کد خبر : 1388405 | 29 دی 1395 ساعت 10:35 | 74.3K بازدید | 1 دیدگاه

آبی های لندن به دنبال حل بزرگترین چالش فصل

چلسی و دو راه حل برای معمای کاستا

به نظر می رسد در آینده ای نزدیک، کونته و آبراموویچ در مورد آینده دیگو کاستا در استمفوردبریج تصمیم گیری کنند.

چلسی و دو راه حل برای معمای کاستا

 

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته روزهایی طوفانی در روابط دیگو کاستا و باشگاه چلسی رقم خورد. بعد از آنکه اخباری در مورد درگیری مهاجم اسپانیایی با کادر پزشکی و در نتیجه کنار گذاشته شدن او از لیست برای دیدار با لستر منتشر شد، شایعاتی در مورد تمایل او به جدایی و مهاجرت به چین نیز در رسانه ها منتشر شد.

 

در ابتدا به نظر می رسید موضع آبی های لندن بر نگه داشتن کاستا در ترکیب تیم باشد اما بعد از چندی نشریه تلگراف فاش کرد که آنتونیو کونته قصد دارد در تابستان آتی، این مهاجم را به فروش برساند.

 

 

1173126

 

 

در حالیکه شایعات در مورد جدایی کاستا ادامه دارد، وب سایت ESPN نظر دو تن از کارشناسان خود به نام های فیل لیتل و مارک ورال که اخبار چلسی را پوشش می دهند در مورد جدایی یا ماندن دیگو کاستا پرسیده است؛

 

فیل لیتل:

 

صبر کردن تا تابستان آتی

 

قطعا درگیری میان باشگاه چلسی و دیگو کاستا در بدترین زمان ممکن به وجود آمده است زیرا آبی ها بعد از 13 پیروزی متوالی اخیرا در مقابل تاتنهام شکست خوردند و در این مقطع شاگردان کونته نیاز مبرمی به تجدید قوا داشتند.

 

به هر حال صحبت از آقای گل لیگ برتر و یکی از نامزدهای اصلی دریافت جایزه عنوان بهترین بازیکن فصل در میان است و نمی توان به راحتی و بدون تفکر در مورد آینده او تصمیم گرفت.

 

گرچه در هر دو دیداری که در فصل جاری کاستا در ترکیب غایب بوده، آبی های لندن با برتری قاطع 0-3 زمین را ترک کرده اند و به راحتی با نبود او کنار آمده اند اما این نتایج می تواند کمی برای تصمیم گیری گمراه کننده باشد. این دو نتیجه در برابر بورنموث و لستر حاصل شده که اولی مشکلات فراوانی در خط دفاعی دارد و کارنامه دومی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی حتی از چلسی فصل گذشته نیز بدتر بوده است.

 

 

1173357

 

 

اما مهاجم اسپانیایی در این فصل به کرات ارزش های خود را در دیدارهای مهم، خصوصا در جریان پیروزی ارزشمند 1-3 در خانه سیتی به اثبات رسانده و در فصل جاری تا به حال 5 بار موفق به زدن گل پیروزی شده است.

 

اگرچه مثلث هازارد، پدرو و ویلیان ارزش های خود را بارها در فصل جاری به اثبات رسانده اند اما در این مقطع از فصل و با توجه به عدم اعتقاد کونته به باتشوایی 33 میلیون پوندی، چه دلیلی برای دست زدن به چنین ریسک بزرگی وجود دارد؟

 

البته باید به خاطر آورد که این اولین نارضایتی کاستا در فصل جاری نیست و قبل از آن و در جریان دیدار رفت برابر لستر نیز او درخواست تعویض به کونته داد اما نباید فراموش کرد که کاستا علیرغم این مشکلات، فرم فوق العاده خود را همچنان حفظ  کرده است.

 

 

1171104

 

 

به نظر می رسد بهترین راه حل در شرایط فعلی، این است که چلسی به کاستا اعلام کند که در تابستان آینده اجازه جدایی دارد اما اگر نمایش درخشانی در ادامه فصل داشته باشد، در ادامه با قیمت بالاتری به فروش خواهد رفت.

