کد خبر : 1383876 | 11 دی 1395 ساعت 13:38 | 279.7K بازدید | 9 دیدگاه

 ممکن ها و غیر ممکن ها 

ده چهره مهم بازار نقل و انتقالات نیم فصل

با پایان دور رفت مسابقات لیگ برتر تیم های حاضر در این مسابقات به دنبال تقویت و پوشش نقاط ضعف خود هستند.

ده چهره مهم بازار نقل و انتقالات نیم فصل

به گزارش "ورزش سه"، پایان مسابقات دور رفت لیگ شانزدهم، آغازی برای تکاپوی تیم ها جهت به خدمت گرفتن بازیکنان مورد نظر آن ها شده است. گذشته از نقاط قوت و ضعفی که تیم ها دارا هستند و برای رفع آن ها تلاش می کنند، بازیکنانی در پنجره زمستانه وجود دارند که بیشترین توجه را به سوی خود معطوف کرده اند.


 در زیر نگاهی داشتیم به 10 چهره اصلی نقل و انتقالات در پنجره نیم فصل:


1- سروش رفیعی: هافبک خوش تکنیک و خوش ذوق تراکتورسازی تبریز را می توان شاه ماهی پنجره زمستانه نام برد. بازیکنی که به واسطه خدمت سربازی به تراکتورسازی تبریز پیوست و حالا با پایان این دوران، بازیکن آزاد است و می تواند تیم آینده خود را بدون هیچ محدودیتی انتخاب کند. البته علاوه بر تیم تراکتورسازی که تمام تلاش خود را برای حفظ این بازیکن به کار بسته، تیم های دیگری مثل پرسپولیس هم وجود دارند که برای جذب رفیعی تلاش می کنند. باید ببینیم در نهایت سروش رفیعی از بین لژیونر شدن، ماندن در تراکتورسازی تبریز و یا ادامه با تیمی دیگر در مسابقات لیگ برتر، چه انتخابی خواهد داشت. ضمن اینکه سروش رفیعی در لیست خرید برانکو سرمربی پرسپولیس قرار دارد و برخی اخبار از قطعیت انتقال این بازیکن به تیم قرمزپوش پایتخت خبر می دهند. انتقالی که می تواند جایگزین دو بازیکن اصلی پرسپولیس باشد که به تراکتورسازی پیوسته اند.

 

1163438


2- رحیم زهیوی: مهاجم استقلال خوزستان مانند فصل گذشته به درخشش خود در این فصل نیز ادامه داده و با به ثمر رساندن 7 گل نقش مهمی در نتیجه های این تیم بر عهده داشته است. علیرغم بازی در پست مهاجم، زهیوی هم چنین 4 باربرای هم تیمی های خود موقعیت گلزنی ایجاد کرده. چند روز پیش رحیم زهیوی در باشگاه استقلال تهران حاضر شد تا در آستانه پیوستن به آبی پوشان تهرانی قرار داشته باشد. در صورتی که باشگاه استقلال خوزستان نتواند به موقع پرداخت های بازیکنان این تیم را انجام دهد، علاوه بر زهیوی امکان جدایی ستاره های دیگر این تیم هم وجود دارد.

 

1166897


3- محمد طیبی: طیبی فصل گذشته در کنار موسی کولیبالی رهبری خط دفاعی تیمی را بر عهده داشت که در نهایت موفق شد با کسب عنوان بهترین خط دفاعی به مقام قهرمانی دست یابد. بی شک طیبی را می توان یکی از عوامل اصلی قهرمانی سال گذشته استقلال خوزستان و البته مهره های قابل اتکای این فصل آبی پوشان خوزستانی نام برد. مشکلات مالی تیم استقلال خوزستان و پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان، ستاره های این تیم را در لیست تیم های مدعی قرار داده است. محمد طیبی چند روز پیش با سرمربی سابق خود عبدا.. ویسی گفتگویی برای پیوستن به سپاهان داشته و در صورت حل نشدن مشکلات این تیم، در نیم فصل دوم شاهد حضور طیبی در ترکیب تیم زردپوش سپاهان خواهیم بود.

 

 


4- ایمان مبعلی: هافبک طراح تیم نفت تهران را می توان یکی از ارزشمندترین بازیکنان نیم فصل لیگ شانزدهم به حساب آورد. تیم نفت تهران به فینال مسابقات جام حذفی راه یافته و در لیگ برتر هم با ارائه بازی های خوب در رتبه پنجم جای دارد؛ اتفاقی که مبعلی تاثیر بسزایی در شکل گیری آن داشته است. بازیساز ریزنقش و تکنیکی تیم نفت تهران با پایان نیم فصل و با توجه به عملکرد ضعیف بختیار رحمانی در فهرست خرید علیرضا منصوریان قرار گرفته است. موضوعی که زیاد خوشایند علی دایی سرمربی نفت تهران و مسئولان این باشگاه قرار نگرفته و خیلی سخت به نظر می رسد که این مربی علیرغم اظهارات گذشته خود، اجازه جدایی به مبعلی را بدهد.

