کد خبر : 1380712 | 27 آذر 1395 ساعت 18:19 | 47.5K بازدید | 10 دیدگاه

یک سال بعد از اخراج مورینیو

چگونه کونته آقای خاص جدید چلسی شد؟

به نظر می رسد در آینده ای نزدیک، دیگر ترکیب لغوی "آقای خاص"، یادآور نام آنتونیو کونته برای هواداران چلسی باشد.

چگونه کونته آقای خاص جدید چلسی شد؟

به گزارش "ورزش سه"، "زمانی که آنتونیو کونته صحبت می کند، بهتر است سکوت کرده، به حرف های او گوش دهید و با وی بحث نکید".

 

زمانی که دون آنتونیو هدایت چلسی را بر عهده گرفت، این نصیحت لئوناردو بونوچی، مدافع مسحتکم یوونتوس و تیم ملی ایتالیا که چند فصل درخشان را زیر نظر آنتوینو کونته در سالهای قبل سپری کرد، به بازیکنان چلسی بود.

 

چه در دورانی که کونته به عنوان یک هافبک سختکوش در میانه میدان هنرنمایی می کرد و چه در حرفه مربیگری، کونته همیشه تهدید بزرگی برای رقیب به شمار می آید و روش خاص او را می توان بهترین درمان برای چلسی زخم خورده از سوانح تلخ فصل گذشته دانست.

 

 

1161777

 

 

سال قبل و در همین مقاطع، چلسی بعد از شکست برابر لسترسیتی، مورینیو را از هدایت این باشگاه برکنار کرد و حالا بعد از گذشت 12 ماه، آبی های لندن با 9 امتیاز اختلاف (البته به شکل موقت)، در صدر جدول لیگ جزیره قرار دارند.

 

حالا با کسب 11 پیروزی متوالی، دریافت تنها 2 گل و ثبت 9 کلین شیت متوالی، دیگر عجیب نیست که روی صندلی های استمفورد بریج، کونته با عنوان "آقای خاص"، مورد ستایش هواداران چلسی قرار بگیرد.

 

سام کانینگهام، تحلیلگر نشریه دیلی میل معتقد است که شباهت زیادی بین کونته و سکانس اول حضور مورینیو روی نیمکت چلسی وجود دارد. کونته موفق شده بهترین استفاده ار ستارگانی افول کرده ای مانند ادن هازارد و دیگو کاستا بگیرد و همچنین سیستم دفاع 3 نفره این تیم که بعد از چند هفته به اجرا گذاشته شد، حالا به خوبی در این تیم نهادینه شده است.

 

 

1161250

 

 

همانند زمانی که مورینیو وارد لندن شد و دیگران تلاش زیادی کردند که با سیستم جدید وی مقابله کنند، حالا کونته نیز با استفاده از ترکیب غیرمعمول، در جاده پیروزی قرار گرفته است.

 

کونته از زمان هدایت یوونتوس از سیستم 3-4-3 استفاده می کرد و حالا و بعد از گذشت تنها چند ماه از حضور او در لندن، این روش عامل اصلی کامیابی چلسی و تکیه زدن به صدر جدول لیگ جزیره شده است.

 

دون آنتونیو، رویکردی همراه با مشورت با بازیکنانش را در پیش گرفته است و تلاش او برای اصلاح ذهنیت روحی دیگو کاستا و همچنین ایجاد تعییرات تاکتیکی در نوع بازیکن مهاجم اسپانیایی، حالا او را تبدیل به بهترین دیگو کاستا از زمان پیوستن به چلسی کرده است. با گلی که ساعتی پیش کاستا در برابر کریستال پالاس به ثمر رساند، موفق شد به تنهایی و با 13 گل در صدر جدول گلزنان لیگ جزیره قرار بگیرد.

 

 

1159680

 

 

الیور کی، کارشناس نشریه تایمز می گوید: "البته عوامل دیگری نیز در بازگشت چلسی از ویرانه های فصل قبل به شرایط آرمانی امروز قرار دارد که می توان به عواملی مانند نگرش، روحیه، اعتماد به نفس و قدرت ذهنی اشاره کرد. سرمربی ایتالیایی چلسی موفق شد این عوامل "به کل فراموش شده" را در ساختار باشگاه را دوباره بازسازی کند.

 

حالا و زیر نظر دون آنتونیو، چلسی بار دیگر به شدت ترسناک و با تمرکزی پولادین به مصاف حریفان می رود که نقش انگولو کانته نیز این در تحولات غیرقابل انکار است. حالا بزرگ ترین چالش پیش روی چلسی، حفظ این روند شگفت انگیز توسط کونته و البته کانته در میانه میدان است.

 

 

1164398

 

 

لوییس تیلور، روزنامه نگار نشریه گاردین گفت: "نشانه های امیدوار کننده ای در چلسی تحت هدایت کونته دیده می شود. سرمربی ایتالیایی فضای رقابتی شدید بین بازیکنان به وجود آورده است و به عنوان مثال با نیمکت نشین کردن نمانیا ماتیچ در برابر ساندرلند و بازگشت سسک فابرگاس به ترکیب، دون آنتونیو که ثابت کرد که می تواند در ترکیب منحصر به فرد خود تغییراتی ایجاد کند".

 

 

1135267

 

 

نکته امیدوار کننده دیگر برای هواداران چلسی، عدم حضور این تیم در رقابت های اروپایی و تحمل فشارهای معمول این مسابقات است که به آنها این اجازه را می دهد روند و سرعت خود را در زمان های مختلف فصل و در مواجهه با مقاطع دشوار و فشرده تنظیم کنند.

 

ساعتی پیش چلسی با گذشتن از سد کریستال پالاس و ثبت یازدهمین پیروزی متوالی، نشان داد که فعلا خیال از دست دادن صدر جدول را ندارد و با این تفاسیر و با ادامه این روند، شاید در آینده کسی از بین هواداران چلسی لقب "آقای خاص" را به مورینیو اختصاص ندهد.

 

منبع: theweek

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها