کد خبر : 1387857 | 27 دی 1395 ساعت 11:16 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

اشکانی:

اجباری برای حضور المپیکی‌ها در اردو نیست

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی با بیان این که اجباری برای حضور فرنگی‌کاران المپیکی در اردوی تیم ملی نیست، گفت: به هیچ وجه قصد استفاده از نفرات المپیکی‌ در جام جهانی را ندارم.

 اجباری برای حضور المپیکی‌ها در اردو نیست

به گزارش "ورزش سه"، علی اشکانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت دعوت از فرنگی کاران  المپیکی به دور جدید تمرینات تیم‌ ‌ملی، اظهار کرد: هدف ما از دعوت کشتی‌گیران به اردوی تیم‌ ‌ملی این بود که از روند تمرینات و رقابت با سایر کشتی‌گیران عقب نمانند و بدانند که کادر فنی تیم ملی آن ها را فراموش نکرده است. با آن ها در تماس هستم و چند نفر از این کشتی‌گیران نیز خواستار حضور در تمرینات تیم‌ ‌ملی شدند. البته من شرایط سنی آنها را درک می‌کنم و می‌دانم در شرایطی هستند که نمی‌توانند قاطعانه در مورد آینده خود تصمیم‌گیری کنند و ما باید آن‌ها را درک کنیم. خودم کشتی‌گیر بودم و این شرایط را پشت سر گذاشتم و می‌دانم که فشار زیاد بر روی این کشتی‌گیران وارد شده و نیاز به استراحت دارند تا با آمادگی هر چه‌ بیشتر بار دیگر کشتی را آغاز کنند.

 

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی در پاسخ به این سوال که اگر نفرات  المپیکی در اردوی جدید تیم‌ ‌ملی  که از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود حضور پیدا نکنند، چه برخوردی با آنها خواهد شد، گفت‌: هیچ اجباری برای حضور کشتی‌گیران در اردوی تیم‌ ‌ملی تا زمان اردوی مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌ملی یا مسابقات آسیایی نیست. اگر هر کشتی‌گیری در اردوی مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌ملی که سال آینده است، حضور پیدا نکند، قطعا کنار خواهیم گذاشت، اما حضور کشتی‌گیران در اردوی فعلی اجباری نیست.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا حضور کشتی‌گیران  المپیکی در این اردو که برای آماده سازی جهت حضور در جام جهانی است، اجباری نیست، گفت‌: ما تا حد امکان قصد نداریم از نفرات  المپیکی در رقابت‌های جام جهانی استفاده کنیم و شاید فقط از یک فرنگی‌کار المپیکی در این رقابت‌ها استفاده کنیم چرا که هدف ما اعزام یک تیم کاملا جوان به رقابت‌ها است. قطعا کشتی‌گیران خوبی داریم که می‌توانند در عین جوانی جانشینان خوبی برای بزرگان کشتی فرنگی ایران شوند، اما به فرصت و زمان احتیاج دارند تا با کسب تجربه هر چه‌ بیشتر خود را نشان بدهند.

 

اشکانی در ادامه  درباره آخرین وضعیت کشتی‌گیران برای حضور در جام تختی، اظهار کرد: با توجه به حضور سه تیم ایرانی در این مسابقات سعی کرده‌اند که از تمام پتانسیل‌ کشتی فرنگی ایران تا حد امکان استفاده کنند و کشتی‌گیران برتر مسابقات قهرمانی کشور و رقابت‌های عمومی را در این مسابقات به میدان بفرستند، چرا که معتقدم جام تختی میدان بسیار خوبی برای محک کشتی‌گیران جوان است و کشتی‌گیران باید بدانند که به دقت عملکرد آنها در این مسابقات مورد بررسی کادرفنی تیم‌ ‌ملی قرار خواهد گرفت و تمام سعی ما این است که بهترین‌ها را برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌ملی به اردو دعوت کنیم، چرا که هدفمان برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌ملی با حداقل کشتی‌گیران است.

 

وی در پایان درباره علت غیبت امیر قاسمی منجزی، فرنگی کار سنگین وزن تیم‌ ‌ملی ، گفت‌:  در این سه ماه او در مسابقات زیادی  حضور پیدا کرده و تشخیص دادیم قاسمی منجزی در جام تختی به روی تشک نرود و ان‌شاء‌الله در صورت صدور روادید او عازم تورنمنت پاریس خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها