کد خبر : 1381985 | 03 دی 1395 ساعت 16:13 | 18.4K بازدید | 0 دیدگاه

صبا یک دقیقه دوام نیاورد؛

استقلال خوزستان 1- صبا 0؛ شوت به قلب مرفاوی!

حسن بیت‌سعید با شوت تماشایی در دقیقه 89 اجازه نداد صبا بعد از پنج بازی ناکامی صاحب امتیاز شود.

استقلال خوزستان 1- صبا 0؛ شوت به قلب مرفاوی!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان پس از دو مسابقه ناکامی امروز با نمایش برتر نسبت به صبای قم تا لحظات پایانی به گل نمی‌رسید اما شوت استثنایی بیت‌سعید در آخرین دقیقه آنها را در اهواز به برتری رساند و اجازه نداد تیم صمد مرفاوی که هفته‌های تلخی سپری می‌کند حداقل به یک امتیاز دست یابد تا همچنان در پایین جدول ماند.

 



هفته پانزدهم لیگ برتر ؛ تاریخ 95/10/02 ؛ ساعت 15:15
استادیوم: غدیر اهواز / تماشاگر: 100 نفر
داور: حسن اکرمی؛ کمک‌ها: حسن انتظاری، فرزاد بهرامی و جواد رحیم‌زاده / ناظر: مسعود عنایت

 

 

استقلال خوزستان:

 


وحید شیخ‌ویسی، محمد طیبی، ابولفضل علایی، جلال عبدی، پیمان شیرزادی، سلمان بحرانی، علی‌اصغر عاشوری(80- یونس دلفی)، رحیم زهیوی، حسن بیت‌سعید، مهدی زبیدی(61- فرشاد سالاروند)و  مهدی مومنی(85- حسن بهرامی)
سرمربی: سیروس پورموسوی

 

 

صبای قم:

 


حامد لک، هاشم بیک‌زاده، حمیدرضا دیوسالار، داوود بهادری(87- مهدی محمدزاده)، پویا سیف‌پناهی، قاسم دهنوی، سید مهدی حسینی، کیوان امرایی، کریم اسلامی(79- مجید علیاری)، احمد حسن‌زاده(77- امید جهانبخشی)و رضا عنایتی
سرمربی: صمد مرفاوی

 

 

اخطار

 

 


حامد لک(49) - هاشم بیک‌زاده(88) از صبا

 

فرشاد سالاروند(4+90) از استقلال خوزستان

 

 

 

شرح گل

 

 

استقلال خوزستان 1 – صبا 0 (دقیقه 89: حسن بیت‌سعید): زهیوی خطایی که خودش گرفته بود را زود شروع کرد و به بیت‌سعید پاس داد و او هم با شوت روی پا و تماشایی از پشت محوطه جریمه به کنج دروازه صبا گل اول بازی را به ثمر رساند.

 

 

 

شرح نیمه اول

 

 


استقلال خوزستان بازی را خوب شروع کرد و با پاس‌های سریع و کار روی زمین قصد داشت به دروازه صبا نزدیک شود ولی خوب نزدن ضربات آخر موجب شد فرصت‌های آنها از دست برود و تبدیل به گل نشود؛ بعد از آن باوجود اینکه بازی متعادل پیگیری می‌شد اما اشتباه پیاپی مدافعان صبا چندین موقعیت به شاگردان پورموسوی داد که دو واکنش لک آنها را در رسیدن به گل ناکام می‌گذاشت؛ به مرور زمان از فشار حملات استقلال خوزستان کاسته شد و بازیکنان توپ و میدان را در اختیار گرفتند و با کار تیمی به دنبال ایجاد فرصت بودند؛ ضربات آزاد زیادی هم در نیمه اول نصیب بازیکنان صبا شد شد اما آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند و هر دو تیم بدون گل به رختکن رفتند.

 

 

بهترین بازیکن

 


حسن بیت‌سعید در طول مسابقه بارها خط دفاع صبا را با نفوذهای سریع خود آزار داد و در دقیقه 89 کار نیمه تمامش را با شوت تماشایی به کنج دروازه صبا تمام کرد و پس از دو هفته ناکامی 3 امتیاز به استقلال خوزستان داد.

 


اتفاق ویژه

 


صمد مرفاوی در دور برگشت فصل 94-93 و همچنین 15 هفته در نیم‌فصل اول امسال تنها یک برد به دست آورده است؛ البته امکانات و شرایطی که مدیران صبا برای او فراهم کردند را نباید در نتایج این فصل او بی‌تاثیر دانست.

 

 

 

دقایق حساس

 

 

دقیقه 4: سانتر خطرناک شیرزادی از روی کرنر به تیرک اول را زهیوی با پاس پشت سر برای گلزنی هم‌تیمی‌های خود فراهم کرد اما آنها نتوانستند از این موقعیت عالی بهره ببرند.

