کد خبر : 1386715 | 23 دی 1395 ساعت 09:52 | 20.3K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به هفته نوزدهم دسته اول 

فجر می‌رود تا ملوان صدرنشین شود

فردا شاهد برگزاری دیدارهای هفته نوزدهم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور در شهرهای مختلف خواهیم بود. با این توضیح که دیدار سپیدورد رشت – فجر سپاسی شیراز لغو شده است!

فجر می‌رود تا ملوان صدرنشین شود 

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه خبر ورزشی در این باره می نویسد: موافقت سازمان لیگ برتر با حضور فجر سپاسی در مسابقات جام ارتش های جهان در این برهه از زمان که دور برگشت لیگ یک شروع شده کمی عجیب و البته غیر منطقی به نظر می رسد! اتفاقی که قابل پیش بینی نبود. اگر کمیته مسابقات این پیش بینی را می داشت برنامه بازی ها را به گونه ای تدوین می کرد که سایر باشگاه ها هم مطلع می شدند. 


 کمتر شاهد بودیک یک تیم باشگاهی در مسابقات جام ارتش های جهان شرکت کند و معمولا برای چنین بازی هایی تیم ملی ارتش های جهان تشکیل می شود. به نظر می رسد تیم های ملوان و تراکتورسازی و دیگر تیم های نظامی با حضور بازیکنان خود در تیم ملی ارتش های جهان موافقت نکرده  و در نهایت تصمیم گرفته شد فجر در  این بازی ها شرکت کند. تیمی که شرایط خوبی در جدول رده بندی بازی های دسته اول ندارد و با فشار مضاعفی که در بازی های عمان تجربه می کند و در بازگشت هم مجبور است بازی های عقب افتاده را فشرده برگزار کند لطمات زیادی خواهد دید و مشخص نیست چرا فجر سپاسی راضی به حضور در این بازی ها شده است!


با بازی های معوقه فجر نظم بازی ها دستخوش تغییر خواهد شد و این یک ضربه بد به تیم هایی خواهد بود که در هفته های پیش رو با فجر سپاسی بازی دارند. 


با شرایطی که پیش آمده ملوان فرصت دارد با عبور از سد راه آهن به صدر جدول برگردد. هر چند نمی توان پیروزی ملوان را از پیش در این بازی متصور بود به خصوص که راه آهن در دو بازی اخیر خود گل های زیادی خورده و یک تیم زخمی است. 


حساس ترین دیدار هفته نوزدهم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور را دو تیم اکسین و گل گهر بازی می کنند. دوئل شاگرد و استاد. یحیی گل محمدی و وینگو بگوویچ. گل گهر شرایط بهتری برای صعود به لیگ برتر دارد و اکسین کمی از کورس عقب افتاده. هر چند اکسین با پیروزی که در شروع در برابر نساجی داشته نشان داده می خواهد بازگشت با شکوهی به جمع مدعیان داشته باشد. 

 


نگاهی خواهیم داشت به بازی های هفته نوزدهم:

 


خونه به خونه مازندران - مس رفسنجان 
کار سخت میزبان 

خونه به خونه برای مدعی ماندن باید پیروز این میدان شود. به این دلیل که مدعیان این فصل از بازی ها با توجه به برگزاری دیدارها در یک گروه زیاد شده و یکی دو لغزش کافی است که تیمی از گردونه خارج شود. حریف این هفته خونه به خونه تیم مس رفسنجان است. تیمی که در شروع دور برگشت موفق نشد پارس جنوبی جم را شکست دهد و حال می خواهد از این بازی دست پر میدان را ترک کند تا جبران مافات کرده باشد. از آنجایی که مس برای صعود به لیگ برتر تحت فشار نیست در این بازی بدون دغدغه به میدان می آید و این کار را برای تیم میزبان سخت خواهد کرد. 

 


نفت مسجد سلیمان - نساجی مازندران 
خوش بینی به پیروزی 

نفت مسجد سلیمان نزدیک به منطقه خطر است و برای اینکه از منطقه خطر دور شود باید قدر امتیازات دیدارهای خانگی را بداند. حریف این هفته نفت مسجد سلیمان تیم خوب نساجی است . تیمی که در شروع دور برگشت به اکسین در خانه باخت و مصمم است از این بازی سه امتیاز بگیرد. نساجی خوب می داند اگر سه امتیاز این بازی را از آن خود نکند از صدر جدول فاصله خواهد گرفت. نساجی در روزهای اخیر چند بازیکن جدید به خدمت گرفته که اگر قادر به استفاده از آنها باشد شرایط بهتری پیدا خواهد کرد و می تواند به پیروزی خود در این دیدار خوشبین باشد. 

 


پارس جنوبی جم - خیبر خرم‌آباد 
نیازمند سه امتیاز 

پارس جنوبی جم هفته هاست که بدون شکست پیش می رود و یکی از تیم  های بالانشین است. این جایگاه بدین معنی است که پارس جنوبی جم برای مدعی شدن باید امتیازآور تر نشان دهد و حتی در بازی های خارج از خانه هم پیروز شود. پارس جنوبی جم این هفته میزبان خیبر است. بازی رفت دو تیم که با حواشی ای همراه بود با نتیجه یک بر صفر به سود تیم پارس جنوبی جم خاتمه یافت و بی شک در بازی این هفته هم تیم مهدی تارتار همه هم و غمش را بکار می گیرد که پیروز از میدان خارج شود. خیبر در شرایط خوبی نیست و به سه امتیاز این بازی نیاز دارد. 

