کد خبر : 1388302 | 28 دی 1395 ساعت 19:51 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

نقد داوری استقلال تهران-استقلال خوزستان

انتقاد غیاثی از انتخاب تیم‌های داوری

رضا غیاثی، رییس سابق کمیته داوران، عملکرد پیام حیدری را در یادداشتی اختصاصی برای ورزش سه نقد کرد.

انتقاد غیاثی از انتخاب تیم‌های داوری 

به گزارش "ورزش سه" رضا غیاثی رییس سابق کمیته داوران ، عملکرد پیام حیدری را در یادداشتی اختصاصی برای ورزش سه نقد کرد. 

 

 

*باز هم نتیجه غلط چیدمان مسئول دپارتمان داوری را شاهد بودیم.

 


باز هم یک جوان گرایی بدون تعقل و بدون توجه به سوابق کاری کمک داور اول بازی می توانست قضاوت قابل قبول داور بازی را زیر سئوال برد.


من نه پیش گو هستم و نه جادوگر اماً بر مبنای سوابقی که طی سالهای متمادی در داوری و چیدمان دارم پس از مشاهده لیست داوران هفته هفدهم برای آقای حیدری، داور مسابقه پیام دادم و از او پرسیدم باتوجه به پخش مستقیم تلویزیونی بازی و حساسیت آن چرا آقای کامرانی فر دقت لازم را در گزینش کمک اول شما نکرده است؟ ایشان بدون پاسخ دادن به موضوع سوال در کمال فروتنی پاسخ داد "اول خدا بعد دعای خیر مادرم و دوستان انشاالله مشکلی پیش نمی آید."


من مشاور رسمی داوری فدراسیون هستم خیلی هم خوشحال خواهم شد اگر تیم داوری مان بهترین تیم میدان باشد؛ اما نمیدانم چرا مسئول دپارتمان به فکر خودش و آبروی دپارتمان نیست؛ بیشتر به فکر رفورم در داوریست. نمی دانم چرا از هشت کمک داور بین المللی ایران این هفته فقط سه نفرشان بازی دارند، نمیدانم چرا دوست ندارند از تجربه حدود هشت ساله سابقه چیدمان بنده و یا دیگر کارشناسان استفاده کنند؟

 

 

 

 **شرح کار تیم داوری:

 

*در دقیفه ٢٢  کمک داور اول بازی بایک اشتباه فاحش گل صحیح و سالم استقلال خوزستان را به گمان اینکه زننده گل در آفساید قرار داشته است مردود اعلام کرد.


*در دقیقه٤٩ داور به درستی خطای تکل پادوانی را اعلام کرده و به او اخطار داد اما کادر فنی استقلال و بازیکن خطاکار حاضر به تمکین از نظر درست داور نبودند و اعتراض می کردند.


 *در دقیقه٥٧ داور به درستی به سلمان بازیکن استقلال خوزستان برای رعایت نکردن فاصله دفاعی اخطار داد.


*دقیقه٧٩ یکی از مدافعان خوزستانی بیرون از محوطه جریمه مرتکب خطا شد داور به درستی اعلام خطا کرد و به او اخطار داد در این صحنه به دلیل اینکه یک مدافع دیگر و دروازه بان می توانستند برزای را پوشش دهند داور به درستی خطا را شانس مسلم گلزنی تشخیص نداد.


 *در دقایق٩١و٩٢ طیبی مدافع استقلال خوزستان مرتکب خطا شد که داور به درستی خطای اور گرفت و به او دو بار کارت زرد داد و او را از بازی اخراج کرد.


*در دقایق ٩٤و٩٥ کمک داور اول بازی دو بار افساید بازیکنان استقلال تهران را برخلاف اشتباه دقیقه ٢٢ به درستی اعلام کرد.

 

 

سیدرضا غیاثی

دیدگاه‌ها