار آبی ها ابتدا با گل حاج محمدی پیش افتادند اما در آخر با نتیجه ۳-۲ شکست خوردند. قلعه نوئی این دیدار را در شرایطی با پیروزی به اتمام رساند که فرهاد مجیدی نیز از نزدیک نظاره گر بازی بود و باتوجه به مصاحبه های جنجالی او و رحمتی علیه هم، این پیروزی اهمیت ویژه ای برایش داشت. حال باید دید در دیدار آینده این دو تیم دوئل بین ژنرال و رحمتی را چه کسی خواهد برد.

 

1109453

 


رحمانی و کار سخت مقابل تراکتوری ها!

بختیار رحمانی از معدود تراکتوری هایی برعکس هواداران تراکتور محبوب هواداران استقلال بود در حالی که پیراهن تراکتور بر تن داشت! او در گذشته بارها نسبت به تیم استقلال ابراز علاقه کرده بود و به همین دلیل شائبه های زیادی در خصوص او در سال گذشته وجود داشت. همچنین رحمانی به دلیل نارضایتی از خدمت سربازی در تراکتور، درگیری هایی با هواداران داشت و یک اشتباه در دیدار استقلال و تراکتور در دیدار رفت سال گذشته باعث شد تا متهم ردیف اول شکست، هافبک بازیساز تراکتور شود. او پس از پایان خدمت سربازی به استقلال پیوست و حال رویارویی او با هواداران تراکتور بسیار جالب خواهد بود و باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش تراکتوری ها نسبت به او چه خواهد بود.

 

1162101

 

 

بازی پیش روی این دو تیم هم بدون شک درگیری های جالبی در بر خواهد داشت. رویارویی رحمتی و قلعه نوئی و همچنین رحمانی و هواداران تراکتور مهم ترین جدال این بازی خواهد بود و از همه مهم تر تلاش آبی ها برای فرار از ۴ شکست متوالی در آزادی مقابل تراکتور، جذابیت خاصی به این دیدار خواهد بخشید.

 

 

نویسنده: محمد همتی

دیدگاه‌ها