 

1152107


راه‌آهن تهران - ملوان انزلی 
اشتباه بزرگ

راه آهن به نیمه پایین جدول آمده و اگر همین روند را دنبال کند طولی نمی کشد که یکی از نامزدهای سقوط خواهد شد. راه آهن برای تغییر وضعیت باید ملوان را شکست دهد که خیلی سخت است. به خصوص ملوانی که مدعی قهرمانی در این دوره از بازی ها است و برای رسیدن به این مهم از این پس دیدارهای خارج از خانه را هم سخت می گیرد و برای پیروزی بازی می کند. راه آهن در دو بازی اخیر خود ده گل خورده و همین مسئله وسوسه مهاجمان ملوان را برای زدن گل های بیشتر بر می انگیزد. البته دست کم گرفتن راه آهن به این بهانه یک اشتباه بزرگ است. 

 


مس کرمان - ایرانجوان بوشهر 
از یاد بردن مساوی ها 

مس کرمان بعد از پیروزی در خانه فجر سپاسی حال می کوشد ایرانجوان را هم با شکست بدرقه کند تا طرفداران این تیم مساوی های پی در پی را از یاد ببرند. رسیدن به این مهم آسان نیست به این دلیل که ایرانجوان از چهار بازی اخیر خود ده امتیاز کسب کرده و یکی از موفق ترین تیم ها در هفته های اخیر بوده است. مسی ها تلاش می کنند از این پس پیروزی ها در ذهن طرفداران این تیم نقش ببندد. پیروزی هایی که می تواند مس را به یک تیم مدعی تبدیل کند. البته باید به این نکته اشاره کرد ایرانجوان هم در این بازی برای رسیدن به پیروزی تلاش خواهد کرد.  

 


اکسین البرز - گل‌گهر سیرجان 
تکرار بازی با مدعی 

دومین بازی اکسین با هدایت یحیی گل محمدی هم با تیم مدعی خواهد بود. این بار حریف گل گهر سیرجان است. طبیعتا اکسین مسرور از پیروزی در خانه تیم نساجی امیدوار است گل گهر را هم شکست دهد تا به بازگشت به روزهای خوب گذشته امیدوار شود. از سویی گل گهر که به زحمت و به سختی این موقعیت را به دست آورده نمی خواهد این موقعیت خوب را از دست دهد. شاید یک تساوی هم برای گل گهر قانع کننده باشد اما نمی شود پنهان کرد این تیم روی ضد حملات برنامه هایی برای پیروزی دارد. این دیدار به نوعی حساس ترین دیدار هفته نوزدهم خواهد بود. 

 

 


فولاد یزد - بادران تهران 
صعود به لیگ برتر 

فولاد یزد هم اکنون یکی از نامزدهای سقوط به دسته دوم است و طبیعی است در برابر بادران همه هم و غم خود را بکار بگیرد که پیروز از میدان خارج شود. البته رسیدن به این مهم آسان نیست چون بادران با تغییر و تحولاتی که در کادر فنی خود ایجاد کرده و هم چنین جذب بازیکنان جدید قوی تر شده و هفته پیش موفق شد تیم صدرنشین یعنی سپیدورد را شکست دهد. طبیعتا بادران نیز با نیت پیروزی بازی خواهد کرد به این خاطر که برنامه ریزی اش برای صعود به لیگ برتر است و چون در دور رفت زیاد امتیاز از دست داده باید در دور رفت بیشتر امتیاز بگیرد. 

 


آلومینیوم اراک - استقلال اهواز 
شانس کاغذی 

آلومینیوم اراک که می کوشید شانس خود را برای صعود به لیگ برتر بیازماید به خاطر امتیازات از دست داده به نیمه پایین جدول آمده و حال باید برای حضور در جمع تیم های نیمه بالای جدول تلاش کند نه صعود به لیگ برتر. مصاف امروز آلومینیوم اراک با استقلال اهواز خواهد بود که در قعر جدول قرار دارد و خیلی هم شانس بقاء ندارد. هنوز جمع امتیازات استقلال اهواز دو رقمی نشده و این نشان می دهد کار این تیم برای بقاء سخت است. اما نمی شود امید را از این تیم گرفت. به این خاطر که استقلال اهواز روی کاغذ شانس بقاء دارد. 

 


اسامی داوران هفته نوزدهم دسته اول 


جمعه: 24 دی
14: خونه به خونه مازندران - مس رفسنجان (هفتم تیر بابل)
داور: مهدی مرجانزاده  کمک ها: داریوش صابرمطلق و یوسف مغروری


14: نفت مسجد سلیمان - نساجی مازندران (شهید بهنام محمدی)
دار: ایمان کهیش کمک ها: حسین مرادی و علی احمدی


14: پارس جنوبی جم - خیبر خرم‌آباد (تختی جم)
داور:   یاسر همرنگ کمک ها: حمید سبحانی و حمیدرضا افشون


14: راه‌آهن تهران - ملوان انزلی ( شهید درخشان صبا شهر)  
داور: صائب گلی کمک ها:  حسینعلی عابدی و اسماعیل احمدی


14: مس کرمان - ایرانجوان بوشهر (امام علی کرمان)
داور: محمد ملکی کمک ها:  محمدرضا فتحی و علی رعیت


14: اکسین البرز - گل‌گهر سیرجان (انقلاب کرج)
داور: امیر عرب براقی کمک ها: علی الفتی و محمد نوری


14: فولاد یزد - بادران تهران (شهید نصیری یزد)
داور: هادی حاج عباسی کمک ها: احد سلطانی و علی ملامحمدی


14: آلومینیوم اراک - استقلال اهواز (امام خمینی اراک)
داور: علی صفایی کمک ها: رحیم حاجیلو – امیرمحمد داودزاده

دیدگاه‌ها