دقیقه 17: نفوذ تند و تیز بیت‌سعید از جناح راست محوطه جریمه و سانتر زمینی او را زهیوی قصد داشت با پشت پا و یک حرکت تکنیکی تبدیل به گل کند که لک به خوبی برابر توپ او ایستادگی کرد.
دقیقه 18: ارسال سریع زمینی زبیدی بعد از برگشت مدافعان صبا در موقعیت بسیار خوبی به عاشوری رسید اما شوت او را لک از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه 25: ارسال دهنوی از میانه زمین در شرایط خوبی به بیک‌زاده رسید اما سرتوپ او موجب شد بازیکنان استقلال خوزستان از راه برسند و توپ او را به کرنر بزنند.

دقیقه 1+45: اشتباه مدافعان صبا و شوت خطرناک و ناگهانی زهیوی را لک از زاویه بسته به کرنر فرستاد.
دقیقه 2+45: ریباند کرنر را زبیدی با شوت روی پا از پشت محوطه جریمه زد که ضربه او با فاصله زیادی راهی اوت شد.

دقیقه 46: توپ ارسالی از جناح چپ زمین و ضربه زبیدی را لک در اختیار گرفت.

دقیقه 59: پاس در عمق عالی حسینی را امرایی با فرار تند و تیز می‌رفت تا موقعیت‌سازی کند اما خروج شیخ‌ویسی اجازه کار به او نداد.
دقیقه 60: ارسال شیرزادی و ضربه‌ی کم‌قدرت زبیدی را لک در آغوش گرفت.

دقیقه 68: بهترین فرصت گلزنی در اختیار استقلال خوزستان و بحرانی قرار گرفت اما شوت او از پشت محوطه 6 قدم را لک به زیبایی و واکنش عالی دفع کرد.
دقیقه 69: شوت پشت محوطه مومنی را لک در دو مرحله در اختیار گرفت.

دقیقه 76: شوت کم قدرت بیت‌سعیدی را لک به راحتی جمع کرد.
دقیقه 76: اسلامی به زیبایی منطقه بازی را عوض کرد و امرایی را به توپ رساند که شوت پای چپ او فقط یک کرنر به همراه داشت.
دقیقه 78: ضربه سر شیرزادی را لک در اختیار گرفت.

دقیقه 83: کرنر شیرزادی را لک با خروج موفق دور کرد.

 

 

 

حواشی:

 

 

* مسعود حق‌جو مدافع باتجربه صبا به دلیل سرماخوردگی و میرهانی هاشمی بخاطر آسیب‌دیدگی در این دیدار حاضر نیستند.
* برای دومین بازی در این فصل سید مهدی حسینی و داوود بهادری دو بازیکن قمی صبا در ترکیب اولیه قرار گرفتند.
* عزت‌الله پورقاز مدافع استقلال خوزستان تنها محروم این مسابقه در بین بازیکنان دو تیم است؛ ساکت الهامی نیز آخرین جلسه محرومیت خود را سپری می‌کند و از سکوها بازی را نظاره می‌کند.
* مارکو مربی برزیلی جدید استقلال خوزستان از روی سکوها نظاره‌گر بازی است.
* قبل از شروع مسابقه مرفاوی و پورموسوی به سمت هم رفتند و یکدیگر را در آغوش گرفتند.
* مرفاوی سرمربی خوزستانی صبای قم از سوی تماشاگران تشویق شد.
* بازی با یک دقیقه به احترام چهلمین روز درگذشت شهدای ایرانی در حادثه حله عراق آغاز شد.
* بیت‌سعید در دقیقه یک دروازه صبا را باز کرد ولی پیش از آن خطای هند او توسط کمک داور گرفته شد.

* بازیکنان امید صبای قم که فردا شنبه در اهواز به مصاف فولاد خوزستان خواهند رفت، برای حمایت از تیم بزرگسالان صبا به ورزشگاه غدیر رفتند و به تشویق بازیکنانی همچون سید مهدی حسینی بازیکن بومی‌شان پرداختند.
* کادر فنی و مهاجمان استقلال خوزستان بارها به تصمیمات داور مسابقه معترض شدند.
* حامد لک به دلیل اعتراض به اکرمی داور بازی کارت زرد گرفت؛ او معتقد بود بازیکنان ذخیره استقلال خوزستان که پشت دروازه او هستند فحاشی می‌کنند.
* ریباند توپ توسط لک و شوت مومنی در داخل محوطه جریمه به دستان حسینی هافبک صبا برخورد کرد ولی داور اعتقاد به هند پنالتی نداشت که این اتفاق با اعتراض شدید اعضای تیم استقلال خوزستان و هواداران این تیم مواجه شد.

دیدگاه‌ها