کد خبر : 1380011 | 24 آذر 1395 ساعت 18:13 | 44.1K بازدید | 0 دیدگاه

14+2 نکته از دیدار استقلال تهران و پدیده مشهد؛

منصوریان برابر دار و دسته پرسپولیسی

استقلال در هفته چهاردهم لیگ برتر برابر پدیده ای قرار می گیرد که در لیگ شانزدهم نمایشی متقاوت نسبت به گذشته داشته است.

منصوریان برابر دار و دسته پرسپولیسی

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در هفته ما قبل پایانی نیم فصل برابر پدیده ای قرار می گیرد که هیچگاه موفق به شکست آن نشده است. علیرضا منصوریان که در این دیدار نیاز مبرمی به سه امتیاز بازی دارد، باید برای رسیدن به این موضوع طلسم نباختن و گل نخوردن پدیده را بشکند. همچنین پدیده در فصل جاری در دیدار با تیم های بزرگ لیگ نمایش قابل ستایش دارد. با 14+2 نکته از این بازی با ورزش سه همراه باشید:

 

1.استقلال و پدیده پیش از این دو بار در ورزشگاه آزادی برابر یکدیگر قرار گرفتند که در هر دو دیدار این دو تیم به تساوی رسیدند. اولین نبرد این دو تیم میان امیر قلعه نویی و علیرضا مرزبان در لیگ چهاردهم برگزار شد و نبرد دوم این دو تیم به لیگ پانزدهم باز می گردد که مظلومی و مهاجری نیز به تساوی رسیدند.

 

2.نکته جالب توجه درباره تساوی های این دو تیم این نکته است که استقلال و پدیده تا به امروز در ورزشگاه آزادی موفق به باز کردن دروازه های یکدیگر نشدند تا 180 دقیقه نبرد آبی های تهرانی و سفید پوشان مشهدی بدون گل باشد.

 

3.محسن یوسفی بازیکن تاثیر گذار پدیده در لیگ جاری، سابقه 5 فصل حضور در استقلال را در کارنامه خود دارد. یوسفی که حتی تجربه بستن بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازوی خود دارد در حالی برابر آبی ها قرار می گیرد که پیش از این موفق به باز کردن دروازه استقلال نشده است.

 

1071454

 

4.اولین دیدار این دو تیم دیدار پر برخورد و پرحاشیه بود. این بازی که به دلیل اختلافات فدراسیون وقت و صدا و سیما به صورت زنده پخش نشد، در مشهد به تساوی یک بر یک رسید. در پایان این بازی بود که آندرانیک تیموریان کاپیتان حال حاضر تیم ملی با ماموران انتظامی درگیر شد و استقلالی ها در مسیر بازگشت از مشهد دچار دردسرهای زیادی شدند.

 

5.یکی از نکات جالب توجه در این بازی حضور پر تعداد بازیکنان سابق پرسپولیس در تیم پدیده است. مهرداد کفشگری، شهاب گردان، میلاد کمندانی و رضا حقیقی بازیکنان حال حاضر پدیده پیش از این سابقه بازی در ترکیب پرسپولیس را در کارنامه خود دارند.

 

6.در ترکیب حال حاضر استقلال هیچ بازیکنی سابقه گلزنی برابر پدیده را در کارنامه خود ندارد. البته میثم مجیدی که این بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده، با پیراهن استقلال خوزستان برابر این تیم موفق به گلزنی شده است.

 

7.مهدی خیری بازیکن پیشین پدیده که در حال حاضر در خونه به خونه بابل عضویت دارد، بهترین گلزن نبرد این دو تیم به شمار می رود. خیری با دو گلی که البته در ورزشگاه ثامن مشهد وارد دروازه رحمتی و فروزان کرده به تنهایی نیمی از گل های نبرد این دو تیم را به ثمر رسانده است.

 

1070264

 

8.علیرضا منصوریان و رضا مهاجری پیش از این دو مرتبه در لیگ برتر برابر یکدیگر قرار گرفتند که در هر دو دیدار منصوریان موفق به شکست مهاجری شده است. هر دو دیدار با نتیجه دو بر یک به سود نفت تهران و منصوریان به پایان رسیده تا سرمربی آبی ها در دو نبرد قبلی خود برنده مطلق باشد.

