کد خبر : 1378477 | 19 آذر 1395 ساعت 11:54 | 21.7K بازدید | 0 دیدگاه

مظفری زاده: حضور 7 داور بازی را حساس می‌کند

داور پیشین فوتبال ایران می گوید که دیدار استقلال و تراکتورسازی با وجود حساسیت های کاذب این بازی انتخاب خوبی برای حضور یک تیم قضاوت 7 نفره نیست.

مظفری زاده: حضور 7 داور بازی را حساس می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، سعید مظفری زاده داور پیشین فوتبال ایران در واکنش به خبر حضور 7 داور در دیدار استقلال و تراکتورسازی گفت: در خبرها داشتیم که دپارتمان و کمیته داوری تصمیم گرفتند تا بازی استقلال و تراکتورسازی را با 6 داور برگزار کنند. البته بنا بر اطلاعات من یک تیم داور 7 نفری شامل بیژن حیدری داور وسط، رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی به عنوان کمک ها و اشکان خورشیدی به عنوان داور چهارم در کنار علی میرزابیگی کمک داور ذخیره و محمدرضا فغانی و حسن اکرمی به عنوان داورهای پشت دروازه قضاوت کنند.


وی در ادامه با انتقاد از این تصمیم کمیته داوران، عنوان کرد: ضمن آرزوی موفقیت برای این تیم داوری و همه داوران عزیز ایران، به نظر می رسد که بهتر بود عزیزان در دپارتمان داوری اجرای این طرح را برای دفعات اول در مسابقاتی با حساسیت و هیجان کمتر به اجرا می گذاشتند تا تیم داوری با هماهنگی و تجربه بیشتر وارد این مسابقه حساس می شدند و هم حساسیت کاذب پیش از این سابقه را کاهش می دادند. زیرا اعلام بی مقدمه اینکه مسابقه ای بر خلاف عرف معمول با تعداد بیشتری داور برگزار خواهد شد، به حساسیت بازی خواهد افزود.


مظفری زاده در پایان در توصیه به تیم داوری این دیدار، افزود: توصیه من به تیم داوری این است که برای جلوگیری از بر هم خوردن تمرکز داور وسط، تنها در مواقع ضروری و با استفاده از کلمات از پیش هماهنگ شده با استفاده از سیستم رادیویی ارتباط برقرار نمایند و از توضیحات اضافه پرهیز نمایند زیرا با توجه به تعداد داوران، استفاده از سیستم رادیویی تاثیر معکوس داشته و ضریب اشتباه داور را بالا خواهد برد.

دیدگاه‌ها