کد خبر : 1383753 | 10 دی 1395 ساعت 20:08 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

ذوب آهن آخرین امید اصفهان برای حضور در فینال

نبرد موفق‌ترین مربیان لیگ در فولاد شهر

روز آینده تیم های تراکتورسازی و ذوب آهن در بازی نیمه نهایی جام حذفی به دیدار یکدیگر می روند. دیداری که سومین بازی این دو تیم در سال 95 محسوب می شود.

نبرد موفق‌ترین مربیان لیگ در فولاد شهر

به گزارش "ورزش سه"، دومین دیدار نیمه نهایی جام حذفی، روز آینده تیم های ذوب آهن و تراکتورسازی، در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد، دیداری که به عنوان اولین بازی این دو تیم در جام حذفی و سومین دیدار این دو تیم در سال 95 محسوب می شود.

 

* بازی برگشت لیگ پانزدهم بین دو تیم، اولین بازی ذوب آهن و تراکتورسازی در سال 95 بود که فروردین ماه در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و تبریزی ها با نتیجه دو بر یک در برابر اصفهانی ها به پیروزی رسیدند. بازی رفت لیگ شانزدهم نیز دومین رویارویی این دو تیم در سال 95 بود که شهریور ماه بازهم در ورزشگاه فولاد شهر برگزار شد و بازهم با پیروزی دو بر یک تراکتوری ها به پایان رسید. دیدار روز آینده این دو تیم نیز به عنوان سومین بازی سال 95 است که بازهم در ورزشگاه فولادشهر و این بار در جام حذفی برگزار می شود.

 

* در تاریخ لیگ برتر، دو تیم تاکنون 15 بار برابر یکدیگر قرار گرفته اند که در این دیدارها 6 پیروزی برابر تراکتورسازی، 3 برد برای ذوب و 6 تساوی بوده است.

* دو تیم تاکنون 41 بار دروازه های یکدیگر را باز کردند که در این میان سهم تراکتورسازی 22 گل و سهم ذوب آهن 19 گل بوده است.

* آخرین باری که ذوب آهن موفق شد تراکتورسازی را با شکست مواجه کند به سال 91 مربوط می شود که با نتیجه 3 بر  یک برابر این تیم به برتری دست یافتند. این در حالیست که آخرین پیروزی تراکتوری ها به فروردین ماه سال 95 مربوط می شود. دو تیم بعد از آن دیدار 8 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که 4 پیروزی برای تراکتورسازی و 4 تساوی در تقابل آنها رقم خورده است.

* محسن بنگر و مهدی رجب زاده مسن ترین بازیکنان دو تیم محسوب می شوند. مدافع باتجربه تراکتورسازی که بعد از پایان مصدومیت به ترکیب این تیم بازگشته اکنون با 37 سال سن مسن ترین سرخپوش تبریزی محسوب می شود و رجب زاده نیز با 38 سال سن جزو باتجربه ترین بازیکن ذوب محسوب می شود.

* پرگل‌ترین مصاف دو تیم با هشت گل همراه بوده است و ذوب موفق شد بازی باخته در تبریز را با تساوی 4 بر 4 خاتمه دهد. سروش رفیعی، بختیار رحمانی (2گل) و شاهین ثاقبی در آن دیدار گلزنان تراکتورسازی بودند و برای ذوب نیز کاوه رضایی، اسماعیل فر، احسان پهلوان و مرتضی تبریزی گلزنی کردند.

* تراکتورسازی در 4 دیدار اخیر خارج از خانه خود به 4 پیروزی دست یافته و در این دیدارها نفت تهران، نفت گچساران، استقلال تهران و ملوان را شکست داده و ذوب آهن نیز در 4 دیدار اخیر خانگی خود به 4 پیروزی دست یافته است. شاگردان مجتبی حسینی در این دیدارها پرسپولیس، پیکان، ماشین سازی و استقلال خوزستان را شکست داده اند.

 

* دو دیدار آخر تراکتورسازی و ذوب آهن با برتری 2 بر 1 تراکتورسازی در اصفهان خاتمه یافته است. شاگردان قلعه نویی در دور رفت لیگ برتر با گل‌های ایرانپوریان و سینا عشوری تک گل علی همام را جواب دادند و با پیروزی اصفهان را ترک کردند. در بازی برگشت فصل گذشته دو تیم نیز در اصفهان بختیار رحمانی و سروش رفیعی موفق شدند دو گل پیروزی‌بخش تراکتورسازی مقابل تک گل مهدی رجب زاده را به ثمر برسانند.

 

* آخرین شکست خانگی ذوب مربوط به دیدار با تراکتورسازی است و آخرین شکست خارج از خانه تراکتورسازی نیز در دیدار برابر سیاه جامگان در فصل گذشته رقم خورده است.

* در بازی های جام حذفی، تراکتورسازان تاکنون با هیچ تیم لیگ برتری روبه رو نشدند، این در حالیست که ذوب آهنی ها در چهار حریف خود با دو تیم لیگ برتری روبه رو شدند.

* تراکتورسازان در بازی اول با دو گل از سد فولاد یاسوج گذشتند، پس از آن با یک گل ملوانی ها را با شکست روبه رو کردند، برق نوین شیراز سومین حریف یاران قلعه نویی بودند که آنها نیز با دو گل مغلوب شدند و در پایان نیز تبریزی ها با نتیجه سه بر یک از سد نفت و گاز گچساران گذشتند تا به بازی نیمه نهایی برسند.

 

* در طرف مقابل ذوب آهنی ها در اولین بازی خود با تیم شهرداری بوشهر روبه رو شدند که در ضربات پنالتی با نتیجه شش بر پنج به پیروزی رسیدند، آنها در دومین دیدار با یک گل اکسین البرز را شکست دادند، پیروزی سه بر دو برابر ماشین سازی سومین نتیجه ذوبی ها در جام حذفی بود و در نهایت اصفهانی ها در برابر گسترش فولاد قرار گرفتند و با دو گل این تیم را نیز شکست دادند.

دیدگاه‌ها