کد خبر : 1379105 | 21 آذر 1395 ساعت 13:24 | 11.5K بازدید | 1 دیدگاه

ثبت رکورد دومین هفته متوالی بدون تساوی بدون گل 

لیگ بی وقفه تساوی ندارد

لیگ شانزدهم در حالی هفته سیزدهم را به اتمام رساند که برای دومین هفته متوالی مسابقات لیگ برتر شاهد تساوی های بدون گل نبود.

لیگ بی وقفه تساوی ندارد

به گزارش "ورزش‌سه"،با پایان هفته سیزدهم لیگ برتر 104 مسابقه انجام شده که 14 مسابقه با تساوی بدون گل پایان یافته است. نگاهی به توالی تساوی های لیگ برتر نشان دهنده نقش مستقیم تعطیلات در ثبت این نتایج است.


شروع لیگ با 4 تسای در دو هفته ابتدایی
مسابقات لیگ شانزدهم با 2 تساوی بدون گل در هفته‌های اول و دوم پیگری شد. در هفته سوم و چهارم با توجه به داغ شدن تنور مسابقات شاهد تساوی بدون گل نبودیم ولی در ادامه و به واسطه بازی های تیم ملی لیگ شانزدهم به اولین تعطیلات بلند مدت خود رفت.


اولین تعطیلات لیگ و تکرار روند شروع فصل
شروع مجدد لیگ پس از اولین مقطع تعطیلات  با دو تساوی بدون گل در هفته های پنجم و ششم دنبال شد و در هفته هفتم شاهد یک تساوی بدون گل بودیم تا باز هم با ادامه لیگ شاهد بهتر شدن شرایط کیفی لیگ باشیم. در این مقطع نیز دیدارهای لیگ برتر برای آماده سازی تیم ملی برای مصاف با ازبکستان و کره جنوبی تعطیل شد تا دوباره شاهد وقفه در برگزاری مسابقات لیگ برتر باشیم.


پایان دومین مرحله از بازی‌های ملی و ناآمادگی مجدد تیم‌ها
پس از پایان دومین مرحله بازی های ملی در مقدماتی جام جهانی که با دو پیروزی مقابل ازبکستان و کره جنوبی همراه شد، دوباره دیدارهای لیگ برتر از سر گرفته شد و همانطور که انتظار می رفت در هفته هشتم شاهد یک تساوی بدون گل و در هفته نهم شاهد دو تساوی بدون گل بودیم. هفته دهم بدون تساوی بدون گل دنبال شد تا بار دیگرتعطیلات لیگ برتر یکی از دلایل احتیاط تیم ها و عدم کیفیت بازی ها باشد.


پایان دیدارهای مرحله رفت تیم ملی و آغاز نمایش بهتر تیم‌ها
هفته یازدهم لیگ برتر رکورد 3 تساوی بدون گل را ثبت کرد. با پیچیده شدن شرایط جدول رده بندی و نزدیکی امتیازات تیم ها به یکدیگر، در هفته های گذشته شاهد بازی های بهتر و جسورانه‌تری از تیم های حاضر در لیگ برتر بوده ایم؛ چرا که تیم های حاضر در مسابقات می توانند با کسب یک پیروزی صعود چند پله ای را تجربه کنند و به همین دلیل ریسک بازی تهاجمی و تفکرات تهاجمی را به جان می خرند. همین موضوع باعث شده تا در هفته یازدهم و دوازدهم  شاهد تساوی های کسل کننده بدون گل نباشیم؛ آماری که تنها در هفته سوم و چهارم ثبت شده بود.


با این وصف به نظر می رسد یکی از دلایل 14 تساوی بدون گل لیگ شانزدهم وقفه های طولانی مدت برای انجام بازی‌های ملی بوده است، که تیم ها را از شرایط مسابقه خارج می کرد. موضوعی که بازگشت تیم ها به شرایط طبیعی را با وقفه ای یک یا دوهفته ای مواجه می کرد.


مسابقات لیگ برتر طی هفته جاری و آتی با انجام دیدارهای هفته چهاردهم و پانزدهم پیگیری خواهد شد و سپس تعطیلات نیم فصل، وقفه ای 17 روزه را در مسابقات ایجاد می‌کند. سپس از روز 22 دی ماه دور برگشت مسابقات از سر گرفته می شود.

دیدگاه‌ها