کد خبر : 1383201 | 08 دی 1395 ساعت 10:08 | 64.1K بازدید | 13 دیدگاه

منصوریان با پلان های جدید تاکتیکی در نیم فصل دوم

تغییر سیستم استقلال با خریدهای جدید

باشگاه استقلال رسما نام سه خرید مد نظرش در نیم فصل را رسانه ای کرد و مدعی شد رایزنی ها برای امضای قرارداد با این نفرات را آغاز کرده است.

تغییر سیستم استقلال با خریدهای جدید

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان بعد از نشست طولانی که با افتخاری، مدیرعامل باشگاه داشت از ایمان مبعلی، رحیم مهدی زهیوی و سجاد شهباززاده به عنوان سه بازیکن مد نظر خود برای تقویت تیم نام برد و باشگاه استقلال هم رایزنی و مکاتبات رسمی برای جذب آنها را آغاز کرد. خریدهایی که امضای قرارداد با آنها دشواری های خاص خود را دارد اما سرمربی جوان آبی ها با سماجت خواستار حضورشان شده تا بازسازی تیمش را استارت بزند.


قرار گرفتن این سه نفر در فهرست اولیه خریدهای زمستانی استقلال نشان می دهد که منصوریان برای نیم فصل دوم لیگ برتر و همچنین بازی مرگ و زندگی با السد قطر در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا نقشه های زیادی در سر دارد و به دنبال پلان های جدید تاکتیکی برای تیمش است. منصوریان که وعده های زیادی به طرفداران استقلال و حامیانش روی سکوها داده بود حالا عزم خود را جزم کرده تا با اضافه کردن این نفرات باتجربه به تیم جوانش تلفیقی از این دو گروه را به میدان فرستاده و نمایشی بهتر در نیم فصل دوم ارائه بدهد.


قرار گرفتن نفراتی مثل مبعلی، زهیوی و شهباززاده در صدر فهرست خریدهای منصوریان نشان می دهد این مربی برای نیم فصل دوم دنبال تغییر تاکتیک تیمش از 2-4-4 به 1-3-2-4 است. همان سیستمی که منصوریان دو فصل خوب را با نفت سپری کرد و در آغاز فصل هم به آن دل بسته بود تا استقلال را به روزهای اوجش بازگرداند. علاوه بر این سه نفر بازگرداندن روزبه چشمی به فهرست اصلی نیز مزید برعلت شده تا تغییر سیستم استقلال جدی تر از گذشته مطرح شود چون حضور روزبه در کنار امید ابراهیمی به عنوان بازیکنان تخریبچی و جنگنده می تواند مشکلات را به حداقل برساند.


منصوریان در ساختار تدافعی با کمبود خاصی مواجه نیست و تنها مشکلش هماهنگی و دفاع تیمی است که با اضافه شدن دو هافبک دفاعی و شرح وظایفی که آنها خواهند داشت یک سوم دفاعی اش ترمیم خواهد شد. با این حساب این مربی روی ساختار تهاجمی برنامه ریزی کرد و با سماجت روی بازگرداندن ایمان مبعلی و خرید وینگری همچون زهیوی به دنبال تقویت این ساختار بود. ایمان می تواند با مهندسی میانه میدان آبی ها تمام ضعف هایی که قرار بود بختیار رحمانی گران قیمت پوشش دهد را از بین ببرد ضمن این که زهیوی هم می تواند نقشی که خسرو حیدری در اجرای آن ناکام بود را برعهده بگیرد.


در خط حمله بازگرداندن شهباززاده می تواند تلنگری به سایر مهاجمان استقلال از جمله کاوه رضایی باشد تا بیشتر از قبل قدر موقعیت های گلزنی خود را بدانند. سجاد که دو فصل گذشته به عنوان تک مهاجم استقلال در این سیستم بازی کرد با خصوصیات فنی که دارد می تواند گزینه ای ایده آل باشد چون کاوه رضایی بازیکن مورد علاقه منصوریان نشان داده در پست وینگر چپ و راست هم قابلیت های زیادی دارد و مثلث شهباززاده، رضایی و زهیوی می تواند به مثلثی مرگبار و آتشین تبدیل شود.

دیدگاه‌ها