کد خبر : 1387919 | 27 دی 1395 ساعت 14:37 | 42.7K بازدید | 0 دیدگاه

این دوره روابط مربیان را بهبود بخشید؛

تارتار: چپاروف می‌تواند بهترین خرید استقلال باشد

مهدی تارتار، بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است که یکی از دلایل عمده اختلاف سطح باشگاهی ایران و کشورهای دیگر در آسیا به امکانات سخت افزاری باز می گردد.

تارتار: چپاروف می‌تواند بهترین خرید استقلال باشد

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تارتار سرمربی تیم پارس جنوبی جم در آخرین روز دوره مربیگری حرفه ای فوتبال در خصوص این دوره و سطح کیفی آن گفت: «این کلاس ها به افزایش سطح دانش ما کمک می کند. ضمن یادگیری از مدرس دوره، ما مربیان چیزهای زیادی از یکدیگر در این دوره یاد گرفتیم و ارتباط مربیان را بهتر کرد. من خودم  شخصا سعی کردم که از بقیه مربیان بیشتر یاد بگیرم.»


وی در مورد دلیل نتیجه نگرفتن تیم های باشگاهی ایران در سطح آسیا ادامه داد: «اصلی ترین دلیل آن ساختارسازی باشگاه ها است. ما از لحاظ سخت افزاری در کشور مشکل داریم و کشورهای عربی و شرقی این مشکلات را ندارند. ضمن اینکه یکی از مهم ترین دلایل این ضعف به استخدام بازیکنان خارجی مرتبط است؛ آن ها بازیکنان سطح بالا را به فوتبالشان جذب می کنند و ما بازیکنان معمولی را به ایران می آوریم و این باعث اختلاف سطح فوتبال ما و آن ها می شود.»


سرمربی تیم پارس جنوبی در خصوص خرید جدید تیم استقلال "سرور چپاروف" اظهار داشت: «به آقای منصوریان هم گفتم که یکی از بهترین خرید های شما می تواند باشد و اگر شرایط بدنی خوبی داشته باشد می تواند تاثیر زیادی در نتایج تیم استقلال و همینطور یادگیری جوانان از این بازیکنان داشته باشد.»


تارتار در مورد بازیکنان خارجی بی کیفیت فوتبال ایران عنوان کرد: «معمولا بازیکنان سطح بالا با قیمت پایین نمی آیند و بازیکنانی که به فوتبال ایران می آیند بیشتر به دلیل ارتباطی است که با مدیران و مربیان دارند؛ فکر می کنم برای بهبود این شرایط باید فیلترهای قوی تری برای حضور آن ها وجود داشته باشد.»


وی همچنین در مورد تکرار این اتفاق در مورد بازیکنان ایرانی و هزینه زیاد در مورد برخی از آن ها نظیر حاج محمدی گفت: «حاج محمدی در نفت بازیکن خوبی بود و چند تیم به دنبال او بودند؛ به طور کلی در نقل و انتقالات اشتباه در مورد بازیکنان ایرانی کمتر رخ می دهد.»

دیدگاه‌ها