کد خبر : 1387667 | 26 دی 1395 ساعت 14:41 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

حسن‌زاده: صبا بهترین بازیکنان و مربیان را دارد

صبای قم با صمد مرفاوی لیگ شانزدهم را خوب شروع نکرد، با وجود این شرایط این تیم در ادامه لیگ برتر بدتر هم شد؛ تا جایی که در پایان نیم فصل صبای قم جایگاهی بهتر از پانزدهمی نداشت.

حسن‌زاده: صبا بهترین بازیکنان و مربیان را دارد

 به گزارش "ورزش سه"، در این بین و در روزهایی که صبای قم شرایط بحرانی را طی می‌کرد احمد حسن زاده، ملی پوش سابق صبا، باز هم عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت و با توجه به شرایط تیمش عملکرد نسبتاً خوبی داشت. هرچند خود او معتقد است که می‌توانست نیم فصل اول را بهتر از آنچه اتفاق افتاد، به پایان ببرد. حسن‌زاده برعکس برخی بازیکنان با وجود داشتن پیشنهاد از سایر تیم‌ها ترجیح داد در صبا بماند.

 

نیم فصل دوم رقابت‌ها هم استارت خورد، چه ارزیابی از نیم فصل اول رقابت‌ها داری؟


 از نظر کلیت لیگ برتر، فکر می‌کنم بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته شد. برخی تیم‌ها واقعاً نشان دادند که روی برنامه و با هدف مشخصی پا به میدان رقابت‌ها گذاشتند و بازی‌های زیبایی تقدیم هواداران کردند اما از نظر تیم خودم یعنی صبا، فکر می‌کنم نیم فصل خوبی نداشتیم یا بهتر بگویم می‌توانستیم خیلی بهتر باشیم چرا که پتانسیل خوبی از نظر کادر فنی و بازیکنان داشتیم اما برخی مشکلات همچنان گریبان گیر صبا است و متاسفانه نتوانستیم موفق عمل کنیم.


با وجود اینکه صبا شرایط خوبی نداشت اما می‌توان گفت عملکرد تو به‌عنوان مهاجم این تیم بد نبوده و با زدن 4 گل و 3 پاس گل نسبت به برخی از مهاجمان دیگر تیم‌ها عملکرد خوبی داشتی.


 خب باید بگویم که هر نتیجه‌ای تیم می‌گیرد، متعلق به همه بازیکنان است و من هم قصد ندارم از آمار خودم بگویم اما مثل همیشه تلاش کردم تا بهترین عملکرد را داشته باشم اما واقعیت این است که برای باز کردن دروازه حریف حتما ً باید موقعیت‌های زیادی نصیب یک مهاجم شود تا بتواند دروازه حریف را بازکند. شما موقعیت‌سازی برخی تیم‌ها مثل پرسپولیس را نگاه کنید، واقعا قابل مقایسه نه تنها با صبا نیست بلکه با خیلی از تیم‌های لیگ برتری چنین موقعیت‌سازی ندارند. این را هم باید اضافه کنم که من در اول فصل چند بازی را به خاطر مهیا نشدن شرایط از دست دادم.


طبق آماری که وجود دارد نیم ساعت اول بازی‌ها صبا گل نزده است، دلیل خاصی دارد؟


 خب اولا اینکه این مورد شاید برای خیلی از تیم‌ها باشد و در این دقایق بیشتر ارزیابی از حریف صورت می‌گیرد و دوم فکر می‌کنم به این خاطر است که ما در وهله اول برای گل نخوردن به زمین می‌رفتیم و تلاش داشتیم دروازه تیممان باز نشود و بعد به فکر گلزنی بودیم. به خاطر شرایطی که تیم داشت، کادر فنی تلاش می‌کرد، خیلی حساب شده پیش برود و همین احتیاط باعث می‌شد که ما خیلی زود به گل نرسیم.


باز هم آماری پیش برویم، شما در بازی‌هایتان در 15 دقیقه آخر بازی‌ها بیشترین گل خورده (9گل) و بیشترین گل زده (6 گل) را دارید در این باره چه نظری داری؟


 معمولا نیمه دوم بازی‌ها را نیمه مربیان معرفی می‌کنند. این را می‌توان به حساب تفکرات کادر فنی گذاشت، از طرف دیگر به نظرم شرایط بازی‌ها هم متفاوت است و اینقدر نمی‌توان روی این آمار حساب بازکرد. گاهی خستگی و خالی کردن بدن بازیکنان باعث می‌شود، دقایق پایانی بر تیمی خیلی سخت بگذرد و البته گاهی هم انگیزه‌ها و هیجانات آخر بازی هم تاثیرگذار است.


در 8، 9 بازی اخیر فقط یک امتیاز گرفتید، این دردساز نخواهد شد؟


 چرا نشود؟ الان رده ما می‌بیند، به خاطر از دست دادن همین بازی‌ها است. این را باید بگویم که صبای قم از نظر پتانسیل کادرفنی و بازیکنان شرایط خوبی دارد و نباید در این رده باشد. فکر می‌کنم کمی هم بدشانس بودیم و در برخی از بازی‌ها به راحتی می‌توانستیم با برد زمین را ترک کنیم که در بازی‌های اخیر اتفاق نیفتاده است.


در رویارویی با نفت آبادان نیمکت نشین بودی، دلیل خاصی داشت؟


 من به جهت مشکلاتی که داشتم چند روز تمرین نکرده بودم و نظر آقای مرفاوی این بود که بازی نکنم. هرچند قبل از بازی از آمادگی من سوال کرد، که گفتم کاملا آماده هستم و می‌توانم کمک کنم که خب فرصتی نشد و امیدوارم بتوانم در بازی‌های آینده در خدمت تیم باشم.


ظاهراً مصدومیتی هم داری؟


 بله، متاسفانه مصدومیتی دارم که هنوز شرایطم مشخص نیست. امیدوارم چیز مهمی نباشد و بتوانم خیلی زود در خدمت صبای قم باشم.


به نظرت صبا با این شرایط در لیگ برتر باقی می‌ماند؟


 باید تلاشمان را بیشتر کنیم امیدوارم این اتفاق رخ دهد، صبا تیمی با ارزش و قدیمی است، خوشبختانه بازیکنانی به تیم اضافه شدند و فکر می‌کنم بتوانیم با کمک همدیگر شرایط را عوض کنیم و امیدواریم صبا خیلی زود به جایگاه خودش برسد.


چه پیش‌بینی از نیم فصل دوم داری؟

 

نیم فصل دوم کاملا با نیم فصل اول متفاوت خواهد بود. در این بازی‌ها تیم‌ها خیلی سخت امتیاز از دست می‌دهند و قطعا تعداد برد و باخت‌ها کم خواهد شد و به همان اندازه افزایش تساوی‌ها را خواهیم داشت. هم تیم‌های بالای جدولی در تلاش خواهند بود امتیاز از دست ندهند و هم تیم‌های پایین جدولی به سختی تن به شکست می‌دهند.

دیدگاه‌ها