کد خبر : 1388146 | 28 دی 1395 ساعت 11:27 | 249.5K بازدید | 2 دیدگاه

با جوان‌ترین نیمکت تاریخ

بنزین بدون سرب پرسپولیس در اهواز

برانکو ایوانکوویچ فردا در حالی تیمش را به مصاف فولاد خوزستان خواهد فرستاد که نیمکت نشینان این تیم شرایط جالب توجهی خواهند داشت.

بنزین بدون سرب پرسپولیس در اهواز

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایلنا، سرمربی کروات پرسپولیس در حالی تیمش را فردا به مصاف فولاد خوزستان خواهد فرستاد که محسن ربیع خواه، فرشاد احمدزاده و رامین رضاییان به دلایل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد و این فضا باعث شده تا بازیکنان جوانی فرصت حضور در لیست و البته ترکیب این تیم را کسب کنند.


غیبت محسن ربیع خواه باعث شده تا حسین ماهینی در این بازی بار دیگر به سمت چپ دفاعی برود و صادق محرمی جوان فرصت حضور در ترکیب اصلی را کسب کند. علی علیپور نیز از غیبت فرشاد احمدزاده سود برده و در ترکیب فرصت بازی خواهد یافت تا وحید امیری جانشین شماره 10 این تیم در خط میانی شود.


با این شرایط اما نیمکت پرسپولیس شرایط عجیب و البته جالب توجهی را در این بازی پشت سر خواهد گذاشت. برانکو ایوانکوویچ در لیست نفراتی که به اهواز برده نام بازیکنانی مثل بوژیدار رادوشوویچ، حمید طاهرخانی، سامان نریمان جهان، آلکسی پلی یانسکی، حامد آقایی، احسان علوان‌زاده، ولادیمیر پریموف و رضا کرملاچعب را نیز قرار داده است. 


در ادامه نگاهی می‌اندازیم به شرایط نیمکت این تیم با حضور بازیکنان جوان و البته...


بوژیدار رادوشوویچ یکی از چهره‌هایی است که در نیمکت پرسپولیس حضور دارد و به عنوان دروازه بان رزرو این تیم را همراهی می‌کند و البته با عملکرد بیرانوند بعید است در ترکیب اصلی قرار گیرد. با این حال برانکو ایوانکوویچ تنها در صورتی که اتفاقی در جریان بازی برای بیرانوند رخ دهد می‌تواند به این گلر کروات اعتماد کند و اولین چهره قابل اعتماد البته در درون دروازه این تیم روی نیمکت محسوب می‌شود.


حمید طاهرخانی که با فیزیک و چهره منحصر به فرد خود بین بازیکنان این تیم به چووینکو معروف شده در دیدار برابر سیاه جامگان برای لحظاتی فرصت بازی به دست آورد و با توجه به اعتمادبه نفسی که بازیکنان باتجربه این تیم به او داده اند، توانست عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد. او احتمالا در بازی برابر فولاد نیز در صورتی که بتواند از نظر روحی و روانی شرایط بازی را کسب کند فرصت خواهد داشت تا توانایی‌های خود را به رخ بکشد و یکی از شانس‌های تعویض در این بازی محسوب می‌شود.


سامان نریمان جهان به عنوان یکی از خریدهای پرسپولیس در نیم فصل دوم نیز با توجه به خط میانی پرستاره سرخپوشان روی نیمکت قرار گرفت و البته در بازی با سایپا و در دقایقی که به میدان رفت با حفظ توپ و عملکردش برای دیگر بازیکنان خط و نشان کشید. با توجه به وزن نیمکت این تیم در بازی با فولاد حضور این بازیکن نیز در جریان بازی دور از تصور نخواهد بود و برانکو می‌تواند به این ستاره آذری تیمش نیز اعتماد کند.


آلکسی پل یانسکی و ولادیمیر پریمیوف علیرغم اینکه باتجربه ترین بازیکنان این تیم در نیمکت در بازی با فولاد محسوب می‌شوند اما بعید است فرصتی برای این دیدار حساس کسب کنند. برانکو ایوانکوویچ در بازی با سایپا و بعد از مصدومیت ربیع خواه نیز ترجیح داد از مدافع متخصص اوکراینی خود سود نبرد و فرشاداحمدزاده را در این خط قرار داد تا نشان دهد علیرغم حمایت‌هایی که از اوکراینی‎های تیمش دارد اعتماد و اعتقاد شخصی‌اش را نسبت به آنها از دست داده است. در خصوص ولادیمیر پریمیوف نیز این شرایط وجود دارد و با توجه به خط میانی قدرتمند و حمله باانگیزه این تیم بعید است برابر فولاد نیز پریمیوف سهمی از حضور در زمین غدیر داشته باشد. 


حامد آقایی، بازیکن جوان خط دفاعی پرسپولیس نیز در هفته های اخیر فرصتی برای بازی به دست نیاورده و در دیدارهای تدارکاتی نیز نشان داده از اعتماد بنفس و کیفیت لازم برای حضور در ترکیب اصلی و دیدارهای حساس به دور است و احتمال اینکه او نیز در این بازی فرصتی برای بازی به دست آورد چیزی نزدیک به صفر است. 


احسان علوان زاده و رضا کرملا چعب دیگر نیمکت نشینان پرسپولیس در این دیدار محسوب می‌شوند، دو بازیکن جوان، تکنیکی و تشنه اعتماد برانکو ایوانکوویچ. با این حال برانکو که بعد از حضور کرملاچعب ملی پوش در لیست تیمش اجازه داد تا شهاب زاهدی راهی ماشین سازی شود بعید است در این بازی نیز به او فرصت دهد و مسلما انرژی او را ذخیره دیدارهایی سبک تر و شاید در استادیوم آزادی نگه می‌دارد. علوان زاده هم که پیش از این فرصت کوتاهی برای حضور در ترکیب به دست آورده بود اکنون با حضور بازیکنانی مثل ماهینی، وحید امیری و سروش رفیعی در سمت چپ این تیم عملا کورسوی امید کوچکی برای حضور در ترکیب برای خود قائل است.

 

با تمام این تفاسیر جسارت برانکو در نیمکت این تیم قابل ستایش به نظر می‌رسد و او تیمی که در فصل گذشته میانگین سنی بالایی را به خود اختصاص داده بود رفته رفته به جوانانی سپرده که می‌تواند در صورت حفظ و پیشرفت در صعود خود به آینده این تیم کمک بزرگی کنند. کرملا چعب، حامد آقایی، احسان علوان زاده و حمید طاهرخانی در رده زیر 23 سال و امیدهای این تیم اکنون نیمکت سرخ‌ها را تشکیل داده اند و در ترکیب نیز صادق محرمی فرصت بزرگی برای خودنمایی به دست آورده که می‌تواند از او به عنوان ستاره آینده یاد کرد. باید دید این بازیکنان از فرصت بزرگی که در اختیارشان قرار گرفته در بازی فردا چگونه سود خواهند برد.

دیدگاه‌ها