کد خبر : 1388715 | 30 دی 1395 ساعت 12:45 | 49.1K بازدید | 0 دیدگاه

اتفاق باور نکردنی در مشهد؛

حسن یزدانی کشتی جهان را شوکه کرد

پسر طلایی کشتی آزاد ایران در المپیک ریو لحظاتی پیش در اولین مسابقه خود در وزن جدید در میان انبوهی از نگرانی ها به روی تشک رفت و در کمتر از دو دقیقه حریف مغول خود را 11 بر صفر شکست داد.

حسن یزدانی کشتی جهان را شوکه کرد

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های جام جهان پهلوان تختی از صبح امروز در مشهد آغاز شد و کشتی گیران ایرانی و سایر کشورها خود را به سالن شهید بهشتی رساندند تا برای کسب قهرمانی تلاش کنند. اما این یک رویداد خاص برای کشتی دوستان ایرانی محسوب می شد چرا که حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک در وزن 74 کیلوگرم در ترکیب تیم خراسان رضوی حضور داشت و قرار بود در اولین رقابت خود در وزن جدید،86 کیلوگرم به روی تشک برود.


تغییر وزن همیشه برای کشتی گیران مشکل بوده و مهمتر اینکه از المپیک تا مسابقات تختی 11 کیلوگرم وزن اضافه کردن و رسیدن به آمادگی برای یک رویداد بین المللی کار دشواری بود که خود مربیان یزدانی هم نگرانی های کوچکی در این باره داشتند اما اتفاق فوق العاده ای لحظاتی پیش در مشهد رخ داد.


حسن یزدانی برای اولین بار در وزن 86 کیلوگرم روی تشک رفت و در کمتر از دو دقیقه ولزیسی خان مغول را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد تا او ورود مقتدارنه خود به وزن جدید را اعلام کند. با اینکه او هنوز راه زیادی برای موفقیت در این وزن دارد اما شروع یزدانی فوق العاده بود و کشتی اول این امید را به همراه داشت که در المپیک بعدی طلای 86 کیلوگرم هم می تواند در دسترس باشد.

 

1174373


غول آخر این وزن تانک روسی است. حالا حسن یزدانی رقبایی جدیدی در وزن 86 کیلوگرم دارد که عبدالرشید سعداله یف روس قهرمان المپیک ریو مهمترین آن است. قهرمان جهان در سال های 2014 و 2015 و برنده مدال طلا المپیک ریو جدیدترین رقیب حسن یزدانی خواهد بود. این دو در مسابقات جهانی با هم بودند اما در اوزانی مختلف که هر دو طلایی شدند و حالا در وزن 86 کیلوگرم به هم رسیدند.


بارها سایت های بین المللی از دیدار حسن یزدانی و سعدالع یف به عنوان مبارزه سال یاد کرده اند و معتقدند بعد از اینکه پیکار یزدانی و باروز در وزن 74 کیلوگرم اتفاق نیافتاد حالا همه در انتظار این دیدار بزرگ هستند. این اولین قدم حسن یزدانی در وزن جدید بود که پایان آن می تواند پیروزی مقابل تانک روسی در فینال المپیک باشد.

 

دیدگاه‌ها