کد خبر : 1380565 | 27 آذر 1395 ساعت 10:08 | 169.4K بازدید | 11 دیدگاه

تغییر پست برای ادامه درخشش

چگونه سی آر سِوِن به سی آر ناین تبدیل شد؟

به نظر می رسد در ماه های اخیر، نقش کریس رونالدو در ترکیب کهکشانی ها نزدیک به نقش همنام سالهای نه چندان دور خود در خط حمله رئال، رونالدوی برزیلی باشد.

چگونه سی آر سِوِن به سی آر ناین تبدیل شد؟

به گزارش "ورزش سه"، از یک بال هجومی تند و تیز، حالا کریس رونالدو برای ماندن در بالاترین سطح، سبک بازی خود را عوض کرده و تبدیل به یک مهاجم نوک شده است.

 

تنها یک سال پیش و زمانی که لیونل مسی موفق شد پنجمین توپ طلا را به فهرست افتخارات خود اضافه کند، به نظر می رسید دوران درخشش کریستیانو به پایان رسیده است. زیر نظر رافا بنیتس، او حتی قادر به ارائه سایه ای از درخشش خود نبود.

 

اما تنها 12 ماه بعد، شرایط به طور کامل تغییر کرد و کریس رونالدو یک بار دیگر مخالفانش را وادار به اعتراف به اشتباه کرد. ستاره شماره 7 رئال مادرید موفق شد برای سومین بار در 4 سال اخیر به عنوان بهترین بازیکن جهان شناخته شده و قراردادی طولانی مدت را با کهکشانی ها به امضا برساند.

 

 

1163428

 

 

حالا کریستیانو مصمم است تا در آستانه 32 سالگی، یک بار دیگر توانایی های خود را به اثبات برساند. رونالدو حالا در مرحله ای قرار دارد که بسیاری از ستارگان بزرگ دنیای فوتبال در این سن، دوران افول را پشت سر می گذرانند.

 

اما CR7 مدل 2016، با ستاره ای که در سال 2009 طی مراسمی به یاماندنی پای به سانتیاگو برنابئو گذاشت، تفاوت چشمگیری دارد.

 

 

1164249

 

 

در مراسم دریافت چهارمین توپ طلا، رونالدو در پاسخ به سوالی که در این زمینه شد، اذعان داشت که دلیلی ندارد به تغییر پست فکر نکند و این تفکر برای کسی که هرگز تلاش خود را برای بهتر شد متوقف نکرده است، موضوع عجیبی نیست.

 

بر اساس آمار و ارقام، کریستیانو مدتی است پست همیشگی خود را ترک کرده است و حالا می توان او را دیگر یک سانتر فوروارد، با تعریف سنتی وظایف این پست محسوب کرد.

 

در ماه های اخیر، بیشتر گلهایی که توسط بهترین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید زده می شود، از درون محوطه جریمه و با یک یا نهایتا دو لمس توپ به ثمر می رسد. بدون شک این صفات، بیش از آنکه مربوط به پست سابق کریس رونالدو و منطقه شماره 7 باشد، از وظایف ذاتی یک مهاجم شماره 9 به شمار می آید.

 

 

1158210

 

 

زیر نظر زین الدین زیدان، حالا این گرایش از سوی رونالدو به حدی افزایش یافته است که می توان او را با ستاره سالهای نه چندان دور و هم نام وی در خط حمله کهکشانی ها، رونالدوی برزیلی مقایسه کرد.

 

حالا لازم نیست رونالدو در پست خود به اندازه گذشته برای شرکت در وظایف دفاعی به صف مدافعان اضافه شود و فضای کمتری از زمین را تحت پوشش قرار می دهد.

 

نقش جدید رونالدو در رئال مادرید طی این روزها، تکیه بر غریزه گلزنی این بازیکن است که این تغییر در دیدار روز پنجشنبه برابر آمریکا کلاب در چارچوب مسابقات جام باشگاه های جهان در توکیو، به وضوح قابل مشاهده بود.

 

 

1163396

 

 

حالا با این شرایط و تغییر پستی که برای رونالدو در ترکیب رئال مادرید به وجود آمده است، او می تواند سالهای بیشتری روند فوق العاده خود را حفظ کرده و در بالاترین سطح باقی بماند. البته بدون شک آمادگی فیزیکی او نسبت به گذشته کاهش خواهد یافت و سرعت او کمتر خواهد شد که با توجه به افزایش سن، این موضوع بخشی لاینفک از دوران حرفه ای هر ستاره فوتبال است.  

 

زمانی که کارلتو هدایت کهکشانی ها را بر عهده داشت، از لغت "بمب" برای توصیف فوق ستاره پرتغالی خود استفاده می کرد، اما حالا به نظر می رسد او کمتر دارای قدرت انفجاری است و ممکن است این موضوع روی آمار خیره کننده گلزنی وی نیز تاثیرگذار باشد.

 

البته طبیعتا با این جا به جایی پست، نمی توان کتمان کرد که نقش رونالدو نیز در رئال مادرید دستخوش تغییر خواهد بود. حالا رونالدو از بازیکنی که استعداد شگرفی را در زمین به نمایش می گذاشت، تبدیل به پرچمدار کهکشانی ها شده و می توان او را کاپیتان بدون بازوبند لوس بلانکوس در داخل و بیرون زمین قلمداد کرد.

 

 

1164250

 

 

گرچه در سالهای اخیر، بارها در مورد رونالدو گفته شد که او بیشتر روی اهداف فردی متمرکز است و موفقیت تیمی برای او در اولویت دوم قرار دارد، اما هرگز نمی توان میزان تعهد توصیف ناپذیر او به رئال مادرید، طی این هفت سال را کتمان کرد.

 

بدون توجه به اینکه رونالدو قرار است مانند سالهای قبل در پست وینگر به کار گرفته شود و یا همانند تیم زیدان در هفته های اخیر، بیشتر متمایل به درون محوطه جریمه و نزدیک به دروازه حریفان به کار گرفته شود، تمدید قرارداد او تا سال 2021، پیغام بسیار روشنی به دوستداران فوتبال داشت؛ رونالدو تا مدت های متمادی قرار است رهبر رئال مادرید برای فتح دروازه های جدید باشد.

 

منبع: آلبرتو پینرو - سایت گل

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها