کد خبر : 1385736 | 19 دی 1395 ساعت 09:40 | 63.9K بازدید | 2 دیدگاه

زیدان و رهایی از تکرار کابوس 2015

چگونه رئال مادرید شکست ناپذیر شد؟

پیروزی های مقتدرانه کهکشانی ها در سال جدید نشان داد که زیدان و شاگردانش قصد دارند در سال 2017 نیز به سلطه خود بر فوتبال اروپا ادامه دهند.

چگونه رئال مادرید شکست ناپذیر شد؟

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید با هدایت زیدان، سال جدید را با دو پیروزی پر گل، به ثمر رساندن هشت گل و دو کلین شیت، آغاز کرده است که نوید روزهایی شیرین را به هواداران این تیم می دهد.

 

 

1171799

 

 

در سال 2014، همه چیز به خوبی به پایان رسید و کهکشانی ها با آنچلوتی در بهترین شرایط ممکن قرار داشتند. 22 پیروزی متوالی، همه هواداران این تیم را به کسب یازدهمین لیگ قهرمانان و سلطه بر لالیگا بعد از سالها امیدوار کرده بود اما از ابتدای سال 2015، به یکباره شرایط تغییر کرد و اوضاع آنچنان بد پیش رفت که در پایان همان فصل، کارلتو از سمت هدایت رئال مادرید برکنار شد.

 

اما تیم زیدان در ابتدای سال 2017 نشان داد که هیچ نشانه ای از فاجعه کارلتو در روند این تیم دیده نمی شود و رئال موفق شد با ثبت دو پیروزی متوالی، کابوس تکرار اتفاقات سال 2015 را از سر هواداران این تیم دور کند.

 

قبل از شروع دیدار برابر گرانادا، نمایشی دیدنی از ستارگان سابق رئال مادرید مانند خنتو، لوییس نازاریو، زیدان، مایکل اوون و پیام های ویدئویی کاناوارو و کاکا برگزار شد و از چهارمین توپ طلای کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی کهکشانی ها در مقابل چشم حاضران در سانتیاگو برنابئو رونمایی شد.

 

 

1171800

 

 

آخرین باری که CR7 از توپ طلای خود در برنابئو رونمایی کرد، مادریدی ها با 4 گل در برابر اتلتیکومادرید شکست خورده بودند و آغاز ناکامی ها سال 2015 کلید خورده بود. اما امروز این مراسم با نمایشی بی نظیر و به یادماندنی از سوی شاگردان زیزو ادامه یافت که پایانی خوش را برای لوس بلانکوس نوید می دهد.

 

 

1171703

 

 

دو بازی آغازین کهکشانی ها در سال 2017 موید آن است که زیزو به خوبی از دلایل اتفاقات سال 2015 آگاهی یافته است و رئال مادرید تحت هدایت او بسیار قدرتمندتر و منسجم تر از آن سال به نظر می رسد. رئال مادرید سال 2015 را با حاشیه های فراوانی آغاز کرد و برگزاری جشن تولد رونالدو در شب شکست تحقیر آمیز در ویسنته کالدردون برابر اتلتیکو مادرید با حضور چهره های مشهور، تا مدت ها شرایط این تیم را دشوار ساخته بود اما رئال تحت فرمان زیزو، حتی نشانه ای از بروز این دست حاشیه ها را در خود نمی بیند.

 

 

1171801

 

 

اگرچه در آن سال کارلو آنچلوتی و بسیاری، دلیل اصلی افت نتایج رئال را مصدومیت ستارگان این تیم می دانستند، اما زیدان به کرات در ماه های اخیر توانایی در کسب نتیجه بدون حضور ستارگان را به اثبات رسانده است.

 

در فصل جاری بارها شاهد غیبت ستارگانی مانند کریس رونالدو، گرت بیل، لوکا مودریچ، سرخیو راموس، کاسمیرو، تونی کروس و بسیاری دیگر بوده ایم که نبود هیچ یک از آنها، روند مستمر نتایج خوب لوس بلانکوس را متوقف نکرده است.

 

پیروزی برابر گرنادا با دبل ایسکو و گلهای رونالدو، بنزما و کاسمیرو، یک بار دیگر هواداران این تیم را به پایانی به یادماندنی در فصل جاری امیدوار کرد و کهکشانی ها موفق شدند به رکورد 39 بازی بدون شکست که متعلق به شاگردان انریکه بود و خود آنها در آوریل 2016 موفق به قطع آن شدند، برسند.

 

 

1171803

 

 

چند ماه قبل و با درخشش کریستیانو رونالدو، رئال مادرید موفق شد در دقایق پایانی شکست را با پیروزی در نوکمپ عوض کند اما به نظر می رسد رقبای بعدی رئال مادرید شرایط رقم زدن چنین اتفاقی را نداشته باشند.

 

آخرین بار رئال مادرید در برابر ولفسبورگ در ماه می و در آلمان شکست خورد که البته در بازی برگشت و با هت تریک به یادماندنی رونالدو موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی شد. از آن مقطع تا به حال، کهکشانی ها نتایجی به یادماندنی را به ثبت رسانده و 3 جام لیگ قهرمانان، سوپر لیگ اروپا و جام باشگاه های جهان را به کلکسیون افتخارات قوهای سپید اضافه کرده اند.

 

 

1164601

 

 

سال گذشته و در چنین مقاطعی، رافا بنیتز به تازگی از سمت هدایت رئال مادرید برکنار شده و این تیم آشکارا خسته و بی رمق برای ادامه فصل به نظر می رسید. اما با ورود زیدان، این تیم در یک سال تنها یک بار در خانه شکست خورد که مربوط به دیدار برابر رقیب همشهری در سال گذشته است.

 

کهکشانی ها با اقتدار و با ثبت 6 امتیاز فاصله با رقیب دیرینه، شرایط بسیار خوبی در لالیگا دارند و احتمال زیادی وجود دارد که بعد از کسب لالیگای رکوردها با مورینیو در سال 2012، این تیم دوباره موفق به سلطه بر فوتبال داخلی اسپانیا بشود.

 

 

1161511

 

 

بارسلونا امشب در ال مادریگال، نبرد دشواری در برابر ویارئال خواهد داشت اما اگر حتی شاگردان انریکه موفق به شکست زیردریایی های زرد بشوند، باید پذیرفت که کنترل لالیگا در دستان رئال مادرید است و تصور از دست دادن صدر جدول، با روندی که مادریدی ها در هفته های اخیر داشته اند کمی دور از ذهن است.

 

به نظر می رسد زیدان کاملا روزهای تلخ ابتدای سال 2015 را مرور کرده و درس های فراوانی از آن گرفته است و تیم تحت هدایت او در سال 2017 با زدن هشت گل و ثبت دو پیروزی مقتدرانه، هرگز نشانی از تکرار اتفاقات دو سال قبل را بروز نداده است.

 

در حال حاضر شاید تنها اتفاقی غیرمترقبه و خاص، رئال مادرید و زیدان را از جاده کسب قهرمانی های متوالی در سال 2017 منحرف کند.

 

بن هیوارد - سایت گل

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها