کد خبر : 1388494 | 29 دی 1395 ساعت 15:23 | 74.7K بازدید | 0 دیدگاه

دایی روی نوار باخت؛

سپاهان 2- نفت 1؛ یکی مهرداد را بگیرد!

طلایی‌پوشان اصفهان با درخشش مهرداد محمدی موفق شدند انتقام شکست جام حذفی را از نفت تهران بگیرند و به سه امتیاز مهم برسند.

سپاهان 2- نفت 1؛ یکی مهرداد را بگیرد!

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان در چهار مسابقه اخیر لیگ برتر صاحب دو پیروزی و دو تساوی شده بود که توانست امروز هم این روند خوب را حفظ کند و با جبران تک گل خورده در نیمه اول دو گل در دقایق 65 و 66 توسط مسعود حسن‌زاده و مهرداد محمدی زد و صاحب سه امتیاز شد؛ عبدالله ویسی و شاگردانش برابر تیم علی دایی باخت در نیمه نهایی جام حذفی را جبران کردند و به رده چهارم صعود کردند.


هفته هفدهم لیگ برتر ؛ تاریخ: 95/10/29 ؛ ساعت 14:30
استادیوم: نقش جهان اصفهان / تماشاگر: 5500 نفر
داور: حمید حاج‌ملک؛ کمک‌ها: حمید غمزه، فرهاد مروجی و جواد رحیم‌زاده / ناظر: خداداد افشاریان


سپاهان اصفهان


لی اولیویرا، عارف غلامی، موسی کولی‌بالی، جلال عبدی، احسان حاج‌صفی، میلاد سرلک، محمود قائدرحمتی(47- رسول نویدکیا)، حسین فاضلی(62- حسین پاپی) ، فرید بهزادی‌کریمی، مهرداد محمدی(73- آرمین سهرابیان) و مسعود حسن زاده
سرمربی: عبدالله ویسی


نفت تهران


میلاد فراهانی، محمد دانشگر، احمد آل‌نعمه، فرید محمدی‌زاده، رضا علیاری، توحید غلامی(88- رضا اسدی)، اکبر صادقی، ایمان مبعلی، آرش رضاوند، عیسی آل‌کثیر(74- عباس بوعذار) و ارسلان مطهری
سرمربی: علی دایی

 

شرح گل:

 

سپاهان 0 - نفت تهران 1 (دقیقه 29: توحید غلامی): مبعلی با یک پاس به سمت راست ضد حمله‌ای ترتیب داد و مطهری را به حرکت انداخت که او به پشت محوطه جریمه پاس داد و بعد از رها کردن توپ توسط رضاوند، آل‌کثیر صاحب توپ شد و سریع به غلامی پاس داد تا این بازیکن جوان با شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه گل زیبایی به ثمر رساند.

 

سپاهان 1- نفت تهران 1 (دقیقه 65: مسعود حسن‌زاده): نفوذ دیدنی مهرداد محمدی از سمت راست زمین و ارسال زمینی او را فرید کریمی رها کرد تا حسن‌زاده به توپ برسد و با ضربه بغل پا به گوشه دروازه بفرستد.

 

سپاهان 2 - نفت تهران 1 (دقیقه 66: مهرداد محمدی): پاس بلند فوق‌العاده حاج‌صفی از زمین خودی به پشت مدافعان نفت به محمدی که فرار توفانی داشت رسید که سازنده گل اول سپاهان این بار با چیپ تماشایی توپ را از بالای سر فراهانی عبور داد و گلزنی کرد.

 

شرح بازی


بازی در شرایطی آغاز شد که سپاهان ابتدا بازی را در دست گرفت و صاحب فرصت شد اما در ادامه شاگردان علی دایی که بیشتر روی ضد حملات برنامه داشتند موقعیت‌هایی با ارسال از جناحین و بازی مستقیم خلق کردند که بی‌دقتی مهاجمان در زدن ضربات آخر آنها را ناکام می‌گذاشت؛ سپاهان که نمی‌خواست مثل بازی حذفی بازنده باشد روی گلزنی حسن‌زاده مهاجم جدید خود حساب ویژه‌ای باز کرده بود اما او صاحب موقعیت مناسبی که بتواند از آن بهره ببرد نشد و حتی اشتباه مبعلی نیز در شرایط سختی به او رسید تا نتواند دروازه نفت را باز کند؛ نفت در دقیقه 29 روی بازی‌سازی مبعلی و ایجاد ضد حمله توسط غلامی به گل رسید و توانست تا پایان آن را حفظ کند و با دفع تمام موقعیت‌های سپاهان که البته با درخشش فراهانی نیز به دست آمد، برنده به رختکن برود.

 

1174259

 

برخلاف نیمه اول که سپاهان روی ارسال از کناره‌ها برنامه داشت، در نیمه دوم آنها روی نفوذ مهرداد محمدی، فرید کریمی و حسن‌زاده حساب باز کرده بودند که پس از چند موقعیت به نتیجه هم رسیدند و در دقیقه 65 گل اول را روی همکاری این سه بازیکن به ثمر رساندند؛ یک دقیقه پس از این گل هم سپاهان روی فرار محمدی گل دوم را به ثمر رساند تا خیلی زود نتیجه را تغییر دهد؛ بعد از آن نفت کمتر از حد انتظار پیش کشید ولی با این حال سپاهان موقعیت‌های جدی‌تری خلق کرد و حتی یک بار هم توپ را به تیرک دروازه نفت کوبید؛ شاگردان دایی برخلاف مسابقات این فصل میانه میدان را به حریف واگذار کرده بودند که البته حضور نویدکیا در ترکیب سپاهان نیز بی‌تاثیر در این امر نبود؛ گردش توپ سپاهانی‌ها و مقابله با ضد حملات نفت که غیر از دو صحنه خطرساز نبود، موجب شد اصفهانی‌ها صاحب 3 امتیاز شوند.


لحظات حساس


دقیقه 1: حسن‌زاده در نخستین موقعیت بازی قصد داشت با شوت پشت محوطه گلزنی کند که آل‌نعمه با تکل به موقع مقابل توپ او ایستاد.
دقیقه 4: توپ ارسالی به پشت محوطه جریمه سپاهان را غلامی به سمت دروازه زد که اولویرا آن را جمع کرد.
دقیقه 6: مطهری نتوانست از مقابل دروازه سپاهان موقعیت خوبی که نصیبش شده بود را تبدیل به گل کند و اولویرا توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 11: نفوذ تند و تیز آل‌کثیر از جناح راست به داخل محوطه و شوت سرکش او به شکل خطرناکی از بالای دروازه سپاهان به اوت رفت.
دقیقه 18: سانتر تند و تیز رضاوند با پای چپ از روی سر مطهری عبور کرد و تبدیل به ضد حمله برای سپاهان شد.
دقیقه 19: پاس به عقب اشتباه مبعلی نزدیک بود کار دست نفتی‌ها بدهد اما ضربه حسن‌زاده را فراهانی با خروج موفق دفع کرد.

دقیقه 23: پاس رحمتی به پشت مدافعان نفت، حسن‌زاده را در موقعیت تک به تک با فراهانی قرار داده بود که فراهانی با خروج به موقع و ضربه سر موقعیت را دفع کرد.

دقیقه 35: شوت زمینی آل‌کثیر از پشت محوطه جریمه به راحتی دراختیار اولویرا قرار گرفت.
دقیقه 40: ضربه آزاد حاج‌صفی از موقعیت مناسب پس از برخورد به دیوار دفاعی نفت راهی کرنر شد.
دقیقه 41: سانتر دقیق فاضلی از روی کرنر و ضربه سر محکم حسن‌زاده را فراهانی با واکنش عالی از زیر طاق دروازه به بیرون کشید و تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه 42: ارسال عبدی به محوطه جریمه را کولی‌بالی با ضربه سر و به شکل خطرناکی به اوت زد.
دقیقه 45: حسن‌زاده که اشتیاق زیادی برای گلزنی دارد نتوانست به ارسال حاج‌صفی از جناح چپ برسد و دروازه نفت را باز کند.

دقیقه 2+45: فرار تند و تیز آل‌کثیر موقعیت خوبی برای او ساخته و پرداخته کرده بود اما شوت زودهنگام او را اولویرا دور کرد.

دقیقه 46: حرکت محمدی از سمت راست محوطه جریمه و پاس سریع او را مهاجمان سپاهان حضور نداشتند تا از آن استفاده کنند.
دقیقه 48: دو صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه نفت اتفاق افتاد اما داور اعتقادی به خطا روی محمدی و حسن‌زاده نداشت.
دقیقه 51: شوت سرکش عبدی را فراهانی با واکنش به موقع دور کرد.

دقیقه 60: فاضلی موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشت اما به محمدی پاس داد و او هم با وجود فرصت عالی پاس فاضلی را برگشت داد تا مدافعان نفت از راه برسند و توپ را دور کنند.
دقیقه 62: محمدی‌زاده با شوت سنگین و روی پا از فاصله 30 متری درآستانه گل تماشایی قرار داشت که این بار اولیویرا توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

 

1174258

 

دقیقه 68: ارسال مبعلی و ضربه سر آل‌کثیر از مقابل دروازه سپاهان به شکل خطرناکی عبور کرد و رضاوند هم نتوانست دروازه خالی اولویورا را باز کند.

دقیقه 74: ارسال خطرناک سهرابیان از جناح چپ و ضربه سر نویدکیا به تیرک عمودی دروازه نفت برخورد کرد و دور شد.

دقیقه 82: شوت آل‌نعمه از داخل محوطه جریمه فاصله زیادی با دروازه سپاهان داشت و به اوت رفت.

دقیقه 90: موقعیت خوب بازیکنان نفت را اولویورا با واکنش خوب خود دفع کرد تا سپاهان امیدوار به کسب سه امتیاز باشد.

 

بهترین بازیکن

 


مهرداد محمدی که بارها با فرارهای خود مدافعان نفت را در نیمه اول آزار داد در نیمه دوم در کمتر از دو دقیقه با بهره‌مندی از سرعت تماشایی خود یک پاس گل داد و یک گل زد تا سپاهان به برتری برسد.


اتفاق ویژه

 


عبدالله ویسی که پس از باخت جام حذفی مقابل نفت زیر فشار انتقادات بود، پس از گل دوم سپاهان خوشحالی زیادی انجام داد؛ این شادی سرمربی سپاهان موجب افتادن فشار او شد و کارش را به بیمارستان کشاند.

 

درحاشیه


* علی دایی به دلیل اخراج در بازی نیمه نهایی جام حذفی با سپاهان و محرومیت انضباظی در کنار زمین نیست.
* جلال‌الدین علی‌محمدی و شجاع خلیل‌زاده دو مهره موثر سپاهان به دلیل محرومیت دور از ترکیب هستند.

* نام حسین پاپی در فهرست 18 نفره سپاهان دیده نمی‌شود.
* تماشاگران سپاهان هادی عقیلی مدافع سابق این تیم که با تصمیم ویسی از این تیم کنار گذاشته شده را تشویق می‌کنند.

* توحید غلامی که در نیمه نهایی جام حذفی مقابل سپاهان اخراج شده بود توانست گل اول این بازی را به ثمر رساند.

* در دقیقه 4 محرم نویدکیا تشویق شد.
* تماشاگران سپاهان شعارهایی همچون «دایی ضد فوتبال» سر می‌دهند.
* تمام عکاسان پشت دروازه نفت تهران مستقر شدند.
* علی دایی از جایگاه VIP بازی را نظاره می‌کند.

* طالب ریکانی به دلیل مصدومیت دور از ترکیب سپاهان است.
* تصمیمات داور در عدم اعلام پنالتی و خطا به سود سپاهان اعتراض تماشاگران این تیم را به همراه داشت.
* ویسی پس از گل دوم سپاهان خوشحالی زاید الوصفی انجام داد.

دیدگاه‌ها