کد خبر : 1388959 | 01 بهمن 1395 ساعت 15:02 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

سلطانی‌فر: ۴۰۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام داریم

وزیر ورزش و جوانان در نشست هیات‌های ورزشی خراسان شمالی، گفت: بحث اسپانسر در اقتصاد ورزش ایران کوچک مانده و هنوز ساز و کارهای قانونی برای ورود بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی به ورزش کشور فراهم نشده است.

سلطانی‌فر: ۴۰۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام داریم

به‌ گزارش "ورزش سه" و به نقل از ‌ایسنا، مسعود سلطانی‌فر، در نشست هیات‌های ورزشی در خراسان شمالی در پاسخ به این پرسش که چرا ‌اسپانسرها حمایت لازم را از ورزش بانوان به عمل نمی‌آورند، افزود: بحث ‌اسپانسر در اقتصاد ورزش ایران متاسفانه همان طور که در دنیا بزرگ است در ایران کوچک باقی‌ مانده است و برای ورود بخش خصوصی به ورزش کشور محدودیت وجود دارد. از سوی دیگر به دلیل نبود ساز و کارهای قانونی مناسب برای بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی، ورزش را محلی هزینه‌بر می‌دانند تا سودآور.

 

او افزود: در دنیا به ورزش به عنوان یک نگاه سرمایه‌گذاری و اقتصادی، توجه می‌شود و در کنار سایر فعالیت‌ها سود مناسبی از طریق ورزش  کسب می‌کند. تمام تلاش ما بر این است تا این ساز و کارها فراهم شود.

 

وزیر ورزش و جوانان ادامه‌ داد: در برنامه ششم توسعه قطعا به این امر مهم توجه ویژه‌ای خواهد شد تا بتوانیم تسهیلات ارزان قیمت و مناسبی را برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا بتوانند راحت‌تر در ورزش سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند و تا زمانی که این اقدامات صورت نگیرد ما نمی‌توانیم حرکات موثری را در ورزش انجام دهیم. 

 

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در حال‌ حاضر  هیچ رغبتی برای سرمایه‌گذاری در ورزش ندارد و باید ما بتوانیم ساز و کارهای لازم و قانونی را در این زمینه فراهم کنیم.

 

وی در پایان گفت‌: در حال‌ حاضر چهار هزار پروژه‌ ورزشی نیمه تمام در کشور داریم که برای اتمام این پروژه‌ ها به 9 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

دیدگاه‌ها