کد خبر : 1388365 | 28 دی 1395 ساعت 22:37 | 58.8K بازدید | 0 دیدگاه

16 نکته از مسابقه پرسپولیس و فولاد

پرسپولیس و فولاد در حالی به مصاف هم می روند که پرسپولیس با توجه به توقف تیم فوتبال تراکتور سازی برابر نفت آبادان، حالا فرصت خوبی برای فاصله گرفتن از جدی ترین رقیب خود در کسب عنوان قهرمانی دارد.

16 نکته از مسابقه پرسپولیس و فولاد 

به گزارش "ورزش سه" شاگردان برانکو ایوانکوویچ در صورت برتری برابر فولاد فاصله شان را در صدر جدول به 4 امتیاز با تراکتورسازی خواهد رساند در حالی که فولاد برای ماندن در کورس مدعیان نیاز به کسب برد و گرفتن امتیاز از این دیدار دارد.

 


1-  پرسپولیس در حالی به مصاف تیم فولاد خوزستان می رود که سال گذشته در هفته هفدهم مسابقات هم پرسپولیس با بهترین نماینده خوزستانی فصل گذشته یعنی استقلال خوزستان بازی کرد و البته در آن دیدار خانگی 2-0 برنده شد.


2-  در فصل گذشته استقلال خوزستان در هفته شانزدهم با 5 گل خورده عملکرد دفاعی خوبی از خود به جا گذاشته بود و اکنون پرسپولیس با 5 گل این شرایط را تکرار کرده است. استقلال خوزستان در هفته هفدهم 2 گل از پرسپولیس خورد و تعداد گل های خورده اش به 7 گل رسید. با این شرایط اگر پرسپولیس در بازی فردا بتواند دروازه اش را بسته نگه دارد و یا تنها یک گل دریافت کند به آمار فوق العاده بهترین میانگین گل خورده در این مقطع و تاریخ لیگ برتر خواهد رسید.

 


3-  پرسپولیس 3 بازیکن اصلی خود را در این بازی در اختیار نخواهد داشت. رامین رضاییان و محسن ربیع خواه مصدوم هستند و فرشاد احمدزاده به علت اخراج در بازی گذشته نمی‌تواند در این بازی برای برانکو بازی کند. فولاد اما در این هفته بازیکن محروم ندارد.


4-  وحید امیری با پیراهن نفت تهران 3 گل به تیم فولاد خوزستان زده و مهدی طارمی هم در 2 بازی لیگ سال گذشته 3 گل  پرسپولیس را در بازیهای رفت و برگشت به ثمر رسانده و جزو خطرناک ترین بازیکنان پرسپولیس برابر شاگردان سعداوی به شمار می روند. 

 

1174105


5-  بازی آخر 2 تیم در اهواز با برتری 2-0 پرسپولیس خاتمه یافت و البته پرسپولیس یک ضربه پنالتی توسط رضاییان از دست داد. هر 2 گل پرسپولیس را در این بازی مهدی طارمی وارد دروازه فولاد خوزستان کرد.


6-  بازی پرسپولیس و فولاد بازی شماره 30 بین 2 تیم است، در 29 بازی قبلی دو تیم در لیگ برتر، پرسپولیس 11 برد و9 مساوی و9 باخت داشته است.


7-  پر گل ترین بازی بین 2 تیم به دیدار رفت به سال 81 بازمی‌گردد که به تساوی پرگل سه بر سه دست یافتند. 


8-  سروش رفیعی  و محسن مسلمان از پرسپولیس و ساسان انصاری از فولاد نفراتی هستند که در 2 تیم سابقه بازی داشته و در تقابل دو تیم در استادیوم غدیر برابر تیم سابق خود قرار خواهند گرفت.

 


9-  سوشا مکانی، میثاق معمارزاده، یحیی گل محمدی، محمدرضا خانزاده، نعیم سعداوی، حسین کعبی، پژمان جمشیدی، میلاد نوری، امیر حسین فشنگچی، حسین عبدی، عادل کلاه کج، میثم سلیمانی، مهدی دغاغله، بهنام سراج، فرزاد حاتمی، رضا نوروزی، غلامرضا رضایی، محمد قاضی، ساسان انصاری، سروش رفیعی و محسن مسلمان بازیکنان مشترک بین دو تیم محسوب می شوند. 


10-  در لیگ فصل گذشته پرسپولیس برای اولین بار در 2 بازی رفت و برگشت توانست فوتبال فولاد خوزستان را با شکست مواجه کند. فولاد نیز در سالی که قهرمان شد(83) و فصل بعد از آن پرسپولیس را در هر دو بازی رفت و برگشت با شکست مواجه ساخته است.


11-  پرسپولیس و فولاد خوزستان بهترین امتیازات را در لیگ های 16 تیمی داشته اند. پرسپولیس در سال 1377 و در مسابقات فوتبال لیگ هشتم آزادگان 65 امتیاز گرفت. در تاریخ لیگ برتر هم فولاد در سال 1383 توانست با کسب 64 امتیاز قهرمانی را از آن خود کند.

 

1174107


12-  پرسپولیس و فولاد با کسب 2 عنوان قهرمانی در لیگ برتر بعد از سپاهان با 5 عنوان قهرمانی و استقلال با 3 عنوان قهرمانی قرار گرفته‌اند. 


13-  سروش رفیعی بازیکن تازه وارد پرسپولیس در هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ چهاردهم حرفه ای زمانی که فرکی سرمربی فولاد و علی دایی نیز هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، موفق شد دروازه سرخپوشان را باز کند .


14-  ساسان انصاری در 12 بازی گذشته فولاد خوزستان 12 گل به ثمر رسانده و آمار فوق العاده ای از خود به جا گذاشته و البته در 2 بازی اخیر این تیم در باز کردن دروازه حریفان ناکام بوده و به دنبال شکست این طلسم برابر تیم سابق خود است. 

 

1174108


15-  در ادوار گذشته 2 تیم 3 مربی مشترک داشته اند. وینگو بگویچ در 2 تیم سرمربیگری کرده است. اما 2 کمک مربی سابق پرسپولیس یعنی مایلی کهن و نعیم سعداوی در ادامه هدایت فولاد را به عنوان سرمربی برعهده گرفتند. مربیانی که سابقه بازی در پرسپولیس را نیز در کارنامه دارند. 


16-  هر 2 تیم نسبت به مقطع مشابه سال گذشته عملکرد بهتری از خود به جا گذاشته اند. پرسپولیس در هفته شانزدهم فصل گذشته و در این مقطع رتبه ششم را به خود اختصاص داده بود و فولاد البته در جایگاه چهاردهم برای فرار از منطقه سقوط تلاش می کرد.

دیدگاه‌ها