کد خبر : 1387600 | 26 دی 1395 ساعت 11:15 | 19.8K بازدید | 3 دیدگاه

هدف من نیمه‌نهایی المپیک خواهد بود

کولاکوویچ: پیشنهاد ایران برای من مایه افتخار است

گزینه هدایت تیم ملی والیبال ایران گفت: هدف بلند پروازانه‌ای به نام نیمه‌نهایی المپیک را دارم.

کولاکوویچ: پیشنهاد ایران برای من مایه افتخار است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، ایگو کولاکوویچ سرمربی سابق صربستان یکی از گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی والیبال ایران است. مربی که در دنیای والیبال به نظم و دیسیپلین شهره شده و حضورش روی نیمکت تیم ملی پرستاره ایران می‌تواند یک سورپرایز باشد. بعد از یک دومینوی باطل و بازی با اسم‌های بزرگ از آناستازی گرفته تا استویچف، رزنده و...، حالا فدراسیون والیبال ایران سه گزینه تازه را رو کرده؛ ایگو کولاکوویچ از صربستان، خاویر از آرژانتین و بروتو از ایتالیا.

 

در میان این سه گزینه به نظر می‌رسد که کولاکوویچ مهمترین و البته بهترین گزینه برای والیبال ایران باشد. سبک والیبال ایران که متاثر از بلوک شرق است و تاثیرگذاری مربیان این خطه و حوزه بالکان بر والیبال ایران سبب شده تا کولاکوویچ نزدیکترین و مناسب‌ترین گزینه برای تیم ملی والیبال ایران باشد.

 

در همین زمینه یک سایت معتبر کروات در گزارشی مفصل به ایگور کولاکوویچ پرداخته و درباره این چالش جدید با او گفت‌وگو کرده است. گزارش این سایت با مقدمه‌ای جذاب شروع می‌شود:

 

نیمکتی که تا امروز گزینه‌های نام آشنایی از کرواسی نظیر کواچ، ست‌کوویچ و گائیچ نشسته‌اند، به احتمال فراوان به ایگور کولاکوویچ خواهد رسید تا او میراث‌دار همتایان خود روی نیمکت تیم ملی ایران باشد. یک چالش جذاب و بزرگ برای سرمربی سابق صربستان!

 

بر اساس تجربه گذشته، ایرانیان تجربه خوبی در ارتباط با مربیان کروات دارند و آنها توانسته‌اند تاثیرات خوبی روی والیبال ایران داشته باشند. از سوی دیگر کروات‌ها به دلیل روحیه و سبک کاری خود همیشه مورد علاقه هستند و همین سبب می‌شود تا کولاکوویچ یک گزینه ایده‌آل برای والیبال ایران باشد.

 

کولا البته در کنار خاویر وبر آرژانتینی گزینه‌های اصلی فدراسیون والیبال ایران محسوب می‌شوند، اما به نظر ایگور گزینه نزدیکتری به نیمکت تیم ملی ایران است.

 

کولاکوویچ درباره پیشنهاد ایران می‌گوید: پیشنهاد والیبال ایران برای من مایه افتخار است و یک چالش جذاب محسوب می‌شود. والیبال ایران سال‌ها است که در حال رشد است و آنها به طور مداوم به دنبال بالا بردن سطح خود هستند. حس رقابت و جاه‌طلبی ایران یک نقطه مثبت و هیجان انگیز است و برای مربی جدید ایران می‌تواند یک پوئن باشد.

 

کولا در ادامه به وضعیت والیبال ایران پرداخته و با اشاره به لیگ ایران نشان می‌دهد از جزئیات والیبال ایران به خوبی باخبر است؛ او گفت: نکته خوب لیگ ایران است که هر سال بیشتر و بیشتر جالب توجه است و این لیگ منجر به پیشرفت سریع‌تر والیبال ایران می‌شود. این واقعیت که درهای لیگ والیبال ایران به مربیان و بازیکنان خارجی باز است، به معنی تبادل دانش و کیفیت است اتفاقی که در بالا رفتن کیفیت و کمیت این لیگ تاثیرگذار بوده و ثابت می‌کند که والیبال ایران از ایده‌های جدید و نو استقبال می‌کند.

 

از کولاکوویچ پرسیده شد که در صورت انتخاب به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران چه هدفی خواهد داشت و او پاسخ جاه‌طلبانه داد و گفت: اگر من سرمربی تیم ملی ایران شوم، قطعاً رویاهای بلندپروازانه خواهم داشت و یک هدف روشن را دنبال خواهم کرد؛ نیمه نهایی والیبال المپیک توکیو.

دیدگاه‌ها