کد خبر : 1388047 | 28 دی 1395 ساعت 01:00 | 197.8K بازدید | 15 دیدگاه

هفته پُر اشتباه داوری در لیگ برتر؛

گزارش کامل برنامه نود با اعتراض دایی

برنامه نود این هفته به غیر از اعتراض‌های علی دایی به داوری‌ها علیه تیم‌اش شب آرامی با حضور مهاجم گلزن ذوب‌آهن سپری کرد.

گزارش کامل برنامه نود با اعتراض دایی

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب(بیست و هفتم دی‌ماه) ساعت 22:40 آغاز شد که در آن گفت‌وگوی تلفنی با علی دایی و مصاحبه حضوری با مرتضی تبریزی انجام گرفت؛ بررسی بازی‌ها و داوری‌های هفته شانزدهم لیگ برتر نیز بیشترین بخش این برنامه را تشکیل داد.


نظرسنجی برنامه نود


مخاطبان برنامه نود می‌توانند بهترین واکنش دروازه‌بان‌های لیگ برتر در نیم‌فصل اول را از بین عکس‌العمل‌های رحمان احمدی(سپاهان- پیکان)، علیرضا بیرانوند(پرسپولیس- استقلال)، سید مهدی رحمتی(سیاه جامگان- استقلال)، مهرداد طهماسبی(پرسپولیس- فولاد)، مانوئل فرناندز(ماشین‌سازی- پرسپولیس)، شهاب گردان(سپاهان- پدیده) و حامد لک(تراکتورسازی- صبا) انتخاب کنند.

 

1173838


آنچه در برنامه نود امشب می‌بینید:


استفاده از تکنولوژی‌های مختلف در روز محرومیت دایی
بهترین و پر سر و صداترین نقل و انتقالات لیگ برتر
ادامه تعقیب و گریز در صدر جدول
گفت‌وگوی زنده با لژیونری که به بهترین تیم یونان پیوست.

 

* صنعت نفت 2 صبای قم 1


- نکته بازی


هفتمین باخت پیاپی صبا در لیگ


کنفرانس مربیان


صمد مرفاوی: به تیم صنعت نفت تبریک می‌گویم؛ 3 امتیاز مبارک‌شان باشد ولی بچه‌های ما حداقل لیاقت یک امتیاز داشتند.
فیروز کریمی: اکثر مواقع صاحب توپ و میدان بودیم؛ بازیکنان ما آنقدر دویدند تا توانستند کاری که می‌خواستند را انجام دهند تا به برتری برسیم.


* استقلال خوزستان صفر تراکتورسازی 1


- نکته بازی


چهارمین برد پیاپی تراکتور در بیرون از خانه


کنفرانس مربیان


قلعه‌نویی: روز خوب آقای اخباری بود؛ نیمه دوم نسبت به نیمه اول بهتر بودیم ولی تراکتورگونه بازی نکردیم.
نعمتی‌نژاد: تمام تلاش ما این بود از عمق دفاع استفاده کنیم؛ فرصت‌های خوبی داشتیم ولی بازیکنان کم‌دقت بودند و نتوانستیم به گل برسیم.


* ترین‌های هفته شانزدهم لیگ برتر


حرکات تکنیکی: عزیز معبودی، دانیال اسماعیلی‌فر، فرید محمدی‌زاده، لوون هایراپتیان، سروش رفیعی، عباس عسکری، عیثی آل‌کثیر، سینا مریدی، حسن بیت‌سعید، محمد انصاری، معین عباسیان، محمدصادق بارانی، فرشید اسماعیلی، محمدرضا خلعتبری، رضا خالقی‌فر، حسن جعفری، فرشاد سالاروند، داریوش شجاعیان و احسان حاج‌صفی.
کار تیمی برتر: ذوب‌آهن(مقابل سیاه جامگان)
موقعیت از دست رفته: جری بنگستون(برابر سیاه جامگان)
مهار برتر: محمدرضا اخباری(مقابل استقلال خوزستان)
گل برتر: امید ابراهیمی(برابر نفت تهران)

 

ترین های هفته 16 لیگ برتر

 

* نفت تهران صفر استقلال تهران 1


- نکات بازی


استقلال 13 بازی یک شکست
دایی بدون پیروزی برابر منصوریان در وقت قانونی
در ترکیب استقلال فقط سه نفر بالای 25 سال سن داشتند.
اولین گل خورده نفت روی کاشته مستقیم در لیگ شانزدهم
امید ابراهیمی با 21 گل زده بهترین گلزن استقلال در سه فصل اخیر
برای اولین بار در دو فصل اخیر استقلال بدون رحمتی گل نخورد.
استقلال پس از شش بازی در استادیوم تختی مقابل نفت در وقت قانونی موفق به برتری شد.


کنفرانس مربیان


علیرضا منصوریان: بچه‌های ما از نظر بدنی مسلط به بازی شدند و در بهترین زمان ممکن گل قشنگی زدیم؛ می‌توانستیم گل دوم را هم بزنیم.
علی دایی: از دقیقه یک برخورد آقای داور و خطاهای او را ببینید؛ نیمه دوم روی بازیکن ما خطا شد ولی به نفع آنها سوت زد؛ شاهکارش هم خطا گرفتن؛ فدراسیون فوتبال باید از کارهایی که در ایران صورت می‌گیرد و قوانین جدیدی که اختراع می‌شود بهره ببرد؛ در فوتبال دنیا این مسائل کم است؛ استقلال به‌غیر از یک کاشته ناحق کار خاصی کرد؟ حق ما بود ببازیم؟

 

نگاهی متفاوت به بازی نفت - استقلال

 

* کارشناسی داوری سه مسابقه


- صنعت نفت و صبای قم


یک پنالتی به دلیل خطای مدافع صبا باید به سود صنعت نفت گرفته می‌شد.
توپ به دست بازیکن صبا برخورد نکرد و پنالتی نبود.


- استقلال خوزستان و تراکتورسازی


خالد شفیعی به دلیل خطا روی آرش افشین باید اخراج می‌شد.
بازیکن استقلال خوزستان به دلیل زدن عمدی توپ با دست باید اخطار می‌گرفت.


- نفت تهران و استقلال تهران


خسرو حیدری خطایی روی آل‌کثیر انجام نداد و آل‌کثیر باید به دلیل تمارض اخطار می‌گرفت.
حمدی‌نژاد باید کارت زرد دوم را می‌گرفت و اخراج می‌شد.
امید ابراهیمی باید اخطار دوم را دریافت می‌کرد و کارت قرمز می‌گرفت.
آقای حق‌وردی اشتباه کرد و اعلام خطایی که منجر به گل استقلال شد درست نبود.

ابراهیمی روی مبعلی خطا کرد که داور به اشتباه سوت زد.
خطای برزای روی محمدی‌زاده اعلام نشد.
حمدی‌نژاد خطایی روی خسرو حیدری انجام نداد.
یعقوب کریمی در گوشه زمین روی محمدی‌زاده خطا کرد.
حمدی‌نژاد روی خسرو حیدری خطا انجام داد.
اسدی، کریمی را نقش بر زمین کرد و خطا به سود نفت اعلام نشد.

 

آنالیز داوری بازی نفت - استقلال

 

دایی: فقط داور حق اشتباه دارد؟


علی دایی در گفت‌وگوی تلفنی پیرامون اشتباهات داوری در بازی نفت و استقلال تهران گفت: یعنی چه آقای حق‌وردی شانس نیاورد که آن صحنه را اشتباه کرد؟؛ او چند صحنه در هر دو نیمه اشتباه داشت ولی خطاهایی گرفت که درست نبود؛ در تمام دنیا بیشتر گل‌ها روی ضربه آزاد است؛ در بازی ما و استقلال بیشتر خطاها به سود آنها گرفته شد؛ اگر داور فقط یک اشتباه کرده بود حق را به آقای فنایی که می‌گوید آقای حق‌وردی بدشانسی داشته است، می‌دهم ولی آقای حق‌وردی یکی، دو مورد اشتباه نداشت.


او ادامه داد: امسال 9-8 پنالتی به سود ما اعلام نشده و چند بازیکن مقابل ما اخراج نشده ولی ما اعتراضی صورت ندادیم؛ اعتراض ما هم تا یه اندازه‌ای است؛ فوتبال فقط پنالتی گرفتن نیست و شاید او بایک ضربه آزاد اشتباه مهمی داشته باشد؛ آقای حق‌وردی سابقه این مدل داوری برای استقلال داشته است؛ سالی که پیکان افتاد، سعید دقیقی یک گل سالم به استقلال زد ولی آقای حق‌وردی به سود استقلال قضاوت کرد.


سرمربی نفت تهران به بازی نیمه نهایی جام حذفی با سپاهان اشاره کرد و گفت: شهرکرد 110 کیلومتر با اصفهان فاصله دارد و مردم آن با اصفهانی‌ها رابطه خوبی دارند ولی در بازی ما و سپاهان یک داور شهرکردی می‌گذارند.


دایی اضافه کرد: در بازی جام حذفی با سپاهان من تیم را بیرون نکشیدم و به بازیکنانم گفتم ما در این مسابقه شکست نمی‌خوریم؛ در جام حذفی این همه زحمت کشیدیم و استقلال را شکست دادیم ولی به ناحق داوری می‌شود؛ جالب اینجاست آقای کامرانی‌فر پس از مسابقه ما و سپاهان به داوری تبریک می‌گوید؛ ما خیلی از معادلات را برهم زدیم؛ متاسفانه دوست ندارند تیمی مثل نفت که خصوصی شده به فینال جام حذفی صعود کند.


او اظهار کرد: اگر آقای داور درست قضاوت می‌کرد من چه واکنشی نشان می‌دادم؟؛ مطمئنا احترام باید متقابل باشد؛ متاسفانه اینطور جا افتاده که داور هم اشتباه می‌کند ولی اینکه من اشتباه دارم بحث پیش می‌آید؟؛ داور حق ندارد به من ضربه بزند.

 

سرمربی نفت تهران پیرامون سکونشین شدن‌اش مقابل استقلال ابراز کرد: هیچکس نگفته بود برای محرومیت باید چه کاری انجام دهم؛ نیروی انتظامی گفت باید کجا بنشینم؛ در دو، سه مورد تلفنی با نیمکت ارتباط برقرار کردیم و این مسئله را قبول دارم؛ من حرف‌های خود را انتقال می‌دادم و نمی‌دانم چه کسی از کنار زمین این کار را می‌کرد ولی آیا این کار در فوتبال ایران برای نخستین بار انجام می‌شود؟

 

دایی ابراز کرد: در جام حذفی اخراج شدم ولی برای محرومیت از قوانینی استفاده کردند که در فیفا نیست چون در لیگ برتر محرومیتم را در نظر گرفتند؛ در فضای مجازی پخش شده که مربی استقلال تا دم در رختکن همراه داوران رفته ولی من نمی‌توانم به داوران اعتراضی کنم؟


او تصریح کرد: کمیته انضباطی ماده 66 را برای محرومیتم می‌گوید ولی کجای این ماده گفته من دو جلسه محروم و 10 میلیون تومان جریمه شوم؟؛ به این ماده استناد کردند و اشتباه در رای‌گیری داشتند.


دایی تاکید کرد: فساد موقعی است که به ناحق به نفع تیم حریف خطا می‌گیرند؟؛ فساد رفتن مربی حریف با داور تا دم رختکن است.

 

شیوه های جالب انتقال پیام علی دایی از سکو به نیمکت

 

اعتراضات دایی به اشتباهات داوری بازی مقابل استقلال

 

محدویت های مربیان اخراج از زمین و واکنش علی دایی

 

تبریزی: پاس برای همدان خوب بود


مرتضی تبریزی مهاجم ذوب‌آهن میهمان امشب برنامه نود اظهار کرد: فوتبالم را از سالن‌های همدان شروع کردم و بعد به تالار هندبال همدان؛ بعد دانشکده تربیت بدنی کرمان قبول شدم و دو سال در امیدهای مس کرمان بازی کردم؛ پس از آن برای آماده شدن در مسابقات دانشجویان کشور به همدان رفتم که در یک بازی دوستانه پاس 15 دقیقه به میدان رفتم و آقای مدیرروستا گفتند به این تیم بیایم.


او ادامه داد: قطعا تیمی که بازیکنان بومی دارد بهتر است ولی سالی که پاس تهران به همدان آمد شرایط خوبی در یکی، دو سال اول داشت و مردم تفریح خوبی می‌کردند اما برای همدان اتفاق مثبتی بود و شکل‌گیری الوند همدان نیز پس از حضور پاس اتفاق افتاد.


مهاجم ذوب‌آهن درخصوص حضور بازیکن جدید در تیم‌شان گفت: عطایا بازیکن لبنانی به تیم ما آمده که در تمرین نشان داد فوتبالیست خوبی است؛ قاسم حدادی‌فر هم رسیده که اتفاق مهمی برای تیم ما به حساب می‌آید؛ تمام بازیکنان تیم نیز حفظ شدند و ماندند.

 

نگاهی به عملکرد مرتضی تبریزی در لیگ برتر

 

* گزارشی از نقل و انتقالات زمستانی در لیگ برتر ایران پخش شد که ازجمله آنها می‌توان به رفتن تیموریان به تراکتورسازی، بازگشت علی کریمی به پرسپولیس، حضور محمدرضا خلعتبری و ایمون زاید در جمع سرخ پوشان، بهمن طهماسبی و فرهاد مجیدی به استقلال و ... اشاره کرد.

 

مروری بر تاریخ نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر

 

تبریزی درخصوص تفاوت‌های گل‌محمدی و مجتبی حسینی عنوان کرد: آقا یحیی و آقا مجتبی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و جزء بهترین مربیان ایران هستند؛ زمان آقا یحیی بدشانسی داشتیم ولی خدا را شکر الان شرایط خوب شده است؛ هفته‌ای دو، سه بار زدن ضربه به سمت دروازه کار می‌کنیم.


او درمورد اخراجش در بازی جام حذفی برابر تراکتورسازی گفت: ایران‌پوریان لباس من را کشید و هادی محمدی‌ام خطا کرد ولی شدت حرکت من به اندازه‌ای نبود که کارت قرمز بگیرم؛ من اشتباه کردم و مقصر هستم که به همین دلیل از هواداران ذوب‌آهن عذرخواهی می‌کنم ولی جای چنگ انداختن و استوک بازیکن تراکتور روی بدنم است.


مهاجم ذوب‌آهن درمورد حضورش در لیگ برتر گفت: قبل از بازی پلی‌آف پاس همدان و ذوب‌آهن 7-6 پیشنهاد خوب داشتم ولی این بازی موجب شد از ذوب پیشنهاد دیگری بگیریم و به این تیم بروم.


تبریزی اذعان کرد: دو گل به استقلال و به پرسپولیس سه، چهار گل زدم؛ متاسفانه امسال 3 گل زدم که به اشتباه آفساید گرفتند؛ افتخاری است برای من که در لیست کاپیتان‌های ذوب‌آهن هستم.

 

تبریزی گفت: امسال به دنبال دیده شدن هستم تا لژیونر شوم؛ خدا را شکر اردوی خوبی همراه تیم ملی در دبی داشتیم و امیدوار هستم به موفقیت‌های بیشتری برسم.

 

گفتگو ویژه و دیدنی با مرتضی تبریزی

 

* ذوب‌آهن 1 سیاه جامگان 0


- نکته بازی


سیاه جامگان با خداداد عزیزی گلی در خارج از خانه نزده است.


کنفرانس مربیان


سید مجتبی حسینی: موقعیت‌های زیادی از دست دادیم ولی در ادامه با تغییر تاکتیک فرصت‌های بیشتری به وجود آوردیم و به گل رسیدیم؛ خدا را شکر با تلاش بازیکنان 3 امتیاز را کسب کردیم.
خداداد عزیزی: بعد از گلی که خوردیم تمرکز بازیکنان ما بهم ریخت و به همین دلیل تغییر سیستم دادیم؛ فشار کمی به حریف داشتیم ولی از نظر فنی چیزی نشان ندادیم.

 

سامره: استقلال و پرسپولیس به پایه‌ها بی‌توجه هستند


علی سامره سرمربی سابق تیم امید استقلال تهران در گفت‌وگوی ضبط شده با برنامه نود پیرامون حواشی به وجود آمده در تیم‌های پایه این باشگاه اظهار کرد: اخبار نادرستی در تیم ما برده می‌شد که به آقای روشن می‌گفتند؛ مخصوصا این جملات را به آقای صفری می‌گفتم تا به آقای روشن بگوید؛ آقای روشن تا زمانی که در کار حضور داشت در جریان امور بود و دو بازیکن را به ایشان گفتیم.


او ادامه داد: مشکلات مالی باشگاه استقلال آنقدر زیاد بود که وقتی پولی از سوی بازیکنی به این باشگاه می‌آمد برای بازگرداندن به تیم‌های پایه سخت بود؛ باشگاه‌های استقلال یا پرسپولیس بودجه‌ای برای پایه‌ها تصویب نمی‌کنند یا نمی‌دهند؛ امسال قرار بود پول به حساب تیم‌های پایه استقلال بیاید که اینطور نشد.


سامره اضافه کرد: روزی که آقای ورمزیار رئیس آکادمی استقلال شد گفتند 20 نفر به اضافه سه بازیکن کمکی اضافه می‌کنیم اما آقای ورمزیار گفتند این سه نفر را نمی‌خواهیم.

 

صحبت های جنجالی سامره درمورد تیم پایه استقلال

 

* پرسپولیس 1 سایپا صفر


- نکات بازی


مهدی طارمی بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر شد.
پرسپولیس و سایپا با 7 کارت زرد و یک کارت قرمز خشن‌ترین بازی لیگ شانزدهم
پرسپولیس برای نخستین بار از لیگ دهم در دو بازی رفت و برگشت سایپا را شکست داد.
پنجمین پیروزی با کلین‌شیت در خانه برای پرسپولیس
پرسپولیس هفت بازی را یک بر صفر برده است.


کنفرانس مربیان


فرکی: بازی امروز برای ما مثل مسابقه رفت یک بر صفر و روی یک اشتباه تکرار شد و 3 امتیاز را مقابل صدرنشین لیگ از دست دادیم.
برانکو: بازی را حتی پس از اخراج بازیکن‌مان کاملا کنترل کردیم و چند فرصت خوب داشتیم.

 

نگاهی متفاوت به بازی پرسپولیس - سایپا

 

* اضافه شدن سروش رفیعی به پرسپولیس و تاثیر آن روی عملکرد این تیم و بازی کردن محسن مسلمان سوژه بخش آنالیز برنامه نود بود.

 

آنالیز فنی بازی پرسپولیس - سایپا

 

* کارشناسی داوری پرسپولیس و سایپا

 

حامد لک روی طارمی پنالتی نکرد ولی مهاجم پرسپولیس هم تمارضی نداشت.
اخراج فرشاد احمدزاده درست بود.
کمال کامیابی‌نیا به دلیل خطا روی قلی‌زاده باید کارت زرد دوم را می‌گرفت و اخراج می‌شد.
عزت‌الله پورقاز به دلیل تکل خشن روی حسین ماهینی باید اخراج می‌شد.

 

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس - سایپا

 

* پدیده 1 سپاهان 1


- نکات بازی


سپاهان به روند شکست‌ناپذیری در مشهد ادامه داد.
پدیده برای پنجمین بازی متوالی به برتری نرسید.


کنفرانس مربیان


قنبری: روند بازی با گلی که خوردیم عوض شد و با تغییراتی که دادیم به بازی برگشتیم و گلزنی کردیم؛ می‌توانستیم به گل‌های بیشتر برسیم ولی از فرصت‌هایمان بهره نبردیم.
مهاجری: روی یک لحظه غفلت که بارها گفته بودیم گل خوردیم؛ اخراج مرادمند دست ما را خالی کرد ولی با این حال در زمان 10 نفره بودن صاحب دو موقعیت شدیم.


