کد خبر : 1386331 | 21 دی 1395 ساعت 14:42 | 29.8K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:

سوارز و نیمار، زیر سایه اوج گیری مسی

هرچقدر سوارز و نیمار، فصل گذشته در چنین مقطعی با گل های خود جور غیبت دو ماهه مسی را کشیده بودند، در فصل جاری با افت گلزنی محسوسی روبه رو شده اند. افتی که به خصوص در نیمار بسیار چشمگیر است.

سوارز و نیمار، زیر سایه اوج گیری مسی

به گزارش "ورزش سه"، آمار گلزنی سه مهاجم مطرح دنیا یعنی لیونل مسی، لوییس سوارز و نیمار نسب به فصل گذشته کاهش چشمگیری نداشته است. مهاجمان بارسلونا سال گذشته تا هفته هفدهم لالیگا و پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۴۸ گل به ثمر رساندند اما در این فصل ۴۳ گل را وارد دروازه حریفان کردند.

این بحران به مسی مربوط نمی‌شود. او توانست از یازده گل آمار خود را به ۲۳ گل برساند (مهاجم آرژانتینی سال گذشته دو ماه به علت آسیب دیدگی در میادین حضور نداشت) اما آمار گلزنی نیمار و سوارس کاهش یافته است. این دو بازیکن نسبت به فصل گذشته ۱۷ گل کمتر به ثمر رساندند.

 

 

1172118

 

 

آمار مهاجم برزیلی از سوارز بدتر است. نیمار افت شدیدی نسبت به سال پیش داشته است. او سال گذشته ۱۶ گل به ثمر رساند (۱۴ گل در لالیگا و دو گل در لیگ قهرمانان) اما در این فصل تنها ۶ بار موفق به گلزنی شده است. سوارز در شرایط بهتری قرار دارد ولی نسبت به قبل افت کرده است. مهاجم اروگوئه‌ای تا هفته هفدهم ۱۶ گل به ثمر رساند و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان پنج گل زد اما مجموع گل‌های او در فصل جاری به ۱۴ می‌رسد.

 

سال گذشته ۳۳.۳ درصد گل‌های MSN به نیمار و ۱۳.۹ درصد به سوارز اختصاص داشت (۴۳.۷۵ درصد گل‌ها توسط دو مهاجم اروگوئه‌ای و برزیلی به ثمر رسید) ولی این آمار امسال به ۳۲.۵۵ درصد رسید.

در مقابل سال گذشته ۲۲.۹۱ درصد گل‌ها به مسی اختصاص داشت که فصل جاری به ۵۳.۴۳ درصد رسید. درست است که این اختلاف به خاطر دوری دو ماهه مسی از میادین بوده است اما افت مهاجم برزیلی و اروگوئه‌ای آشکار است. بارسلونا اگر می‌خواهد در لالیگا و لیگ قهرمانان موفق باشد نیاز به گلزنی دو مهاجم خود دارد، ۱۷ گل کمتر نسبت به فصل گذشته اختلاف زیادی است.

دیدگاه‌ها