کد خبر : 1379036 | 21 آذر 1395 ساعت 10:08 | 26.9K بازدید | 2 دیدگاه

قهرمان نیم فصل؛ پرسپولیس یا تراکتورسازی؟

پرسپولیس قهرمان نیم فصل می شود یا تراکتورسازی؟ به این سوال نمی شود پاسخ صریحی داد به این دلیل که فوتبال غیر قابل پیش بینی است.

قهرمان نیم فصل؛ پرسپولیس یا تراکتورسازی؟

به گزارش "ورزش سه"، اما تا به این جای کار یکی در دفاع عملکرد بهتری داشته و دیگری در حمله. 

 


درس برانکو از تیم دایی 
آخرین باری که پرسپولیس عنوان بهترین خط دفاع در لیگ برتر را  به خود اختصاص داد در زمان مربیگری علی دایی بود. تیم در 30 بازی 15 گل خورده بود. یعنی معدل نیم گل در هر بازی. 


اما تیم برانکو در دفاع قوی تر از تیم علی دایی نشان داده. 4 گل در 13 بازی معدل گل خورده 0.3 را برای هر بازی به ثبت رسانده که رکورد جالب توجهی است. تیم برانکو در فاز دفاعی بعد از تیم کی روش قوی ترین است. دروازه پرسپولیس در این فصل هر 292 دقیقه یک بار باز شده است. 


اما به صرف داشتن یک خط دفاعی خوب نمی توان قهرمان لیگ برتر شد. اگر قرار به قهرمانی بود باید تیم علی دایی هم قهرمان می شد. هر چند پرسپولیس فصل گذشته بیشترین آسیب را از خط دفاعی دید. با  اینکه فوق العاده بازی می کرد و در فاز حمله بهترین عملکرد را در بین تیم های حاضر در لیگ برتر را داشت قهرمان نشد. این نشان می دهد نه با بهترین خط دفاعی می توان قهرمان شد نه با بهترین خط حمله. توامان باید در هر دو بخش قوی بود. یا نسبتا خوب. 


عملکرد تراکتورسازی در خط دفاع اگر چه بهتر از پرسپولیس نیست اما در معادلات امروز خوب ارزیابی می شود. میانگین گل خورده این تیم در هر بازی 0.69 گل است. دروازه این تیم در هر 130 دقیقه یک بار باز شده است. 


خوردن 9 گل در 13 بازی با توجه به اینکه تراکتورسازی در برابر همه حریفان ارایه گر بازی تهاجمی است و هم اکنون بهترین خط حمله را البته مشترکا به همراه ذوب آهن در اختیار دارد طبیعی است و برای امیر قلعه نویی و هواداران تراکتورسازی نگران کننده نیست.


هم پرسپولیس و هم تراکتورسازی برای قهرمان شدن در فاز دفاعی موفق بوده اند به خصوص تیم پرسپولیس که فصل گذشته بیشترین آسیب را در خط دروازه و دفاع متحمل شد وبه همین خاطر قهرمانی را از دست داد.

 

 


فرصت سوزی و جذب یک مهاجم جدید 
اما در فاز حمله تراکتورسازی عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته است. 


میانگین گل زده این تیم در هر بازی 1.61 است و هر 55 دقیقه یک بار دروازه حریفان را باز می کند. میانگین گل زده پرسپولیس در هر بازی 1.15 است و هر 78 دقیقه یک بار دروازه حریفان را باز می کند. 


فرزاد حاتمی و ادینهو در خط حمله تراکتورسازی جزء مهاجمان باتجربه فوتبال کشورمان بشمار می روند که قدر موقعیت ها را خوب می دانند. درست بر خلاف مهاجمان جوان پرسپولیس.


پرسپولیس اگر چه این فصل کم گل می زند اما این بدین معنی نیست که در خلق موقعیت روی دروازه حریفان ناموفق است. اتفاقا پرسپولیس به زیبایی فصل گذشته بازی می کند وخوب هم موقعیت می سازد اما فرصت سوزی های این تیم آزار دهنده است. 


مهدی طارمی موقعیت های زیادی را هدر می داد. علیپور کمی از شرایط آرمانی خود دور شده و مهاجم اکراینی هم دروازه حریفان را خوب نمی بیند. 


پرسپولیس برای فائق آمدن بر این نقطه ضعف باید در تعطیلات زمستانی دست به جذب یک مهاجم ششدانگ بزند. مهاجم ششدانگی که یک آلترناتیو قوی برای مهدی طارمی باشد و این مهاجم را به تکاپو وا دارد. 

 

 


حریفان در هفته های پایانی 
پرسپولیس قهرمان نیم فصل می شود یا تراکتورسازی؟ طبیعتا از آنجایی که پرسپولیس دو امتیاز پیش است بخت بیشتری برای دست یابی به این مهم دارد. البته این بستگی به عملکرد حریفان این دو تیم در دو هفته پایانی هم دارد. 


پرسپولیس در هفته های چهاردهم و پانزدهم میهمان ذوب آهن و میزبان سیاه جامگان است و تراکتورسازی هم بازی در برابر سپاهان را در خانه تجربه می کند و در ادامه به مصاف نفت تهران می رود. 

 

 


برانکو و قلعه نویی در جبهه موافق 
برانکو و امیر قلعه نویی این فصل در حالی از بیشترین بخت برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر برخوردار هستند که در جبهه موافق هستند. 


امیر قلعه نویی این فصل چند بار در حمایت از برانکو مصاحبه کرده و در دعوای این مربی کروات با کی روش طرف سرمربی سابق تیم ملی را گرفته است. برانکو هم نشان داده رابطه خوبی با امیر قلعه نویی دارد. 


کی روش اما از پویایی هر دو تیم بیشترین بهره را در تیم ملی برده. تیم او در دور رفت گلی نخورده و صدرنشین است. کی روش در حالی چهارمین حضور در جام جهانی است و این برای او از هر چیز مهمتر است و به دعوا با برانکو و امیر قلعه نویی می ارزد.

دیدگاه‌ها