کد خبر : 1379611 | 23 آذر 1395 ساعت 11:25 | 440K بازدید | 0 دیدگاه

پوشش کامل قرعه کشی لیگ قهرمانان:

کار سخت پرسپولیس و ذوب‌آهن، آبی‌ها خوش شانس بودند

مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 برگزار شد و نمایندگان ایران در فصل جدید رقبای خود را شناختند.

کار سخت پرسپولیس و ذوب‌آهن، آبی‌ها خوش شانس بودند

به گزارش "ورزش سه"، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در ابتدا قرعه کشی رقابت های AFC کاپ را برگزار کردند که تیم ها در 6 گروه 4 تیمی در غرب  و شرق قاره رقبای خود را شناختند. در این جام AFC باشگاههای کشورهای درجه دوم فوتبال آسیا را شرکت داد. درست مثل سال های گذشته که حضور نماینده عراق با وجود تمام وعده هایی که رئیس کنفدراسیون برای حضورش در لیگ قهرمانان داده بود جالب توجه بود.

 

1163429

 

1163430

 

 

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا دقایقی قبل از آغاز مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان جدولی از حضور نمایندگان مختلف کشورها در قرعه کشی منتشر کرد که نکته جالب به درج سهمیه 2+2 مقابل نام ایران بود. آن هم در شرایطی که در فهرست سهمیه های 1، 2 و 3 نام استقلال خوزستان، ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس تهران دیده می شد. این اتفاق نشان داد AFC همچنان روی تصمیم خود بر سهمیه 2+2 ایران پافشاری دارد و حضور پرسپولیس به عنوان سهمیه سوم تنها به خاطر عدم دریافت لایسنس حرفه ای از سوی کشور عراق بوده است.

 

1163432

 

1163433

 

 

نماینده چهارم عربستان حریف قهرمان ایران


در قرعه کشی امروز نماینده های ایران قطعا با تیم هایی از عربستان، امارات، قطر و ازبکستان همگروه خواهد شد. اما براساس قوانین AFC نحوه این رویارویی به این شکل خواهد بود که تیم اول ایران استقلال خوزستان با نماینده چهارم کشوری مانند عربستان همگروه خواهد شد. در فهرستی که AFC معرفی کرده در حال حاضر التعاون به عنوان نماینده عربستان در پلی آف حضوردارد که اگر از سد حریف ازبک خود عبور کند به احتمال فراوان در گروه قهرمان ایران قرار خواهد گرفت.


پرسپولیس در انتظار الاهلی یا الهلال


باتوجه به اینکه پرسپولیس سهمیه سوم ایران خواهد بود در مرحله گروهی از بین دو تیم الهلال و الاهلی با یکی همگروه خواهد شد. تیم های اول و دوم عربستان که براساس قرعه در گروه پرسپولیس قرار خواهند گرفت. همگروهی با این دو تیم می تواند چالشی دشوار برای برانکو و شاگردانش رقم بزند. درست مثل استقلال که اگر از پلی آف جان سالم به در ببرد. قطعا در گروه یکی از این دو تیم جای خواهد گرفت.

 

ایرانی ها در انتظار رقبا


نماینده باشگاه های ایرانی با حضور در سالن قرعه کشی در انتظار آغاز مراسم هستند. سرپرستان و مدیران رسانه ای باشگاه های استقلال خوزستان، ذوب آهن و پرسپولیس در کنار یکدیگر در یکی از ردیف های وسطی سالن در انتظار مشخص شدن رقبایشان در مرحله گروهی و پلی آف هستند. مدیررسانه ای و بهمن روشنایی سرپرست استقلال خوزستان، ترکاشوند معاون اقتصادی و محمود خوردبین سرپرست پرسپولیس، علی شجاعی سرپرست و احسان بعیدی مدیررسانه ای ذوب آهن در این تصویر حضور دارند. نماینده های استقلال نصرالله عبداللهی و محمدحسین زرندی سرپرست و مدیررسانه ای استقلال نیز با چند دقیقه تاخیر به سالن وارد شدند.

 

 

 

1163436

 

همه چیز آماده قرعه کشی


تا دقایقی دیگر مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا 2017 آغاز می شود. سالن مراسم با حضور میهمانان تکمیل شده و همه در انتظار ورود مجری و مسئول قرعه کشی هستند. در این مراسم 8 گروه غرب و شرق رقبای خود را خواهند شناخت. آرامش حاکم بر سالن جالب توجه است، آرامشی که قبل از توفان به نظر میرسد.


استقلال ـ السد 19 بهمن در آزادی


همانطور که پیش از این اعلام شده بود السد به عنوان حریف استقلال در مرحله پلی آف معرفی شد. رقیبی سرسخت با در اختیار داشتن ستاره های سرشناسی مثل ژاوی روز 7 فوریه (19 بهمن ماه) در ورزشگاه آزادی به مصاف شاگردان علی منصوریان خواهد رفت تا استقلالی ها روزی دشوار را برای رسیدن به مرحله گروهی پشت سر بگذارند.


سنت شکنی AFC

 

برخلاف سالهای گذشته که بیشتر بازی ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار می شد این بار با برنامه ای که برای پلی آف  اعلام شد بازی ها طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد که این اتفاق برای اولین بار رخ می دهد. AFC پیش از این اعلام کرده بود برای برگزاری بزرگترین تورنمنت باشگاهی آسیایی از چمیونزلیگ اروپا الگو می گیرد. اما حالا می بینیم که تقویم روزهای برگزاری بازی ها با اروپا تفاوت دارد.

 

11:36 ـ مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا با اعلام مجری و حضور یک خواننده کره ای روی سن آغاز شد. او ترانه ای به زبان انگلیسی برای حاضرین در سالن خواند.

11:37 ـ تیم های حاضر در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا در یک ویدئوی کوتاه معرفی شدن و نحوه سهمیه بندی کشورها به اطلاع حاضرین رسید.

11:41 ـ اسامی 3 تیم استقلال خوزستان، ذوب آهن و پرسپولیس به عنوان نماینده های ایران در رقابت های این فصل قهرمانان آسیا 2017 ـ 2016 روی مانیتور سالن نقش بست.
11:42 ـ رقابت های امسال در منطقه غرب در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می شود که این مساله تاثیر خود را روی برنامه ریزی لیگ برتر ایران خواهد گذاشت.

11:53 ـ در اولین قرعه کشی تیم های ایرانی و عربستانی حاضر در گروه ها مشخص شدند. بنابر قرعه استقلال خوزستان با الاهلی عربستان، ذوب آهن با التعاون و پرسپولیس با الهلال عربستان همگروه شدند.

11:54 ـ تیم های ایرانی به این ترتیب در گروه ها قرار دارند؛ استقلال خوزستان در گروه B، ذوب آهن در گروه C و پرسپولیس در گروه D. استقلال هم در صورت پیروزی مقابل السد در گروه A قرار خواهد گرفت.

 

گروه بندی کامل منطقه غرب آسیا:

 

به جز 4 تیمی که قرار است در مرحله پلی آف به گروه ها اضافه شوند 12 تیم دیگر به شرح زیر تقسیم بندی شدند.


گروه A: الاهلی امارات، لوکوموتیو ازبکستان، التعاون عربستان (برنده استقلال ـ السد)
گروه B: استقلال خوزستان، الجزیره امارات، لخویا قطر(برنده الفتح ـ نسف ـ الحدید)
گروه C: الاهلی عربستان، ذوب آهن ایران، العین امارات (برنده الجیش ـ بنیادکار)
گروه D: الریان قطر، الهلال عربستان، پرسپولیس ایران (برنده الوحده ـ الوحدات ـ بنگلور)

گروه E: کاشیما آنتلرز ژاپن ـ موانگ تونگ تایلند ـ (برنده پلی آف 4) ـ (برنده پلی آف 1)
گروه F: اف سی سئول کره ـ نماینده دوم ژاپن ـ سیدنی واندرز استرالیا ـ (برنده پلی آف 3)
گروه G: گوانگ ژو اورگراند ـ سوون سامسونگ کره ـ نماینده سوم ژاپن و نماینده هنگ کنگ
گروه H: آدلاید یونایتد استرالیا، جیانگ سو چین ـ جونبوک کره ـ (برنده پلی آف 2)

 

1163455

 

گمانه زنی: کار کدام نماینده ایران سخت تراست؟

 

در این قرعه کشی 3 نماینده اصلی ایران و همچنین استقلال نماینده پلی آفی مان رقبای خود را شناختند که دو نماینده ایران در گروه های بسیار دشواری قرار گرفته و دو نماینده دیگر راه آسان تری پیش رو دارند.

 

1163458

 

در گروه A استقلال که در پلی آف باید با السد از قطر روبه رو شود در صورت صعود از این بازی در گروهی قرار می گیرد که حریف چندان دشواری پیش رو نخواهد داشت. الاهلی امارات در حال حاضر وضعیت چندان خوبی در لیگ جعلی امارات ندارد ضمن اینکه التعاون نماینده سوم عربستان در این گروه حاضر است.

 

 در گروه B استقلال خوزستان قهرمان ایران رقبای نسبتا دشواری پیش رو دارند چون با دو تیم سرشناس از امارات و قطر روبه رو می شود؛ الجزیره به عنوان یکی از ثروتمندترین باشگاه های اماراتی و لخویا به عنوان یکی از مدعیان همیشگی قطر باید به مصاف استقلال بروند. ضمن اینکه تیم سوم این گروه از پلی آف نماینده های عربستان، ازبکستان و بحرین مشخص می شود.

 

 در گروه C ذوب آهن رقبای بسیار سرسختی پیش رو خواهد داشت. الاهلی از عربستان که امشب با ستارههایش مقابل بارسلونا بازی می کند در کنار العین فینالیست دوره قبل با ستاره سرشناسی همچون عمرعبدالرحمان؛ رقیب سوم هم در پلی آف الجیش قطر با بنیادکار ازبکستان مشخص خواهد شد.

 

در گروه D پرسپولیس با یکی از رقیبان سنتی باشگاه های ایرانی یعنی الهلال عربستان همگروه شد. رقیبی که رویارویی با او همواره چالشی هیجان انگیز قلمداد می شود. الریان قطر قهرمان پرستاره این کشور در کنار نماینده چهارم امارات که قطعا از پلی آف صعود خواهد کرد می تواند گروه دشواری برای برانکو و شاگردانش باشد.

 

1163463

 

 

دیدگاه‌ها