کد خبر : 1388190 | 28 دی 1395 ساعت 15:51 | 156.6K بازدید | 1 دیدگاه

تساوی پر گل در افتتاحیه بدون تماشاگر

تراکتورسازی 2 - صنعت نفت 2؛ ژنرال به صدر نرسید

دو تیم تراکتورسازی و صنعت نفت آبادان در یک بازی جذاب و تماشایی با تساوی به بازی خود پایان دادند.

تراکتورسازی 2 - صنعت نفت 2؛ ژنرال به صدر نرسید

به گزارش "ورزش سه"، اولین دیدار هفته هفدهم لیگ برتر  سرانجام با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. در این دیدار ابتدا محمد ابراهیمی روی نبوغ فردی در دقیقه 7 موفق به پیش انداختن تراکتورسازی شد و آن ها نیمه اول را با همین نتیجه به رختکن رفتند. با شروع نیمه اول این تیم صنعت نفت بود که موفق شد با ضربه زبیر نیک نفس در دقیقه 60 به گل دست یابد، ولی این تساوی تنها یک دقیقه دوام پیدا کرد تا در دقیقه 61 امید عالیشاه گل دوم تراکتورسازان را به ثمر برساند. این پیروزی تا دقایق انتهایی این دیدار پا برجا بود و در دقیقه 86 ضربه سر علی عبدالله زاده کار را به تساوی کشاند. با این تساوی فیروز کریمی با کسب 4 امتیاز از 2 بازی کارنامه درخشانی را از خود در بدو ورود به آبادان بر جای گذاشته است و تیم تراکتورسازی تبریز که می توانست با این پیروزی به صدر برسد، این فرصت را از دست داد تا چشم به روزهای آینده و البته نتیجه گیری فولاد خوزستان در مقابل پرسپولیس داشته باشد تا فاصله با صدر بیشتر از یک امتیاز نشود.
 

 


تراکتورسازی تبریز- صنعت نفت آبادان؛ ساعت ؛ ۱۵ ورزشگاه یادگار امام تبریز؛ بدون تماشاگر.
داور: موعود بنیادی فر – قهرمان نجفی – محسن سلطانی – پیروز سیف الله پور؛ ناظر: محمود رفیعی.

 


ترکیب تراکتورسازی:

 


محمدرضا اخباری در درون دروزاه، هاشم بیک زاده، خالد شفیعی، محسن بنگر، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، جاسم کرار (90 محمد مهدی زاده)، محمد نوری (احمد نوراللهی 46)، امید عالیشاه، محمد ابراهیمی و فرزاد حاتمی (64 مهدی شریفی)
سرمربی: امیرقلعه‌نویی

 


ترکیب صنعت نفت آبادان:

 


حسن هوری- رضا نورمحمدی، مجتبی ممشلی، عزیز معبودی، حکیم نصاری، کیم، علی عبدالله زاده، محمد نیک نفس، بهادر عبدی ( 50 محمد پورمحمد ( 89 رشید آلبی)، محمد شادکام و رضا نوروزی.
سرمربی: فیروز کریمی

 

 

اخطار

 

عزیز معبودی (18) - گویی هیان کیم (53) از صنعت نفت

 

محمد نوری (27) - محمد ابراهیمی (77) از تراکتورسازی

 

 

شرح گل ها

 


1-0(تراکتورسازی): در دقیقه 7 محمد ابراهیمی با حرکت در عرض محوطه جریمه و ضربه زیبای پای راست موفق شد دروازه حسن هوری را به شکل زیبایی باز کند.

 

1-1(صنعت نفت): در دقیقه 60 پاس کات بک علی عبدالله زاده به پشت محوطه جریمه با ضربه زیبای زبیر نیک نفس همراه شد و  گل تساوی برای صنعت نفت به دست آمد.

 

2-1(تراکتورسازی): در دقیقه 61 و بلافاصله پس از گل تساوی تیم صنعت نفت بازیکنان تراکتور خیلی زود واکنش نشان دادند و با یک پاس توی عمق امید عالیشاه را در موقعیت گلزنی قرار دادند؛ این بازیکن هم موفق شد در موقعیتی تک به تک با حسن هوری توپ را با روی پا از بالای سر او عبور دهد تا اولین گل او در تبریز رقم بخورد.

 

2-2(علی عبدالله زاده): ارسال زیبای حکیم نصاری به نقطه پنالتی با ضربه سر علی عبدالله زاده همراه شد و گل تساوی صنعت نفت در دقیقه 86 به ثمر رسید.

 

 

 

 

شرح بازی:

 


در ابتدای نیمه اول این دیدار تیم تراکتور با حمله دوم خود موفق شد به گل برتری در دقیقه 7 دست یابد؛ در این دقیقه محمد ابراهیمی با حرکت در عرض محوطه جریمه موفق شد با یک ضربه زیبا دروازه تیم صنعت نفت را باز کند. شاید بتوان گفت که در مجموع نیمه اول این دیدار و به خصوص در دقایق انتهایی تیم صنعت نفت آبادان نمایش چشمگیر تری را ارائه داد و اگر بی دقتی مهاجمین این تیم و البته واکنش خوب محمدرضا اخباری نبود، شاید دو تیم با نتیجه تساوی به رختکن می رفتند. اما این اتفاق رخ نداد تا تیم تراکتورسازی که در نیمه اول نمایش منسجمی ارائه نداد، با برتری پا به رختکن بگذارد. نیمه دوم این دیدار بسیار جذاب تر و تماشایی تر از نیمه دوم دنبال شد و در روزی که تیم تراکتورسازی می توانست به صدر جدول بازگردد، شاگردان فیروز کریمی نمایش قابل قبولی از خود ارائه دادند. بازیکنان تیم صنعت نفت در اکثر دقایق این دیدار حضور پررنگی در میانه میدان در درگیری با هافبک های تیم تراکتورسازی داشتند و شاید همین جنگندگی بازیکنان بود که باعث شد احمد نوراللهی بلافاصله در شروع نیمه دوم وارد زمین شود تا در میانه میدان کفه ترازو را به سود تیم میزبان برگرداند. در مجموع می توان گفت تساوی در این دیدار نتیجه ای عادلانه برای هر دو تیم بود، هرچند ضربه زیبای مهدی کیانی در وقت های اضافی می توانست همه چیز را به سود شاگردان قلعه نویی عوض کند.

 

 

اتفاق ویژه:

 

تیم تراکتورسازی تبریز از هفته یازدهم به بعد در تبریز موفق به کسب پیروزی نشده است. آن ها در دو دیدار برابر صنعت نفت و پدیده به تساوی دست یافته اند و دیدار خود برابر سپاهان را واگذار کرده اند. همچنین می توان به افتتاح ورزشگاه یادگار امام و بازی کردن تیم تراکتور در این ورزشگاه پس از ماه ها حرف و حدیث اشاره کرد؛ که البته این دیدار بدون حضور هوادار دنبال شد.

 

 

بهترین بازیکن

 


محمد ابراهیمی هافبک- مهاجم تیم تراکتورسازی تبریز با ارسال یک پاس گل و به ثمر رساندن یک گل زیبا کاندیدای اول انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین می باشد. ضمن اینکه نمی توان از بازی تاثیرگذار علی عبدالله زاده و زبیر نیک نفس در ترکیب تیم صنعت نفت به سادگی گذشت.

 

 

دقایق حساس

 

 

دقیقه 15: شوت فنی فرزاد حاتمی با واکنش حسن هوری دفع شد.

دقیقه 19: ارسال جاسم کرار روزی یک ضربه ایستگاهی و ضربه سر محمد نوری به آرامی در دستان حسن هوری جای گرفت.

دقیقه 36: اشتباه مهدی کیانی در ارسال پاس باعث لو رفتن توپ و رسیدن آن به رضا نوروزی، مهاجم صنعت نفت شد. این بازیکن هم توپ را به سمت راست ارسال کرد و با یک پاس کات بک حکیم نصاری در موقعیت عالی گلزنی قرار گرفت که ضربه او را محمدرضا اخباری به شکلی عالی دفع کرد؛ در بازگشت باز هم ضربه خطرناک نفتی ها از کنار دروازه با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 39: باز هم نفتی ها در موقعیتی خطرناک و با 4 نفر به سمت دفاع سه نفره تراکتور حمله کردند که تعلل آن ها باعث از دست رفتن موقعیت شد.

دقیقه 45: محمد شادکام در یک ضدحمله سریع صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه بی دقت این بازیکن باعث از دست رفتن فرصت تساوی صنعت نفت در نیمه اول شد.

دقیقه 73: ضربه مجتبی ممشلی از داخل محوطه جریمه با واکنش محمدرضا اخباری به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 76: ضربه پای چپ جاسم کرار از پشت محوطه جریمه علیرغم اینکه توپ جلوی حسن هوری به زمین برخورد کرد، با واکنش این دروازه بان به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 1+90: ضربه والی مهدی کیانی با شدت زیادی از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه زده شد که با اختلاف کمی از بالای تیر افقی دروازه به بیرون رفت.

 

 

در حاشیه

 

 

* این دیدار به دلیل رفتار هواداران تیم تراکتورسازی و پرتاب گلوله های برفی در دیدار مقابل سپاهان بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

* پس از ماه ها تیم تراکتورسازی بار دیگر در دیدار مقابل صنعت نفت به ورزشگاه یادگار بازگشته است.

* هر دو مربی خریدهای جدید خود را در بدو ورود به میدان فرستاده اند. بهادر عبدی در تیم صنعت نفت و هاشم بیک زاده در تیم تراکتورسازی تبریز.

* گل محمد ابراهیمی اولین گل ورزشگاه یادگار امام پس از بازسازی چمن آن به شمار می رود. پیش از این ماشین سازی در این ورزشگاه میزبان حریف خود بود که آن دیدار با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

دیدگاه‌ها