کد خبر : 1384808 | 15 دی 1395 ساعت 10:00 | 103.8K بازدید | 3 دیدگاه

با اجرای "قانون بکام"

ایتالیا دوباره به بهشت ستارگان تبدیل می شود؟

به نظر می رسد با اجرای لایحه ای مشابه "قانون بکام"، دوباره ایتالیا به معبد ستارگان بزرگ دنیای فوتبال تبدیل شود.

ایتالیا دوباره به بهشت ستارگان تبدیل می شود؟

به گزارش "ورزش سه"، نوامبر گذشته، رئیس شرکت پیولی (اسپانسر اینتر) و یکی از مدیران سابق نراتزوری ها اعتراف کردند که اگر رویای حضور یک بازیکن در اینتر را در سر داشته باشند، بدون شک آن ستاره لیونل مسی خواهد بود و در بسیاری از مواقع، دست آخر رویاها به حقیقت خواهد پیوست.

 

شاید در حال حاضر، پیوستن یک ستاره در اندازه های مسی از بارسلونا به اینتر عجیب باشد، اما از یاد نبریم که در گذشته و در سال 1997، رونالدوی برزیلی با مبلغ 28 میلیون یورو از اسپانیا به شهر میلان مهاجرت کرد و گرانترین بازیکن همه ادوار فوتبال در آن مقطع لقب گرفت.

 

 

1170684

 

 

در دهه 90، ایتالیا معبد ستارگان بزرگ دنیای فوتبال بود و همه بازیکنان مشهور برای کسب درآمد و شهرت بیشتر، به سرزمین چکمه ای سفر می کردند. جالب است بدانیم تمام برندگان جایزه مرد سال جهان از بین سالهای 1987 تا 2000 سابقه بازی در سری آ را در کارنامه خود می بینند و 9 نفر از آنها در مقطعی که برنده این جایزه شدند در ایتالیا مشغول به فعالیت بودند. البته بدون شک شرایط نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است.

 

 

1170686

 

 

شرایط مالی، اوضاع فوتبال جهان را تغییر داد و حالا ستارگان نوظهور دنیای فوتبال رویای بازی در بارسلونا یا رئال مادرید را در سر می پرورانند. در سال 2016 از بین 6 بازیکن اول برنده رده بندی توپ طلا، 5 بازیکن شامل رونالدو، مسی، گرت بیل، نیمار و سوارز در لالیگا بازی می کردند.

 

در این میان، ممکن است تمایل آنتوان گریزمان به مهاجرت از اسپانیا و دادن جواب مثبت به پیشنهادهای گزاف پی اس جی، لیگ برتر یا بایرن مورد عجیبی تلقی شود.

 

1166663

 

بعد از سالها بحران مالی و ضعف در مدیریت و علیرغم تلاش باشگاه های سری آ برای حضور در بین ابرقدرت های قاره سبز، حتی یوونتوس که بی شک مشهور ترین و قوی ترین تیم این سرزمین محسوب می شود، در مبارزه با غول های متمول چینی برای جذب اکسل ویتسل ناکام مانده و این هافبک خلاق که در تابستان حتی در تست های پزشکی بیانکونری ها نیز شرکت کرد، دست آخر به فوتبال آسیا نقل مکان کرد.

 

اما به نظر می رسد با ایجاد تغییراتی در سیستم اداره مالیاتی ایتالیا و همچنین موضوع مهمی به نام برکسیت، ستارگان دنیای فوتبال دوباره به سرزمین لاجوردی مهاجرت کنند.

 

 

1170689

 

 

تصمیم شوک برانگیز بریتانیا مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا، دولت ایتالیا را بر آن داشته است تا با ایجاد تغییر در قوانین مالیاتی، بسیاری از موسسات مالی بزرگ مشغول در لندن را مجاب به بازگشت به خانه کند که یاد آور "قانون بکام" است که یک دهه پیش، توجه بسیاری از بازیکنان را به خود جلب کرد.

 

در سال 2005، دولت اسپانیا اعلام کرد که هر کسی که از کشور دیگری به اسپانیا مهاجرت کند، این انتخاب را دارد که برای پرداخت مالیات، با او همانند یک شهروند اسپانیایی یا یک شهروند خارجی برخورد شود.

 

این قانون بدان معنا بود که یک فرد غیراسپانیایی می تواند تا 6 سال از پرداخت مالیات هرگونه درآمدی که در خارج از اسپانیا کسب کرده معاف باشد و در مورد درآمدی که در داخل اسپانیا داشته است، مشمول پرداخت حق 24 درصدی مالیات می باشد که تقریبا نصف شهروندان اسپانیا است.

 

1170685

 

 

دیوید بکام، ستاره خوش سیمای فوتبال انگلیس نیز که درآمد زیادی در گوشه و کنار جهان دارد، از اولین کسانی بود که از این قانون استفاده کرد و مدت زیادی از پرداخت مالیات معاف شد. به همین دلیل، این لایجه به "قانون بکام" در دنیای فوتبال شهرت پیدا کرد.

 

اگرچه در سال 2010 این قانون برای همیشه در اسپانیا لغو شد، اما حالا ایتالیایی ها در حال تصویب قانون مشابهی هستند که طبق آن هر کسی که 9 سال خارج از ایتالیا مشغول به کسب درآمد بوده، تنها ملزم به پرداخت نرخ ثابت 100 هزار یورویی مالیات برای درآمدهای خارج از این کشور می باشد.

 

اگر این قانون تصویب شود، بدون شک مزایای زیادی برای ستارگان غیرایتالیایی شاغل در سری آ خواهد داشت و دیگر بازیکنان را نیز برای مهاجرت ترغیب خواهد کرد.

 

 

1170687

 

 

قانون فعلی اینگونه است که هر کسی بالای 75 هزار یورو درآمد داشته باشد، باید 43 درصد از آن را به اداره مالیات پرداخت کند. با تصویب این قانون، آنها باید از درآمد هنگفت خود از حق پخش تصویر و اسپانسرهای خود تنها و تنها مبلغ 100 هزار یورو را به دولت ایتالیا بپردازند که نسبت به دیگر کشورها بسیار رقم ناچیزی به شمار می آید و با این تفاسیر، ایتالیا تبدیل به مقصد جذابی برای ستارگان بزرگ دنیای فوتبال خواهد شد.

 

در واقع، با علم به این موضوع که مالیات در سالهای اخیر از مسائل مشکل ساز برای ستارگان دنیای فوتبال بوده و هر از چند گاهی شاهد درگیری های آنها در این رابطه هستیم، ایتالیا می تواند مقصدی مقرون به صرفه برای آنها لقب بگیرد و شاید رویای سران اینتر مبنی بر جذب لیونل مسی به زودی به حقیقت منجر شود.

 

منبع: سایت گل

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها