کد خبر : 1383425 | 09 دی 1395 ساعت 10:19 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

کامرانی فر به "ورزش سه" خبر داد

AFC از ترکی تقدیر می‌کند

حسن کامرانی فر – رئیس دپارتمان داوری خروج محسن ترکی از لیست داوران الیت ایران را تایید می کند.

AFC از ترکی تقدیر می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، او با حرف های صادقانه ای که در این باره زده نشان داده اهل لاپوشانی نیست و البته این اتفاقات را در داوری طبیعی می داند. 


کامرانی فر درباره خروج محسن ترکی از لیست داوران الیت می گوید:« آقای ترکی با سابقه ترین داور بین المللی ایران در لیست بین المللی بود کسی که بیش از ۱۴ سال بی وقفه در لیست الیت بین المللی حضور داشت و بازی های بزرگ آسیا چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی را قضاوت کرد.  حالا هم به پاس تلاش هایی که در طی این چندسال در فوتبال آسیا داشته توسط AFC به سمینار ژانویه دعوت شده تا از وی تقدیر و تشکر ویژه به عمل آید. ظاهرا مشکلاتی وجود داشته که باعث شده ایشان نتوانند یکبار دیگر در تست آخرشان موفق باشند و همین امر موجب شد تا نتوانند مثل همیشه آزمون بدنی را در کلاس دبی با موفقیت سپری کنند  و چون در این۱۴ سال قضاوت در عرصه بین المللی سومین باری بود که ایشان نتوانستند تست بدنی اشان را پاس کنند به صورت اتوماتیک از لیست خارج شدند ولی این عدم موفقیت نیز چیزی از بزرگی و ارزش های ایشان کم نخواهد کرد و قطعا از تجربیات گرانبهای آقای ترکی استفاده خواهد شد.

 

حسن کامرانی فر در پاسخ به این سوال که قرار است چه کسی به عنوان محسن ترکی وارد لیست الیت شود، گفت:« معمولا در شهریورماه داوران و کمک داوران بین المللی با ساز و کار خاصی به AFC معرفی می شوند. ابتدا از کاندیداهای لیست، تست کتبی به زبان انگلیسی و تست آمادگی جسمانی به عمل می آید، سپس عملکرد کلیه داوران کاندیدا در طول فصل گذشته و همچنین عملکردشان در تست مورد بررسی قرار گرفته و توسط دپارتمان به کمیته داوران داده می شود و سپس کمیته با تجمیع مدارک یاد شده نفرات برتر جهت معرفی به لیست را انتخاب و مصوب می کنند. به گذشته کاری نداریم چون از شیوه انتخاب سیستم قبلی بی اطلاعیم ولی روند انتخاب نفرات جدید برای معرفی به لیست امسال که دپارتمان جدید شکل گرفت همین ترتیبی بود که عنوان شد.»

دیدگاه‌ها