کد خبر : 1381147 | 29 آذر 1395 ساعت 18:26 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

سپاهان-سایپا؛ در غیاب بازیکن‌های برزیلی

دو تیم سپاهان و سایپا در حالی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم می روند که به احتمال زیاد به مانند بازی های گذشته شاهد حضور برزیلی‌های دو تیم به عنوان یار اصلی نخواهیم بود.

سپاهان-سایپا؛ در غیاب بازیکن‌های برزیلی

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دو تیم سپاهان و سایپا در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی فردا از ساعت 13:30 دقیقه در ورزشگاه نقش جهان آغاز خواهد شد.

 

با توجه به قوانین موجود در استفاده از بازیکنان خارجی، هر تیم مجوز استفاده از 3 بازیکن را در تیم خود دارد.

 

تیم سایپا در ابتدای فصل شانزدهم لیگ برتر، فیلیپ الساندرو، جونیور لوپز و خوزه رینالدو را به عنوان سه سهمیه خارجی خود، که هر سه هم برزیلی هستند به ترکیب خود اضافه کرد. اما نمایش ضعیف این سه بازیکن باعث شده تا حسین فرکی بازیکنان ایرانی را به حضور آن ها در میدان ارجح بداند. در خط دروازه حامد فلاح زاده جایگزین الساندرو شده که در ابتدای فصل به او بازی داده می شد و کم کم جای او را گرفت. در خط دفاعی هم جونیور لوپز در بین گزینه های فرکی برای قرار گرفتن در خط دفاعی قرار ندارد. فرکی در بازی گذشته و در اقدامی عجیب از جونیور در دقایق پایانی برای پست مهاجم استفاده کرد تا از ضربات سر او بهره ببرد که البته راه به جایی نبرد. دیگر بازیکن برزیلی سایپا رینالدو است که در لیگ نمایش ضعیفی داشته و تنها در پیروزی 2 بر صفر مقابل بادران نوین موفق به زدن 2 گل برای این تیم شده است. با توجه به نمایش ضعیف آن ها و قرار گرفتن در لیست خروجی باشگاه سایپا، به نظر نمی رسد حسین فرکی در دیدار سرنوشت ساز برابر سپاهان فرصت حضور برای آن ها را حداقل از ابتدای باز ی فراهم کند.

 

در تیم سپاهان شرایط بازیکنان برزیلی در وضعیتی بهتری قرار دارد. زرد پوشان از "لی اولیویرا" درون چارچوب خود بهره می برند که تنها در دیدار مقابل فولادخوزستان جای خود را به مهدی امینی داد؛ با توجه به اینکه ویسی در بازی های جام حذفی از مهدی امینی در چارچوب دروازه بهره برده، به نظر می رسد در مقابل سایپا هم این بازیکن جوان، گزینه اول ویسی برای حراست از دروازه طلایی پوشان باشد. دیگر بازیکن برزیلی تیم سپاهان "پدرو هنریکه" مهاجم این تیم است که هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده سازد و تنها یک گل در بازی قبلی مقابل آلومینیوم اراک به ثمر رسانده است. البته او در انتهای همان بازی با کارت قرمز داور جریمه شد تا این دیدار را به دلیل محرومیت از دست بدهد.

 

موسی کولیبالی دیگر بازیکن خارجی تیم سپاهان است که البته به دلیل اینکه از استقلال خوزستان به سپاهان پیوست در بین سهمیه های خارجی این تیم قرار ندارد و گزینه اصلی قرار گرفتن در قلب خط دفاعی سپاهان در کنار خلیل زاده می باشد. چرا که در بازی های پیشین کارایی خود را برای این تیم نشان داده و موفق به 2 بار گلزنی در لیگ شده است.

 


به این ترتیب و همانطور که گفته شد، دو تیم از 6 بازیکن خارجی در ترکیب خود بهره می برند، ولی در دیدار فردا به احتمال زیاد فقط باید شاهد حضور موسی کولیبالی در ترکیب اصلی دو تیم باشیم. موضوعی که به خصوص در مورد بازیکنان برزیلی سایپا، چرایی خرید آن ها را با چالش جدی مواجه  می کند.

دیدگاه‌ها