کد خبر : 1386762 | 23 دی 1395 ساعت 12:20 | 37.5K بازدید | 0 دیدگاه

امتحانم را مقابل استاد برانکو به خوبی پس می‌دهم

فرکی: دیدار با پرسپولیس بازی با تیم ملی است!

سرمربی سایپا بعد از یک نیم فصل ناموفق به همراه این تیم، اکنون با تغییرات به وجود آمده به دنبال جبران نتایج گذشته است و چشم به امتیازات دیدار با پرسپولیس دوخته است.

فرکی: دیدار با پرسپولیس بازی با تیم ملی است!

به گزارش "ورزش سه"، حسین فرکی که در ابتدای فصل هدایت سایپا را برعهده گرفت، نتوانست به همراه نارنجی پوشان امتیازات لازم را کسب کند و تیمش در رده پایین جدول حضور دارد. او اکنون با تغییراتی که در نیم فصل دوم در تیمش ایجاد کرده به دنبال موفقیت در اولین گام برابر پرسپولیس است. سرمربی نارنجی با حضور در نشست خبری به تشریح شرایط تیمش پیش از دیدار فردا برابر پرسپولیس پرداخت.

 

سرمربی سایپا در ابتدای صحبت‌های خود درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و کاظم سیدعلی خانی را تسلیت گفت و در خصوص این بازی صحبت‌هایش را اینگونه آغاز کرد: «بازی با پرسپولیس اولین بازی ما در نیم فصل دوم است و باید بگویم قرعه خوبی نداشتیم.  چهار بازی خارج از خانه انجام دادیم و در خانه حریفان به میدان رفتیم اکنون باید از شرایط میزبانی به بهترین نحو در ابتدای نیم فصل استفاده کنیم. با این حال امیدوارم با تلاش بازیکنان و جذب نفرات جدید خوب بازی کنیم.»

 


وی در ادامه گفت: «نیم فصل خوبی نداشتیم و نتایج آنطور که می‌خواستیم باب میل ما رقم نخورد اما اکنون مسیر تازه‌ای پیش روی ما قرار دارد و باید بهتر از گذشته از فرصت‌ها استفاده کنیم.»

 

فرکی با انتقاد نرم از برنامه ریزی گفت: «تعطیلات نیم فصلی برای ما وجود نداشت چون یک بازی عقب افتاده داشتیم. سختی ها را به جان خریدیم تا برای بازی پرسپولیس که تیمی خوب و آماده ای است مهیا شویم.»

 


در حالی که تعریف از عملکرد پرسپولیس باعث ناراحتی هواداران استقلال از فرکی شده بود او در این باره اینطور توضیح داد: «صحبت من درباره پرسپولیس همواره هجمه هایی را به دنبال دارد. استقلالی ها به من کنایه می زنند. اینجا باید بگویم استقلالی ها هم برای من عزیز و قابل احترام هستند. همین نقطه نظرات را ما درباره استقلالی ها هم داریم.»

 

سرمربی سایپا که با توجه به تعدد بازیکنان ملی پوش در پرسپولیس کار سختی پیش روی تیمش می بیند در ادامه گفت: «پرسپولیس به نوعی یک تیم ملی است و این را باید قبول کنیم. کار سختی با پرسپولیس در پیش داریم. تیم ملی بعدی ما هم استقلال است. چون کنفرانس بازی پرسپولیس است ما درباره پرسپولیس صحبت می کنیم. جدول نشان می دهد پرسپولیس حریف سختی است.»

 

فرکی که سابقه همکاری با برانکو ایوانکوویچ را در زمان حضور این مربی کروات روی نیمکت تیم ملی را دارد در این باره گفت: «برانکو استاد من است و از راهنمایی های او همیشه استفاده می کنم. استاد همیشه استاد است و شاگرد هم همیشه شاگرد است با این حال امیدوارم امتحانم را مقابل برانکو خوب پس بدهم. برانکو هم همیشه گفته که با هم دوست و رفیق هستیم و البته امیدوارم فردا تیمی که شایسته برد است به پیروزی برسد.»

 

وی در خصوص شرایط قراردادی بین بازیکنان دو تیم نیز گفت: «مبلغ مالی بازیکنان نمی‌تواند ملاک خوبی باشد که مقایسه کنیم. اتفاقاتی که در فوتبال ما رخ می دهد با همه جای دنیا متفاوت است. ما خودمان هم این مشکل را داشتیم و به طور مثال مسعود حسن‌زاده رقم قراردادش از همه بیشتر بود اما کارایی لازم را نداشت. ایرادی هم ندارد و او می‌رود و در تیم دیگری خودش را نشان می‌دهد. با این حال حرف من این است که ملاک کیفیت یک بازیکن مبلغ مالی او نیست و البته مدیریت باشگاه باید حرفه‌ای‌تر شود و بازیکنی بیاید که به تیم کمک کند.»

 

فرکی در خصوص پیشنهاد مجدد پرسپولیس به مهدی ترابی و وضعیت این بازیکن گفت: «او اکنون پایش در گچ است و از نظر من تا پایان فصل بازیکن سایپا است. من اطلاعی از پیشنهاد پرسپولیس به او ندارم و در نهایت این باشگاه است که در خصوص ترابی تصمیم نهایی را می گیرد.»

 

سایپا در نیم فصل اول مشکلات زیادی بابت گلزنی داشت و این در حالی است که در نیم فصل مسعود حسن زاده را نیز از دست داده است. فرکی در خصوص این ضعف تیمش گفت: «خریدهایی که در ابتدای فصل داشتیم برای گلزنی بود. حسن زاده را گرفتیم که این مشکل حل نشد. رضایی هم نتوانست در گلزنی در نیم فصل موفق باشد. خلعتبری را جذب کردیم که در همین راستا در نیم فصل صورت گرفت. هنوز نیازمندیم که در خط حمله یک بازیکن جذب کنیم. سلیمانی را از راه آهن گرفتیم که در راه آهن عملکرد خوبی داشت و البته جعفری زیر 23 ساله هم هفته قبل برای ما گل زد. با این حال ما روی ترابی حساب ویژه ای باز کرده بودیم که پیش از مصدومیت برای ما سه گل زده بود. با تمام این شرایط به نظرم باید ضعف دفاعی برطرف شود و مشکلات این خط را در وهله اول برطرف کنیم.»

 

فرکی در خصوص حضور حامد لک در این تیم گفت: «او نیز دیگر بازیکنی بود که در نیم فصل به جمع ما اضافه شد. شرایطی داریم که باید انگیزه و حس رقابت بین بازیکنان را افزایش دهیم. ما به این اتفاق در بین دروازه‌بانان نگاه می کنیم و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب می کنیم. در دروازه جای مانور کم است به همین دلیل عملکرد دروازه بانان باعث انتخاب می‌شود.»

دیدگاه‌ها