کد خبر : 1388306 | 28 دی 1395 ساعت 19:57 | 44.7K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت ویژه :این استقلال نامتوازن

سر تراشیده منصوریان و قلندری پورموسوی !

این روزها برای طرفداران استقلال نشستن پای بازی های این تیم و تماشای آن، از هر کاری سخت تر است. البته از آن سخت تر، پیش بینی ترکیب 11 نفر اصلی آبی پوشان.

سر تراشیده منصوریان و قلندری پورموسوی !

به گزارش "ورزش سه" ، تیمی که بیشتر اوقات در لیگ برتر جز مدعیان بوده و حالا نیست، این فصل به شدت در نتیجه گیری ناامید کننده و دور از انتظار بوده است. هرچند بازی آبی های پایتخت کیفیت فنی پائینی ندارد اما آنها اشکالات بسیاری در طرح تاکتیکی خود دارند.

 

 

*روی زمین یا روی هوا؟
فلسفه بازی استقلال منصوریان چیست؟ بازی مستقیم روی هوا یا فوتبال با حوصله روی زمین؟ اگر آبی ها می خواهند در حضور خسرو حیدری در بازی هوایی به اهداف خود دست پیدا کنند چرا علی قربانی سر زن بازیکن ثابت تیم نیست؟ یا چرا بازیکنانی با این توانایی را در استقلال تهران نمی بینیم؟ و اگر با وجود مهره هایی چون یعقوب و محسن کریمی، برزای و فرشید اسماعیلی این تیم به دنبال بازی زمینی و مرحله به مرحله است (پاسکاری از عقب زمین تا دروازه حریف) چرا کسی نیست که از مدافعان میانی استقلال توپ گیری کند؟ در این مورد نمی توان نبود امید ابراهیمی را توجیه مناسبی دانست که تیم تحت هدایت منصوریان از اولین بازی فصل این نقیصه را دارد و انگار دست روی دست گذاشته تا روزبه چشمی برگردد و بدرخشد، اگر فصل، سر نرسد!

 

 

 

 

*ضعف مشهود در خط دفاعی
شاگردان منصوریان تقریبا در هر بازی موفق شده اند دروازه رقبا را باز کنند. پس این تیم می تواند روی قدرت خط حمله خود حساب کند. به شرط آنکه بیش تر از تعداد گل زده، گل نخورد. آنها بدین منظور تا به حال ترکیب ها و نفرات مختلفی را در خط دفاعی به کار برده اند. چیزی که به هیچ عنوان در هیچ کجای دنیا نمی بینیم. به همین دلیل بهتر به نظر می رسد که منصوریان، در تدابیر دفاعی خود تجدید نظر اساسی کند تا حالا که استقلال جام حذفی را از دست داده و در لیگ برتر هم شانسی برای قهرمانی ندارد، حداقل از کسب سهمیه آسیایی در پایان فصل باز نماند.

 

 

 

 

*خط میانی ناهماهنگ
البته هر بازیکنی هم که این فصل در خط میانی آبی ها به کار گرفته شود حق دارد دچار ناهماهنگی با سایر هم تیمی ها شود. وقتی نمی دانی بازیکن کنار دستی، پیش رو و پشت سرت کیست، چه ویژگی هایی دارد و چطور می توانی به او کمک کنی مجبوری به بازی فردی روی بیاوری. همین تک روی های ناخواسته باعث می شود تا استقلال در خط میانی توپ های زیادی را لو بدهد و مدام به هر حریفی فرصت ضدحمله. خط دفاع کند آبی های پایتخت که بارها در طول فصل نشان داده در جاگیری های فردی و پرس بازیکنان حریف دچار مشکل است، بهترین فرصت را برای مهاجمان سرعتی رقیب مهیا می کند. پس نباید انتظار داشت آنها در دیدارهایشان نتیجه مطلوبی کسب کنند.

 

 

 

 

*بردن با اشتباهات داوری، دردی  را دوا نمی کند
شاگردان منصوریان با همه جوانی و جذابیت فردی، شانس آورده اند که در بدترین شرایط از اشتباهات داوری بسیار نفع برده اند. آنها در همین دیدار برابر استقلال خوزستان یک گل کاملاً سالم دریافت کردند که کمک داور به اشتباه آفساید اعلام کرد. آنها هفته گذشته بازی برابر نفت تهران را با گلی به سود خود به پایان برده بودند که اصلا هیچ خطایی روی کاوه رضایی که این روزها نقش طارمی فصل گذشته پرسپولیس را برای استقلال بازی می کند انجام نشد. با این حال آبی ها باید بدانند حتی کسب پیروزی با اشتباهات داوری آنها را به جایی نخواهد رساند تا در جهت رفع نواقص گام بردارند.
حالا و پس از باخت به همنام خوزستانی و قرار گرفتن در جایگاه لرزان پنجم در پایان هفته هفدهم، این سوال از سرمربی جوان استقلال تهران پرسیده می شود که: دقیقاً کی استقلال واقعی را که بارها قولش را داده ای خواهیم دید؛ آقای منصوریان؟!

 

 

 

مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها