کد خبر : 1388897 | 01 بهمن 1395 ساعت 11:13 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

ونگر: لیگ چین سال‌ها به فرهنگ سازی نیاز دارد

آرسن ونگر، سرمربی آرسنال به لیگ چین هشدار داد که سالها طول می‌کشد تا فرهنگ فوتبال در این کشور ساخته شود.

ونگر: لیگ چین سال‌ها به فرهنگ سازی نیاز دارد

به گزارش "ورزش سه"، لیگ چین برای تقویت خود شروع به جذب بازیکنانی نظیر اسکار، ته وز، اکسل ویتسل و ... کرده و بازیکنان بزرگی نیز پیشنهاداتی از این لیگ دریافت کرده اند. پیش از این نیز لاوتزی، رامیرس، هالک، تکسیرا و ... در کنار مربیانی نظیر پیگرینی، ویلاش بواش و ... در این لیگ حضور یافته بودند.

 

1170651

 

 

ونگر در این رابطه گفت:" یک لیگ بزرگ یک شبه ایجاد نمی‌شود بلکه به سال‌ها تلاش و فرهنگ سازی نیاز است. لیگ فوتبال انگلیس 150 سال پیش ایجاد شد ولی هنوز دچار مشکل است. به نظرم ساخت فرهنگ فوتبالی روندی کند دارد. به نظرم فوتبال کمی عجیب است زیرا شما وقتی یک پسربچه هستید، از پدر و مادرتان راجع به فوتبال می‌شنوید و شنیده هایتان را به نسل بعد منتقل می‌کنید. زمان می‌برد تا این موضوع در یک جمعیت پخش شود.

 

در چین این شرایط کمی جدید است. به این موضوع به خوبی آگاه هستم زیرا وقتی سال 1995 به ژاپن رفتم، لیگ فوتبال حرفه ای در سال 1993 تشکیل شده بود و سومین سالی بود که لیگ فوتبال در حال فعالیت بود. شما انتظار واکنش از افرادی را دارید که اصلا به فرهنگ فوتبالی عادت ندارند. زمان خواهد برد. شاید 10 سال زمان ببرد تا لیگ چین به جایگاهی برسد."

دیدگاه‌ها