کد خبر : 1382779 | 06 دی 1395 ساعت 13:56 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

درد و دل هندبالیست در آستانه انتخابات؛

مهدوی به هندبال بیاید باید برویم کارگری

شرایط هندبال این روزها تعریفی ندارد و هر دم از این باغ بری می‌رسد. نامزدها برای حضور در انتخابات در حال ثبت نام هستند.

مهدوی به هندبال بیاید باید برویم کارگری

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس،  صحبت‌هایی درخصوص بازگشت افرادی همچون مهدی و رحیمی و ... به گوش می‌رسد.

 

مهدی بیجاری ملی‌پوش هندبال ایران درخصوص اوضاع نابسامان این رشته اظهار داشت: یک زمان وقتی اسم مهدوی برای حضور در انتخابات فدراسیون هندبال مطرح شد، همه ذوق زده شدیم و گفتیم دیگر دوران پیشرفت بیشتر هندبال شروع شد. وقتی او سر کار آمد هر روز که گذشت نتایج بد و بدتری در هندبال رخ داد تا اینکه حال و روز کنونی هندبال مثل ویرانه شد.

 

وی ادامه داد: تیم‌های ملی بی در و پیکر شدند، در جایگاه آسیایی نزول کردیم، بدبختی و بیچارگی در لیگ به حدی رسید که ملی‌پوشان دو سال برای رضای خدا بازی کردند. قرارداد بازیکنان بسیار افت کرد که البته همان مبالغ ناچیز هم پرداخت نشد. تیم ملی جوانان با بهترین مهره ها نابود شد و هزینه هایی که برای این تیم شده بود با مدیریت غلط از بین رفت.

 

ملی‌پوش هندبال ایران عنوان کرد: از آقای مهدوی خواهش می‌کنم که در انتخابات شرکت نکند، چراکه فکر می‌کنم از نظر پزشکی برایش خوب نباشد. از مهدوی خواهش می‌کنم و او را به تمام مقدسات قسم می‌دهم که اجاز دهد هندبال راه خودش را برود. به عقیده من بهتر از مهدوی در کنار خانواده‌اش باشد، هرچند که فکر می‌کنم اگر مهدوی نیاید 5-6 نفر خیلی ضرر می‌کنند.

 

خط زن تیم ملی هندبال ایران عنوان کرد: عده‌ای هستند که به مهدوی اصرار می‌کنند برگردد، اما من خودم به این عشق منتظر مرگ هستم که در آن دنیا یقه برخی‌ها را بگیرم. روزی به مهدوی گفتم این اساتیدی که شما در فدراسیون جمع کردید هیچ کدام رزومه خوبی ندارند و به شما ایده‌های اشتباه می‌دهند، اما او گفت من فقط به این آقایان اعتماد دارم. همان زمان فهمیدم که چه قرار است به سرمان بیاد. پس از هر ناکامی تنها سمت این آقایان در فدراسیون هندبال تغییر کرد تا حال و روز هندبال به اینجا رسید.

 

الله کرم استکی، دیگر ملی‌پوش و البته لژیونر هندبال ایران در خصوص انتخابات فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: به عنوان یک هندبالیست این مملکت می خواهم از آقای مهدوی بپرسم که کدام یک از وعده‌هایی که داده بود عملی شد؟ وعده‌هایی مثل جذب اسپانسر، بالابردن قراردادهای هندبالیست‌ها، رساندن هندبال به نوک قله افتخار و ایجاد همدلی میان اهالی هندبال.

 

وی ادامه داد: آیا می‌دانید چقدر از هندبالیست‌ها خانه‌نشین هستند یا اینکه هندبال را رها کرده‌اند؟ آیا خبر دارید که سطح کیفی لیگ چقدر پایین آمده است؟ آیا خبر دارید که چند نفر از ملی‌پوشان برای تامین نیازهای زندگی خود دچار مشکل هستند؟ از مهدوی خواهش می‌کنم اگر واقعاً می‌خواهد همین روند را ادامه دهد، برای ثبت نام اقدام نکند. متاسفانه مهدوی مشاورانی داشت که بیشترین ضربه را به این رشته زدند. اگر مهدوی بیاید و با شرایطی رای هم بیاورد آیا می تواند جواب وجدانش را بدهد.

 

شاهو نصرتی، دیگر لژیونر هندبال ایران هم نظری شبیه سایر ملی‌پوشان دارد و می گوید: مهدوی آمد هندبال را درست کند، اما نه تنها چیزی درست نشد، بلکه اوضاع بدتر هم شد. گفتند هر تیمی باید 4 ملی‌پوش داشته باشد و این کار باعث شد تا برخی ملی‌پوشان بی تیم شوند. از سوی دیگر اعلام کردند که تیم‌ها باید تسویه حساب مالی کنند تا بتوانند در لیگ حضور داشته باشند که این هم نشد و خیلی از تیم‌ها مانند ثامن از لیگ کنار رفتند.

 

وی ادامه داد: پس از اینکه لیگ هم شروع شد هر روز یک تیم انصراف داد و هندبال نابود شد. سپس هم مهدوی مشکل پزشکی پیدا کرد و هندبال را رها کرد. متاسفانه آقایان کاری کردند که تیم‌های باشگاهی با کمترین هزینه تیم بستند. تیم ملی که دوم آسیا بود خیلی راحت پنجم شد. بارها گفته‌ام که مهدوی شخصاً آدم مهربانی است اما افرادی به وی خط می دهند که به ضرر خودش و هندبال تمام می شود. ما می‌خواهیم کسی بیاید که از خانواده هندبال باشد و به حرفی که می‌زند عمل کند. واقعاً حق ما این نیست!

 

سجاد استکی که حالا یکی از بهترین‌ گلزن‌های لیگ قهرمانان اروپا هم هست نظری شبیه سایرین دارد. وی اظهار داشت: اگر قرار است مهدوی بیاید و شرایط همینگونه ادامه پیدا کند بهتر است نیاید تا اوضاع هندبال از این خراب‌تر نشود. اگر قرار است مهدوی برگردد باید تمام اطرافیان خود را کنار بگذارد. در حال حاضر ما نه تیم ملی درستی داریم و نه وضعیت لیگ‌مان مساعد است. وضعیت تیم‌های پایه هم که مشخص است. مطمئن باشید اگر مهدوی بخواهد برگردد و این روال ادامه پیدا کند اوضاع هندبال بدتر خواهد شد.

 

علیرضا موسوی هم از جمله ملی‌پوشانی است که چندین سال در اروپا بازی کرده و حالا یکی از مهره‌های تاثیرگذار دیناموبخارست رومانی است. او هم مانند سایر ملی‌پوشان از شرایط فدراسیون هندبال رضایت ندارد و می‌گوید: در زمان مهدوى هندبال ایران به زمین خورد. مهدوى می‌خواست به هندبال کمک کند و هندبال را مثل والیبال و بسکتبال رو به جلو ببرد، ولی آقایانی که کنارش بودند نگذاشتند و هندبال بدجور به زمین خورد. الان ما به مدیرى نیاز داریم که حرف، حرف خودش باشد و خودش تصمیم بگیرد واجازه ندهد زیردستانش برایش تصمیم بگیرند و هندبال را نابود کنند.

 

خط زن لژیونر هندبال ایران خاطرنشان کرد: نه تنها من بلکه همه می‌گویند دوره مهدوى بدترین روزهای هندبال بود؛ الان ما چرا نباید جام جهانی باشیم؟ دلیلش واضح است، چون اطرافیان مهدوی نمی‌خواستند ما به جام جهانی برسیم. من ایران نبودم ولی اینجور که از بچه‌ها شنیدم برخی‌ها قبل از مسابقات انتخابی جام جهانی پا فشارى می‌کردند و می گفتند که با تیم جوانان برویم به مسابقات؛ این آقایان کاری کردند که مهدوى سه مهره اصلی تیم را (برادران استکی و بیجارى) از تیم ملی خط بزند و ما به جام جهانی نرویم.

 

محمدرضا رجبی، کاپیتان تیم ملی هندبال ایران که سعی می‌کند کمتر وارد این مسائل شود، درمورد شرایط فدراسیون هندبال عنوان کرد: به عقیده من همه باید دست به دست هم بدهند و نگذارند یک سری آدم بی‌لیاقت برای هندبال تصمیم بگیرند. یک سری آدم که نفع‌شان در خراب بودن هندبال است در حالی سمپاشی هستند که اوضاع همینگونه بماند و خودشان سواستفاده‌ کنند. اگر اوضاع عوض شود، یک سری می‌دانند که جایی در هندبال ندارند و باید بروند. به همین دلیل حالا هر جوری که هست و هر کاری از دست‌شان بر می‌آید انجام می‌دهند که اوضاع عوض نشود تا خودشان سرکار بمانند. در این اوضاع خراب یکسری‌ها هندبال برایشان مهم نیست و فقط به خودشان و جایگاه‌شان فکر می‌کنند و بس. چرا آنهایی که این تصمیمات را گرفتند الان جوابگوی این همه هندبالیست که تمام زندگی‌شان هندبال بوده نیستند.

 

مجتبی کرمیان هم گفت: زندگی ما برای کسی مهم نیست. پارسال بازیکنان قرارداد 150 میلیون تومانی بستند، اما امسال بجای اینکه مبالغ پیشرفت کند با هزار منت به 50 میلیون تومان رسید. چه می‌توان گفت؟ خدا از سر کسانی که باعث این بدبختی‌ها شدند، نگذرد. به نظر من گزینه‌ای باید در انتخابات ثبت نام کند و انتخاب شود که بتواند ملی‌پوشان و خانواده هندبال را از نظر مالی حمایت کند. ما وقتی نابود شدیم که عرفان هر طوری می‌خواست با بچه‌ها صحبت می‌کرد و کسی هم صدایش درنیامد.

 

محسن باباصفری، دروازه‌بان تیم ملی هندبال ایران هم این روزها لژیونر شده است. او خاطرنشان کرد: واقعاً دیگر برای ما کافی است. تا چه زمانی باید خفت و خاری را تحمل کنیم. هندبال ما در دنیا شناخته شده است و واقعاً از آسیا جلوتر هستیم. اگر حرفی بزنیم می‌گویند بازیکن‌سالاری است، اما واقعیت این است که ما سال‌ها برای هندبال زحمت کشیدیم. هندبال یک ورزش گروهی است که اگر بر فرض مثال محسن باباصفری نباشد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، اما اگر چند نفر در تیم ملی نباشند باید فاتحه هندبال را خواند.

 

وی ادامه داد: همین حالا تعدادی از ملی‌پوشان از تیم‌های ملی کشورهای مختلف پیشنهاد دارند و از آنها درخواست شده تا تغییر تابعیت دهند. تمام رشته‌های هر روز پیشرفت می کنند و از تمام داشته‌های خود استفاده می‌کنند، اما در هندبال هر روز سرمایه‌سوزی می‌شود. فکر می‌کنم الان زمان این است که فردی بیاید که از این داشته‌ها استفاده کرده و به آنها احترام بگذارد. متاسفانه تمام ملی‌پوشان این روزها چوب نداشتن مدیر خوب را می‌خورند.

 

سعید حیدری‌راد، دیگر سنگربان تیم ملی هندبال ایران هم می‌گوید: واقعیت این است که ما به اندازه کافی برای هندبال کشورمان زحمت کشیده‌ایم و عرق ریخته‌ایم حالا هم نباید اجازه بدهیم عده‌ای که فقط به فکر منافع خودشان هستند برای هندبال تصمیم بگیرند. ما باید اجماع کنیم و اجازه ندهیم تا هر آدمی که توانایی چندانی هم ندارد مدیریت هندبال را در دست بگیرد. فکر می‌کنم اگر فردی مانند مهدوی باز هم به هندبال بیاید ما باید برویم و کارگری کنیم و هندبال را کنار بگذاریم!

 

وی افزود: دقیقا 11 ماه پیش که ما به مسابقات بحرین رفتیم هندبال نابود شد، چون مهدوی خودش برای تیم ملی تصمیم نگرفت بلکه با دیگران که دوست نداشتند ما به جام جهانی برویم و هندبال هم از بپاشد، همفکری کرد که اینگونه شد. هندبال مدیری می‌خواهد که خودش برای هندبال تصمیم بگیرد و ما را از این حال و روز خارج کند.

 

محمد سیاوشی هم در یک جمله تصریح کرد: متوجه اوضاع نمی‌شوم، چرا مهدوی رفت که حالا می‌خواهد برگردد؟!

دیدگاه‌ها