کد خبر : 1382169 | 04 دی 1395 ساعت 08:16 | 25.5K بازدید | 0 دیدگاه

هم امتیازی پرسپولیس با قهرمان فصل گذشته

پرسپولیس در شرایطی قهرمان نیم فصل شده که به نسبت فصل گذشته 7 امتیاز بیشتر کسب کرده است.

هم امتیازی پرسپولیس با قهرمان فصل گذشته 

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در دور رفت فصل گذشته با 7 پیروزی – 4 تساوی و 4 شکست و 25 امتیاز تیم چهارم جدول بود و این بار در شرایطی نیم فصل را به پایان برده که از 9 پیروزی – 5 تساوی و یک شکست 32 امتیاز کسب کرده است!


پرسپولیس این فصل در فاز تدافعی قوی تر از فاز حمله بود،  در حالی که فصل گذشته شرایط بالعکس بوده است. پرسپولیس فصل گذشته دور رفت را با 21 گل زده به پایان برد. جالب اینکه این تیم در دور برگشت فصل گذشته 29 گل به ثمر رساند و در مجموع با 50 گل زده عنوان تهاجمی ترین تیم را به خود اختصاص داد. 


پرسپولیس در حالی به قهرمانی نیم فصل دست یافت که همان طور اشاره شد 32 امتیاز کسب کرده. جالب اینکه در دور رفت فصل گذشته استقلال خوزستان با همین تعداد امتیاز قهرمان شده بود. میانگین امتیاز پرسپولیس در هر بازی 2.13 است و تجربه ثابت کرده تیمی که در هر بازی به طور میانگین 2 امتیاز کسب کند می تواند بخت زیادی برای قهرمانی نیم فصل داشته باشد. 


در مورد پرسپولیس باید گفت آمار گلزنی این تیم خیلی نگران کننده نیست با توجه به اینکه در بیشتر بازی های این فصل در ایجاد موقعیت موفق بوده اما در استفاده از فرصت ها ایراداتی داشته است. پرسپولیس در دور رفت فصل جاری به نسبت دور رفت فصل گذشته تنها 3 گل کمتر به ثمر رسانده. زدن 18 گل معدل 1.2 گل در هر بازی را برای این تیم به ثبت رسانده. پرسپولیس هر 75 دقیقه یک گل می زند در حالی که در دور رفت فصل گذشته هر 64 دقیقه یک بار دروازه حریفان را باز می کرد. 


عملکرد خوب مردان خط دفاعی پرسپولیس و شاید بهتر است این طور اذعان کنیم دفاع تیمی پرسپولیس در دور رفت تحسین برانگیز بوده است. پرسپولیس در 15 بازی 5 گل خورده. یعنی هر 3 بازی یا 270 دقیقه یک گل. این آمار همان طور که پیش تر هم اشاره شد در قیاس با صدرنشینان لیگ های معتبر دنیا بهترین آمار به ثبت رسیده است و شاید در پایان منجر به رکورد جالب توجهی شود. رکوردی که شاید حتی قابل ثبت در گینس هم  باشد.

دیدگاه‌ها