کد خبر : 1388505 | 29 دی 1395 ساعت 15:47 | 18.1K بازدید | 0 دیدگاه

برد با پنالتی در وقت اضافه؛

گسترش 2 ـ ماشین‌سازی 1؛ دربی ف.ک به نفع فراز

گسترش با پنالتی 2+90 مسعود ابراهیم‌زاده حریف سرسخت خود را شکست داد تا به روند موفقیت‌آمیز خود ادامه دهد.

گسترش 2 ـ ماشین‌سازی 1؛ دربی ف.ک به نفع فراز

به گزارش "ورزش سه"، گسترش فولاد با گل رضا خالقی‌فر (59) و مسعود ابراهیم‌زاده (2+90، پنالتی) توانست از سد ماشین‌سازی که تنها موقعیتشان توسط پیام صادقیان در دقیقه 77 رقم خورد، گذر کند. گسترشی‌ها با کسب این پیروزی 24 امتیازی شدند و در رتبه هفتم جای گرفت.

 


29 دی ماه هفته هفدهم لیگ برتر ـ ساعت 15
ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز ـ تماشاگر: 
داور: رضا کرمانشاهی کمک ها: رضا سخندان و حسن یوسفی

 

 

 

اخطار:

 

 مگنو باتیستا (82)-یوسف سیدی (88) از گسترش فولاد

کاخا کاکاشویلى(68)- حبیب گردانی(90) از ماشین سازی

 

 


گسترش فولاد:

فرناندو دخسوس، بابک حاتمی، مرتضی اسدی، ممدرضا خرسندنیا، مگنو باتیستا، سیدمحسن حسینی، علیرضا نقی‌زاده، مسعود ابراهیم‌زاده، محمدامین درویشی(56 یوسف سیدی)، مصطفی اکرامی، رضا خالقی‌فر
سرمربی: فراز کمالوند

 

 


ماشین سازی:

مانوئل فرناندز، حبیب گردانى، ادسون هنریکه، بهمن کامل، کاخبر کاکاشویلى، امین قاسمى نژاد، پیام صادقیان، سعید قایدى فر(63 حسین ابراهیمی)، شهاب زاهدى(80 محمد رحمتی)، فردین عابدینی(63 حامد پاکدل)، حمید رضا على عسگرى
سرمربی: فرهاد کاظمی

 

 

 

شرح گل ها:

 

1 ـ 0 (گسترش فولاد): در دقیقه 59 رضا خالقی‌فر توپی که توسط محسن حسینی به او رسید را درون دروازه ماشین سازان قرار داد.

 

1 ـ 1 (ماشین سازی): در دقیقه 77 پیام صادقیان بعد از یک پا دو پا کردن مرتضی اسدی را از پیش رو برمی‌دارد و توپش را در درون دروازه گسترش جای می دهد.

 

2 ـ 1(گسترش فولاد): خطای هند حمید علی عسگری در دقیقه 90 یک پنالتی را برای حریف به همراه داشت که این توپ را توسط مسعود ابراهیم‌زاده به گل تبدیل شد.

 

 

 

شرح بازی:

 

دیدار دو تیم گسترش فولاد تبریز و ماشین سازی که با میزبانی آبی های تبریزی در ورزشگاه بنیان دیزل انجام شد با برد بزرگ بازیکنان گسترش به پایان رسید. شاگردان کمالوند و کاظمی بعد از یک نیمه کسل کننده، در نیمه دوم روز متفاوتی داشتند. خالقی فر با ادامه درخشش خود در جمع آبی های تبریزی گل اول بازی را به ثمر رساند اما این گل خیلی پایدار نماند و پیام صادقیان دقیقه 76 گل مساوی ماشین سازی را وارد دروازه حریف کرد. در حالیکه انتظار می رفت بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد، مسعود ابراهیم زاده بازیکن ملی پوش گسترش فولاد در محوطه جریمه ماشین سازی متوقف شد تا داور این صحنه را پنالتی اعلام کند. ابراهیم زاده این پنالتی را وارد دروازه حریف کرد تا گسترش با این پیروزی 24 امتیازی شود و به رتبه هفتم جدول صعود کند. ماشین سازی نیز با فرهاد کاظمی دومین شکست را تجربه کرد تا فاصله این تیم انتهای جدولی با صبای قم، به 4 امتیاز افزایش یابد.