 

1166854


5- سجاد شهباز زاده: شهباززاده فصل گذشته یکی از مهره های تاثیرگذار تیم پرویز مظلومی بود، اما پیشنهاد باشگاه ترکیه ای آلانیا اسپور باعث جدایی این بازیکن از جمع آبی ها شد. شهباززاده البته پس از پیوستن به این تیم هرگز نتوانسته در حد و اندازه های نام خود ظاهر شود و فرصت کمتری در این تیم در اختیار او قرار گرفته است. شاید اگر گل زیبای شهباززاده به گالاتاسرای در آخرین شکست آلانیا اسپور برای این تیم رقم نمی خورد، الان خیلی راحت تر می شد راجع به بازگشت او به جمع آبی ها اظهار نظر کرد. به هر حال این بازیکن نیز همراه ایمان مبعلی و رحیم زهیوی در لیست خریدهای رسمی استقلال تهران قرار گرفته است و علیرضا منصوریان هم به صورت شخصی با این بازیکن ارتباط برقرار کرده و این احتمال وجود دارد که با رفع برخی موانع شاهد حضور این مهاجم در ترکیب آبی پوشان تهرانی باشیم.

 

6- بختیار رحمانی: هافبک فصل گذشته تیم تراکتورسازی تبریز که با پایان یافتن خدمت سربازی به استقلال تهران پیوست را می توان یکی از خریدهای ناکام پنجره تابستانه نام برد. بختیار رحمانی در نیم فصل اول مسابقات نتوانست به جایگاهی که در تیم های قبلی خود داشت، دست یابد و با دست خالی و نیمکت نشینی به نیم فصل رسید. او اخیرا و در حرکتی عجیب تمام پست های قبلی خود مربوط به تیم استقلال را از صفحه شخصی خود پاک کرده و این انتظار وجود دارد که بار دیگر شاهد حضور او در ترکیب تیم فولاد خوزستان باشیم. تصمیمی که به نوعی می تواند شبیه به تصمیم ساسان انصاری باشد.

 


7- امین حاج محمدی: مدافع تیم استقلال همانطور که بارها در رسانه ها به آن پرداخته شد، گران قیمت ترین نیمکت نشین نیم فصل شانزدهم بود؛ بازیکنی که علیرغم قرارداد میلیاردی به ندرت در فهرست 18 نفره قرار گرفت و حتی یک دقیقه هم برای استقلال به بازی گرفته نشد. حاج محمدی در لیگ پانزدهم به عنوان یک مدافع ملی پوش از نفت تهران به استقلال آمد ولی اوضاع  برای او در این تیم اصلا خوب پیش نرفت تا مجبور شود در نیم فصل به فکر انتخاب تیم بعدی خود باشد.


8- شجاع خلیل زاده: سال ها است که در پنجره نقل و انتقالات از پیوستن شجاع خلیل زاده به تیم پرسپولیس صحبت به میان می آید، اما هر بار این اتفاق به دلایل مختلف رخ نمی دهد. خلیل زاده در ابتدای لیگ شانزدهم و با پایان خدمت سربازی در حالی که صحبت از قرمزپوش شدن او وجود داشت به سپاهان پیوست و حالا باز هم مورد توجه پرسپولیس و برانکو قرار گرفته است. اتفاقی که با واکنش شدید و سخت سرمربی تیم سپاهان همراه شده است. شجاع خلیل زاده با تیم سپاهان قرارداد دارد و بعید به نظر می رسد شاهد انتقال این بازیکن به تیمی دیگر در پنجره زمستانی باشیم.

 


9- محمدرضا خلعتبری: هافبک سرعتی و تکنیکی تیم گسترش فولاد پس از یک نیم فصل پرحاشیه در لیست خروجی باشگاه قرار گرفت. این بازیکن در میانه های نیم فصل اول توسط فراز کمالوند از این تیم اخراج و پس از مدتی به هر ترتیبی که بود به تیم بازگشت و دوباره به میدان فرستاده شد. اما سرمربی آبی های تبریز علاقه چندانی به این بازیکن ندارد و در پایان نیم فصل او را در لیست خروجی باشگاه قرار داد. از دو تیم سایپا و نفت تهران به عنوان مقصدهای احتمالی این بازیکن نام برده می شود. علی دایی و حسین فرکی هر دو تجربه کار کردن با این بازیکن را دارند و با توجه به شرایط نامناسب تیم سایپا می توان این بازیکن را گزینه مناسبی برای این تیم دانست.

 

1159600


10- مسعود حسن زاده: مهاجم فصل گذشته تیم ذوب آهن در این فصل با پیراهن نارنجی سایپا به میدان رفت و تنها یک بار موفق به گلزنی شد. موضوعی که مورد قبول حسین فرکی قرار نگرفت و از عملکرد این بازیکن انتقاد کرد. البته حسن زاده نیز روزهای خوبی را در تیم سایپا تجربه نمی کند و به دنبال تغییر شرایط خود است. عبدا.. ویسی در پنجره تابستانه به دنبال به خدمت گرفتن این بازیکن بود ولی روابط میان دو باشگاه اصفهانی مانع از این انتقال شد؛ اکنون پدرو هنریکه مهاجم برزیلی تیم سپاهان در فهرست خروجی باشگاه قرار گرفته و مسعود حسن زاده به طور رسمی در لیست خریدهای سپاهان قرار گرفته است. با توجه به رضایت هر دو باشگاه و البته مسعود حسن زاده می توان این انتقال را تمام شده دانست.

دیدگاه‌ها