کد خبر : 1381022 | 29 آذر 1395 ساعت 10:54 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

امیدوارم کلاس‌های داوری تجربه داوران جوان را بالا ببرد

اصفهانیان: به خداداد عزیزی علاقه دارم

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم کلاس‌های داوری بتواند برای داوران جوانی در این دوره شرکت‌ کرده‌اند، مفید باشد.

اصفهانیان: به خداداد عزیزی علاقه دارم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره کلاس‌های آموزشی داوران گفت: این کلاس‌ها 5 روزه است و از طرف فیفا درخواست کردیم تا مدرسانی به این دوره بیایند. همچنین جا دارد که از مهدی تاج رئیس فدراسیون، همکارانم در کمیته داوران و همجنین کامرانی‌فر و اعضای دپارتمان داوری تشکر کنم که برای این کلاس‌ها زحمات زیادی کشیدند.

 

در این کلاس‌ها داوران زیر 35 سال که استعدادهای خوبی هم هستند شرکت کردند و 5 کمک مدرس هم حضور دارند. امیدوارم این کلاس‌ها بتواند برای جامعه داوری مفید باشد و داوری ما هم همانند فوتبال به‌روز شود.

 

وی درباره اینکه به نظر می‌رسد اشتباهات داوری کم‌رنگ شده،‌ادامه داد: بارها گفته‌ام که انسان ممکن‌الخطاست و تا وقتی که یک انسان فوتبال را قضاوت می‌کند،‌اشتباهات وجود دارد اما امیدوارم این اشتباهات تأثیرگذار نباشد و در آینده هم اشتباهاتی نداشته باشیم. قطعاً هرچه بیشتر تلاش کنیم تا داوران را به‌روز کرده و امکانات خوب در اختیار آنها قرار دهیم، اشتباهات داوری هم کمتر خواهد شد، حتی ما در برخی از بازی‌ها از ۶ داور استفاده کردیم تا اشتباهات به حداقل برسد.

 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که استفاده از ۶ داور و بازخورد آن تاکنون چطور بوده، افزود: خوشبختانه بازخورد این اتفاق مثبت بود و به ما خیلی کمک کرده است؛ چراکه در محوطه ۱۸ قدم نقاط کوری برای داوران وجود دارد که داور اضافه کمک می‌کند تا این نقاط کور پوشش داده شود. ما استفاده از ۶ داور را مفید ارزیابی می‌کنیم و امیدوارم با بضاعتی که داریم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

 

وی در مورد مباحثی که خداد عزیزی در انتقاد به داوران مطرح کرده است، اظهار داشت: ما به هیچ وجه قصد ورود به مباحث فنی را نداریم. ضمن احترام به همه عزیزانی که در رده باشگاهی و ملی زحمات زیادی کشیدند باید بگویم خودم به شخصه علاقه زیادی به خداداد عزیزی دارم اما بهتر است هر کسی در حیطه مربوط به خودش صحبت کند. جملاتی که اخیرا بیان شده خوب نبوده است.

دیدگاه‌ها