* لژیونرهای ایرانی


پژمان منتظری مدافع الاهلی برابر الوکره و مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع السد مقابل لخویا 90 دقیقه بازی کردند؛ رضا قوچان‌نژاد مهاجم ایرانی هیرنفین برابر دن هاگ دو گل زد و یک گل هم که به اشتباه آفساید اعلام شد، به ثمر رساند؛ علیرضا جهانبخش در ترکیب آلکمار نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه کرد و دو گل زد و یک پاس گل داد؛ پانیونیوس با بازی 90 دقیقه‌ای مسعود شجاعی و پاس گل او به برتری رسید؛ کریم انصاری‌فرد مهاجم ایرانی پانیونیوس به المپیاکوس پیوست.

 

بررسی عملکرد لژیونرها

 


* پیکان 1 گسترش فولاد 1


کنفرانس مربیان


فراز کمالوند: می‌توانستیم در نیمه اول کار را تمام کنیم ولی از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم؛ از یکی، دو بازیکن رضایت نداریم که احتمالا موجب تغییر در ترکیب می‌شود.
مجید جلالی: شروع خوبی نداشتیم و تا 20 دقیقه به آنها فرصت بهتر بودن دادیم ولی در نیمه دوم بازی یک طرفه‌ای ارائه کردیم ولی البته مسابقه ناپایداری بود.


* ماشین‌سازی صفر فولاد خوزستان صفر


- نکات بازی


ماشین‌سازی یک نیم‌فصل بدون پیروزی
هر بازی ساسان انصاری گل نزده فولاد به برتری نرسیده است.


کنفرانس مربیان


سعداوی: سهم هر دو تیم در ایجاد موقعیت خوب بود؛ می‌توانستیم به گل برسیم ولی دروازه‌بان آنها روز خوبی داشت.
کاظمی: فوتبال باکیفیتی ارائه کردیم؛ همین که توانستیم قدرت دفاعی تیم را بهتر کنیم و در این زمین عملکرد خوبی داشته باشیم راضی هستم.


* گزارشی از درگیری در لیگ فوتبال تهران و حمله کردن یک تیم به پیروز سیف‌الله‌پور داور مسابقه در حین بازی پخش شد.

 

اتفاق عجیب در رقابت های لیگ تهران


* کارشناسی داوری


- پدیده و سپاهان


اعلام پنالتی به سود پدیده کاملا درست بود.
مرادمند به دلیل خطا روی محمدی باید اخطار می‌گرفت و داور برای اخراج او تصمیم اشتباهی داشت.


- پیکان و گسترش فولاد


یک پنالتی به سود پیکان گرفته نشد.
خسوس روی مهاجم پیکان خطا کرد ولی داور برای پیکان پنالتی اعلام نکرد.


- ماشین‌سازی و فولاد


ساسان انصاری روی فرناندز دروازه‌بان ماشین‌سازی خطا کرد.
ایوب والی روی قاسمی‌نژاد خطا کرد و یک پنالتی برای ماشین‌سازی گرفته نشد.
عبدالله کرمی خطایی روی پیام صادقیان انجام نداد و این بازیکن ماشین‌سازی بزرگ‌نمایی کرد.


* گزارشی از بازی‌های هفته نوزدهم دسته یک پخش شد.

 

نگاهی به رقابت های هفته نوزدهم لیگ یک

 

* گزارشی از مشکلات مالی شدید در باشگاه برق جدید شیراز پخش شد.

 

مشکلات برق جدید شیراز و برکناری بدموقع سرمربی

 

* نتیجه نظرسنجی


علیرضا بیرانوند با کسب بیش از 52 درصد آرای نظرسنجی بهترین واکنش نیم‌فصل اول لیگ برتر را از دید مخاطبان برنامه نود داشت.


برنامه نود این هفته ساعت 2:10 بامداد روز سه‌شنبه(بیست و هشتم دی‌ماه) به پایان رسید.

دیدگاه‌ها