کد خبر : 1388111 | 28 دی 1395 ساعت 10:14 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

 14+2 نکته از دیدار استقلال تهران و استقلال خوزستان؛

نبرد پنهان انگیزه‌ها در آزادی خالی از تماشاگر

استقلال تهران و خوزستان از ساعت 16:40 در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی در هفته شانزدهم لیگ برتر برابر یکدیگر قرار می گیرند.

به گزارش ورزش سه، دیداری که برای هر دو تیم به دلیل جایگاهی که در جدول رده بندی دارند، دیداری با اهمیت به شمار می رود.


1.این دو تیم پیش از این 7 دیدار در لیگ برتر برگزار کردند که 2 برد سهم هر یک بوده و 3 دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.


2.در بازی های خانگی استقلال اما وضعیت بهتری دارد. آبی ها در ورزشگاه آزادی در دو بازی موفق به کسب پیروزی شدند و در یک دیدار نیز به تساوی رسیدند تا تهرانی ها در خانه شکست ناپذیر باشند.


3.این دو تیم در لیگ چهاردهم نیز در هفته دوم لیگ به مصاف یکدیگر رفته اند. در لیگ چهاردهم بازی رفت با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال تهران که میزبان بود به پایان رسید و بازی برگشت نیز با نتیجه پر گل 4 برابر 4 به تساوی رسید.


4.علیرضا منصوریان و سیروس پورموسوی تا به امروز تنها یک دیدار رو در رو برگزار کردند. این دیدار که بازی رفت این دو تیم در لیگ شانزدهم بود، با پیروزی دو بر یک به سود پورموسوی به پایان رسید. این دیدار اولین رویارویی پورموسوی با استقلال بود.

 


5.سرمربی آبی ها اما پیش از این دیدار 5 برابر استقلال خوزستان به میدان رفته است. در این دیدارها منصوریان یک برد، یک شکست و سه تساوی کسب کرده است. تنها باخت او نیز به دیدار دور رفت باز می گردد که در اهواز با نتیجه دو بر یک شکست خورد.


6.مهدی مومنی و آرش افشین که در حال حاضر در استقلال خوزستان حضور دارند در کنار میثم مجیدی بازیکن حال حاضر استقلال که البته به زودی از جمع آبی ها جدا خواهد شد، بازیکنانی هستند که سابقه حضور در تیم مقابل را در کارنامه خود دارند.


7. از بازیکنان حال حاضر استقلال امید ابراهیمی، بختیار رحمانی، یعقوب کریمی، کاوه رضایی، جابر انصاری، میثم مجیدی، وریا غفوری و بهنام برزای پیش از این موفق به باز کردن دروازه استقلال خوزستان شده اند. از سوی دیگر محمد طیبی، عبدالهادی خنیفر، عقبل کعبی، مهدی مومنی، فرشاد سالاروند، حسن بیت سعید، نانگ و آرش افشین بازیکنانی هستند که برابر استقلال موفق به گلزنی شدند.


8.آرش افشین اولین خروجی استقلال در نیم فصل بود که راهی استقلال خوزستان شد و حالا باید کمتر از دو هفته بعد از این اتفاق برابر تیم سابق خود قرار بگیرد. افشین که در نیم فصل اول بارها از سوی منصوریان نیمکت نشین شده بود برای درخشش برابر آبی های تهرانی انگیزه ای زیادی دارد و شاید نبرد پنهان او با منصوریان، جذاب ترین نبرد این بازی باشد.


9.استقلال در این دیدار جابر انصاری، بختیار رحمانی و هرایر مگویان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و امید ابراهیمی نیز به دلیل محرومیت در این بازی حضور ندارد تا منصوریان 4 بازیکن کلیدی خود در دیدارهای گذشته را در اختیار نداشته باشد. اتفاقی که می تواند کار را برای آبی های تهرانی در ورزشگاه خانگی سخت کند.


10.دیدار با استقلال خوزستان، دومین دیداری است که آبی ها در لیگ شانزدهم از حضور تماشاگر در آن محروم هستند. استقلال در هفته اول برابر نفت تهران نیز هواداران خود را در اختیار نداشت و در این بازی به تساوی رسید.

 


11.پیام حیدری داور این دیدار برای اولین بار در لیگ شانزدهم برای استقلال تهران قضاوت خواهد کرد و پیش از این بازی پرسپولیس و نفت تهران بزرگترین دیداری است که او قضاوت آن را بر عهده داشته است.


12.نانگ با تصمیم پورموسوی در ابتدای نیم فصل دوم به جمع بازیکنان استقلال خوزستان اضافه شد. این بازیکن فصل گذشته با پیراهن نفت تهران و تراکتورسازی تبریز برابر استقلال موفق به گلزنی شد تا کابوس آبی های تهرانی به حساب بیاید. به ویژه آنکه گل او در دیدار برابر تراکتورسازی باعث شد تا استقلال شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست بدهد.


13.مهدی مومنی یکی از بازیکنان ویژه این دیدار است. مومنی بعد از اینکه در ابتدای لیگ پانزدهم به نفت تهران پیوست، با منصوریان دچار مشکل شد تا در نیم فصل راهی استقلال شود. او البته در استقلال نیز روزهای خوبی نداشت و در پایان فصل دوباره با تصمیم منصوریان که به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده بود، در لیست مازاد قرار گرفت. مومنی برابر استقلال و منصوریان انگیزه های زیادی دارد و قطعا بهترین نمایش خود را ارائه خواهد کرد.


14.عبدالله ویسی در فصل گذشته سرمربی استقلال خوزستان بود که با این تیم به قهرمانی لیگ رسید و پرویز مظلومی با آبی ها عنوان سوم لیگ و حضور در فینال جام حذفی را تجربه کرد اما در نهایت هر دو این سرمربی در لیگ شانزدهم روی نیمکت تیم های خود حضور ندارند.

 

 

14+1.خسوس دروازه بان پیشین استقلال خوزستان و مهدی رحمتی دروازه بان نیمکت نشین کنونی استقلال در لیگ پانزدهم ستاره های اول تیم خود بودند اما در دیدار روز سه شنبه درون دروازه تیم خود قرار نمی گیرند تا این دیدار با غیبت دو ستاره اول دو تیم در لیگ پانزدهم برگزار شود.

 

 
14+2.بختیار رحمانی و رحیم زهیوی دو ستاره بزرگ و گران قیمت دو تیم بودند که پس از پایان نیم فصل اول، از تیم خود جدا شدند. زهیوی با دریافت پیشنهاد از سوپر لیگ قطر راهی این کشور شد و بختیار رحمانی نیز یک روز پیش از شروع بازی با استقلال خوزستان با دریافت رضایت نامه از جمع آبی ها جدا شد.

دیدگاه‌ها