 

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 11: کرنری که از جناح چپ روی دروازه گسترش فرستاده شد به ادسون هنریکه رسید و پس از برخورد به مدافع گسترش  بار دیگر به بیرون رفت و این بار کرنر از سمت راست تکرار شد که در نهایت حاصلی برای ماشین سازی نداشت.


دقیقه 14: توپ ارسالی بابک حاتمی به رضا خالقی فر رسید که او در محوطه جریمه تعادلش را از دست داد و در نهایت توپش به اوت رفت.


دقیقه 18: حمله قاسمی نژاد با بی دقتی به بیرون رفت و حاصلی برای ماشین سازان نداشت.


دقیقه 20: یک و دو بازیکنان گسترش مقابل دروازه حریف در نهایت به گل تبدیل نشد.


دقیقه 21: سعید قائدی فر در محوطه جریمه توپ پیام صادقیان را به بیرون زد.

 

دقیقه 25: موقعیت خطرناک محمد امین درویشی که از سوی داور آفساید اعلام شد.


دقیقه 31: حمله گردانی توسط بابک حاتمی کنترل می شود و در نهایت یک کرنر از سمت راست حاصل کار سبزپوشان است که هیچ نتیجه ای را در بر نداشت.


دقیقه 35: اوت دستی بازیکنان گسترش به حبیب گردانی می رسد اما او باز هم توپش را به بیرون می فرستد. 


دقیقه 37: ضربه شهاب زاهدی در دستان دخسوس جای می گیرد. 


دقیقه 39: برخورد شدید بابک حاتمی و هنریکه هر دو بازیکن را نقش بر زمین کرد اما اتفاق خطرناکی در پی نداشت.


دقیقه 40: باز هم حمله گسترشی ها با بالا رفتن پرچم کمک داور همراه شد و نتیجه ای حاصل نشد.


دقیقه 45: برخورد مدافع گسترش با پیام صادقیان یک ضربه ایستگاهی را برای ماشین سازان به همراه داشت که متاسفانه این توپ هم بار دیگر به بیرون رفت.

 

دقیقه 47: ارسال ضربه ایستگاهی خرسندنیا با برخورد به مدافعان ماشین سازی به بیرون می رود.


دقیقه 52: توپی که توسط پیام صادقیان در محوطه جریمه به حمید علی‌عسگری رسید به بیرون رفت.


دقیقه 55: دفع توپ دخسوس برای ماشین سازان یک کرنر از سمت راست به همراه داشت که در نهایت با ضربه سر محسن حسینی کنترل شد.


دقیقه 62: حمله‌ای که زاهدی و قائدی‌فر ایجاد کردند به علی‌عسگری رسید که در نهایت گلر گسترش آن را کنترل کرد.

 

دقیقه 65: حمله‌ای که سبزپوشان تبریزی تدارک دیده بودند به ادسون رسید اما او هم نتوانست حریف همتای برزیلی خود شود و او با مشت توپ او را دفع کرد.


دقیقه 68: حرکت خطرناک کاخا روی هافبک گسترش یک کارت زرد را برای او به همراه داشت. 

 

دقیقه 75: ضربه سر نقی زاده به تیرک دروازه ماشین سازان برخورد می کند و به بیرون می رود.

 

دقیقه 80: حرکت در عمق پیام صادقیان و خطای بابک حاتمی روی او که نتیجه ای را در بر نداشت.

 

دقیقه 88: ضدحمله ماشین‌سازان به سمت دروازه گسترشی‌ها با خطای مدافعان آبی‌پوش روی حسین ابراهیمی یک ضربه ایستگاهی را برای آنها به همراه داشت. این ضربه را حمید علی عسگری به ثمر می رساند که توپش از بالای دروازه به بیرون می رود اگرچه پیش از آن سر خورده بود.

 

دقیقه 90: توپ گسترشی‌ها در محوطه جریمه به دست حمید علی‌عسگری برخورد می کند که داور برای آنها اعلام پنالتی می کند.

 

 

 

بهترین بازیکن:

 

رضا خالقی فر در ادامه روزهای درخشان خود در دیدار با ماشین سازی روند درخشان خود را ادامه داد. خالقی فر در این بازی باز هم برای گسترش فولاد گلزنی کرد تا شاگردان کمالوند با جدا شدن از تیم های میانه جدول، خود را به تیم های بالانشین نزدیک کنند. در این بازی پیام صادقیان نیز روز بسیار خوبی داشت اما خالقی فر بهترین بازیکن میدان بود.

 

 

اتفاق ویژه:

 

فرهاد کاظمی دومین شکست خود را در ماشین سازی تجربه کرد تا سبزهای تبریزی بیش از گذشته حضور در منطقه سقوط را احساس کنند. اختلاف ماشین سازی با صبای قم که در این هفته موفق به پیروزی برابر پیکان شده بود، به 4 امتیاز رسید تا ماشین سازی بعد از این تغییر نیز از بحران خارج نشود.

 

 


در حاشیه:

 


* شهاب زاهدی بازیکن جوان ماشین سازی که از پرسپولیس به تبریز آمده است در دربی تبریزی ها برای اولین بار با پیراهن این تیم به میدان خواهد رفت. 
* فرناندو دخسوس، مگنو باتیستا و ادسون هنریکه 3 برزیلی حاضر در میدان هستند.
* مرتضی اسدی مدافع وسط گسترش مسن ترین بازیکن میدان است.
* از بین بازیکنان حاضر در میدان مصطفی اکرامی، رضا خالقی فر، بابک حاتمی، محمدرضا خرسندنیا، پیام صادقیان، فردین عابدینی، شهاب زاهدی و حمید علی عسگری سابقه پوشیدن پیراهن سرخابی را دارند. 
* حسین ابراهیمی خرید تازه ماشین سازی از روی نیمکت ذخیره ها کار را دنبال می کند. 
* محمد نصرتی پرافتخارترین بازیکن این میدان روی نیمکت گسترش فولاد نشسته است. 
* فرهاد کاظمی و فراز کمالوند از دو نسل کاملا متفاوت مربیگری اند اما هر دو با دستیاری فیروز کریمی کار خود را آغاز کرده اند. 
* بهرام احمدی بازیکن ذخیره گسترشی ها در نیم فصل اول عضو ماشین سازی بود.

* داریوش شجاعیان بازیکن تیم گسترش به طرز عجیبی در فهرست بازیکنان حضور ندارد که ظاهرا برخی اختلافات باعث این اتفاق شده است.

* در دربی تبریزی ها که به میزبانی گسترشی‌ها در ورزشگاه بنیان دیزل برگزار می شود تعداد تماشاگران ماشین سازی به نسبت بیشتر است.

* اکثر توپ ها و حملاتی که روی دروازه گسترش ایجاد می شد با برخورد به مدافعان حریف به بیرون می رفت یا با بی دقتی مهاجمان ماشین سازان اوت می شد.
* در سوی دیگر حملات گسترشی ها با بالا رفتن پرچم کمک داور به نشانه آفساید رقم می خورد. مهاجم آبی‌پوش تبریزی حتی توپ را درون دروازه جای دادند که پیش از گل شدنش داور اعلام آفساید کرده بود.

دیدگاه‌ها