 

9.وحید کاظمی داور دیدار عصر پنجشنبه این دو تیم خواهد بود. کاظمی پیش از این برای استقلال قضاوت نکرده تا او سی و هشتمین داور دیدارهای استقلال در تاریخ لیگ برتر باشد. این داور جوان در لیگ شانزدهم تنها دیدار استقلال خوزستان و سیاه جامگان را قضاوت کرده این مسابقه با نتیجه بدون گل به پایان رسیده و این داور در این دیدار دو مرتبه از کارتهای زرد خود استفاده کرده است.

 

10.دیدار با پدیده برای منصوریان نبردی بسیار با اهمیت است. سرمربی آبی ها بعد از شکست در نبرد بزرگ برابر تراکتورسازی، برای موفقیت در این دیدار در آستانه بازی حساس با نفت تهران در جام حذفی، انگیزه های زیادی دارد. سرمربی جوان استقلال می داند که برای شکست نفت تهران در جام حذفی باید روز پنجشنبه پدیده را شکست دهد تا آبی ها با آرامش بیشتری برابر تیم نفت قرار بگیرند.

 

11.رضا مهاجری در سومین دیدار پی در پی خود برابر تیم های پرطرفدار و پر مهره لیگ برابر استقلال قرار می گیرد. او که در ابتدای فصل موفق به شکست سپاهان شده بود، تراکتورسازی را در تبریز متوقف کرد و برابر پرسپولیس نیز تا دقیقه 92 موفق به کسب تساوی شده بود که یک غفلت برد را از این تیم گرفت. تیم پدیده در لیگ شانزدهم تیمی متفاوت از فصل گذشته است و تیم رضا مهاجری در فصل جاری به ویژه در دیدارهای بزرگ نمایش تحسین بر انگیز داشته است.

 

12.شهاب گردان دروازه با تیم فوتبال پدیده یکی از چهره های ویژه این بازی خواهد بود. گردان که سابقه حضور در پرسپولیس را در کارنامه خود دارد، در دو دیدار گذشته پدیده برابر تراکتورسازی و پرسپولیس عملکرد فوق العاده ای داشته و بارها با عکس العمل هایی فوق العاده اجازه با شدن دروازه خود را نداده است. مهاجمان گل نزن استقلال برابر این دروازه بان در دیدار روز پنجشنبه کار سختی خواهند داشت.

 

1034295

 


13.خرید های جدید منصوریان در این دیدار بعد از عملکردی انتقاد برانگیز به ویژه در دیدار برابر تراکتورسازی، برای فرار از هجمه ها کار سختی پیش روی خود دارند. بختیار رحمانی، کاوه رضایی، علی قربانی و رابسون جانواریو که احتمالا در این دیدار نیز در ترکیب اولیه استقلال قرار خواهند گرفت، باید و باید برای فرار استقلال از بحران به دنبال برآورده کردن انتظارات منصوریان باشند.

 

14.محمدرضا خرسند نیا هافبک فصل گذشته استقلال در ابتدای فصل با نظر منصوریان در لیست مازاد استقلال قرار گرفت. این بازیکن دو فصل بی حاشیه را در جمع آبی ها سپری کرده بود، مطمئنا برای اثبات توانایی های خود به منصوریان و کادرفنی آبی ها انگیزه ویژه ای دارد. خرسندنیا در دوران حضور در جمع آبی ها یک گل سه امتیازی به ثمر رسانده بود و در پست های مختلفی برای تیم های قلعه نویی و مظلومی به میدان رفته است.

 

14+1.هرایر مگویان و وارازدات هارویان دو مدافع ارمنستانی هستند که در این دیدار در ترکیب دو تیم حضور دارند. این دو بازیکن مهره های اصلی تیم ملی ارمنستان هستند که در مرکز خط دفاعی این تیم حضور دارند و حالا باید روز پنجشنبه برابر یکدیگر قرار بگیرند. نبرد دو مدافع ارمنستانی در ترکیب استقلال و پدیده یکی از تقابل های جالب این دیدار خواهد بود.

 

1153219

 

14+2. استقلال برابر تیم های مشهدی در ادوار لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده است. آبی های پایتخت در 27 دیدار پیشین خود موفق به کسب 13 برد و 12 تساوی شدند و تنها 2 مرتبه برابر نمایندگان مشهد شکست خوردند. کسب 63 درصد امتیازات در دیدار با نمایندگان مشهد برای استقلال عملکردی امیدوارکننده در آستانه دیدار با پدیده است.

دیدگاه‌ها