کد خبر : 1387389 | 25 دی 1395 ساعت 13:38 | 5.1K بازدید | 1 دیدگاه

با تشدید تنش ها در لیگ برتر؛

اعتراض در والیبال حرفه‌ای گری نیست

حمید راهجردیان که قضاوت بازی پر حاشیه پیکان و شهرداری تبریز را بر عهده داشت حالا می گوید: بازیکنان دید غلطی به عملکرد داوران دارند و فکر می کنند اگر به هر سوت اعتراض نکنند حرفه ای نیستند.

اعتراض در والیبال حرفه‌ای گری نیست

به گزارش "ورزش سه"، آخرین دیدار از لیگ برتر والیبال یک بار دیگر با حاشیه همراه شد جایی که کایپتان پیکان اعتراضات خود را به پس از بازی هم کشاند که به توهین به ناظر بازی انجامید. ناظر بازی می گوید قطعا این مساله را به فدراسیون گزارش خواهد داد. اما مساله اعتراض به داور همچنان در لیگ ادامه دارد و حمید راهجردیان داور بازی پر حاشیه پیکان و شهرداری تبریز می گوید:« بازیکنان ما باید دیدشان را نسبت به داوری عوض کنند. ما هم انسان هستیم و امکان دارد در لحظه ای، بازیکن و یا توپ مقابل دیدمان قرار بگیرد و اشتباه کنیم. اگر منصفانه نگاه کنیم وقتی یک بازیکن در یک بازی ۶ سرویس خراب می کند یا چند خطای تور مرتکب می شود آیا عمدا این کار را انجام داده است؟ خیر، او می خواهد بهترین بازی را برای تیمش انجام دهد اما اشتباه پیش می آید. حالا یک داور نمی تواند یک سوت اشتباه بزند؟»


او در ادامه گفت:« یک داور هم دوست دارد بهترین قضاوت را بکند تا آرامش داشته باشد و وجدانش آرام باشد اما بازیکنان دید خاصی نسبت به داور دارند و فکر می کنند که داور نباید اشتباه کند. چون خودشان ذی نفع هستند فکر می کنند سوت اشتباه فقط به ضرر آنهاست. اگر بازیکنان دیدشان را عوض کنند مثل کشورهای دیگر می شویم که همه چیز سر جای خودش است، فقط متاسفانه برخی الگوهای غلط باعث شده که بازیکنان ما فکر می کنند اگر نسبت به سوت واکنش نشان ندهند حرفه ای نیستند.»


او هم مثل سایر داوران معتقد به برپایی سیستم ویدئو چک است: « به عنوان یک داور دوست دارم سیستم ویدئوچک در تمام مسابقات وجود داشته باشد. وقتی این دستگاه ها باشند داوری که خوب سوت می زند، درستی کارش ثابت می شود. اگر ویدئوچک باشد مشکلات مربوط به اعتراضات بازیکنان نیز به صفر می رسد.»

دیدگاه‌ها