 

مارک ورال:

 

آمادگی برای فروش کاستا

 

اگرچه کاستا از جولای 2014 که از اتلتیکو مادرید به چلسی ملحق شد تا به حال در 99 بازی 51 گل به ثمر رسانده، اما دوران حضور او در لندن بدون جنجال نبوده و همان طور که پیشتر اشاره شد، این بار او بدترین زمان ممکن را برای خلق فاجعه ای دیگر انتخاب کرد و می توان رفتارهای این مهاجم 28 ساله را مصداقی از بی احترامی به باشگاه چلسی قلمداد کرد.

 

موضوع مشخص این است که کاستا قصد داشته با درگیری با کادر پزشکی، اقتدار کونته در رختکن چلسی را زیر سوال ببرد. البته سرمربی ایتالیایی تلاش کرد تا دلیل این اتفاق را مصدومیت جلوه دهد اما به نظر موضوع چیز دیگری است و مشکل اصلی کاستا، پیشنهادی فریبنده و پر زرق و برق از سوپر لیگ چین برای جذب این مهاجم گلزن گزارش شده است.

 

 

1167273

 

 

رقم این پیشنهاد 5 میلیون پوند پیش پرداخت اولیه، دستمزد 30 میلیون پوندی در سال و مبلغ 80 میلیون پوند برای چلسی گزارش شده است که عددی اعجاب انگیز محسوب می شود. کاستا نیز می داند که این ادعداد و ارقام غیرواقعی نسیتند زیرا احتمالا اسکار، هم بازی سابق او که در ژانویه امسال با رقمی گزاف راهی سوپر لیگ چین شد، شرایط این کشور را برای او شرح داده است.

 

اگر پای چنین پیشنهادی در میان نبود، احتمالا شاهد عذرخواهی کاستا و اطمینان دادن او برای انجام تعهدات کامل در راستای قهرمانی چلسی بودیم اما با توجه به حضور مدیر برنامه قدرتمندی مانند خورخه مندس، بعید است شاهد رخ دادن چنین اتفاقی باشیم.

 

اگر اخبار منتشر شده در مورد رضایت کونته به جدایی کاستا صحیح باشد، باید عنوان داشت که صبر و شکیبایی سرمربی ایتالیایی در مورد کاستا به اتمام رسیده و به نظر حضور چنین بازیکنی در رختکن چلسی، شانس قهرمانی این تیم را کاهش داده و اوضاع داخلی تیم را متشنج می کند. در دیدار برابر لستر، کونته ثابت کرد که قادر به حفظ شرایط آرام تیم است و دلیلی ندارد که در ادامه فصل هم این روند ادامه پیدا نکند.

 

 

1166351

 

 

اما با فرض بر اینکه دیگر قرار نیست چلسی مهاجم جدیدی به خدمت بگیرد و به نظر باتشوایی نیز جایی در برنامه تاکتیکی کونته ندارد، آیا با جدایی کاستا، مثلث خط حمله چلسی شامل پدرو، هازارد و ویلیان قادر به ادامه روند تا پایان فصل هستند؟

 

پاسخ این سوال قطعا به زودی توسط کونته و البته با مشورت رومن آبراموویچ داده خواهد شد. اگرچه به نظر مالک روس با توجه به کارنامه مثبت کونته در نیم فصل حضور، به تصمیم و احترام گذاشته و ممکن است همانند فصل گذشته که نتایج فاجعه باری در کارنامه آبی های لندن ثبت شد، آبراموویچ رفتار تند کاستا را مسبب اصلی اتفاقات بداند.

 

اما نباید فراموش کرد که پرداخت 80 میلیون پوند برای کاستا و 60 میلیون پوند برای اسکار، می تواند گره از کار هر مالکی بگشاید و در هفته های آینده، کونته و آبراموویچ در این رابطه تصمیم گیری خواهند کرد.

 

منبع: ESPN

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها