کد خبر : 1389257 | 02 بهمن 1395 ساعت 16:39 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

ف-کاف‌های لیگ برتر ؛شما ادامه دارید!

ف-کاف‌های جذاب لیگ برتر باز هم در شرایط دو سال پیش قرار گرفته اند؛ سه تیم با سه مربی هم سبک و فنی لیگ برتر فوتبال ایران.

ف-کاف‌های لیگ برتر ؛شما ادامه دارید!

 

به گزارش "ورزش سه"، لیگ شانزدهم را می توان یکی از جذاب ترین لیگ‌های چند فصل اخیر فوتبال کشور دانست که رکوردهای ویژه ای در آن در حال ثبت شدن است؛ از نمایش قدرتمند تیم پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ تا حرکت شانه به شانه تراکتورسازان برای کسب عنوان قهرمانی. در قسمت های پایانی جدول نیز شاهد حضور تیم حسین فرکی هستیم که حداقل در چند سال اخیر چنین تجربه ای را نداشته است.


یکی دیگر از نکات جالب این فصل حضور سه مربی پر سابقه ای است که اسم و فامیل آن ها به حرف ف و کاف ختم می شود. سه مربی فنی و پر سر و صدا که در دوران مختلف موفقیت‌های بزرگی در فوتبال ایران داشته و نامشان همواره با ابداعات فنی و حاشیه همراه بوده است.


 فیروز کریمی، فرهاد کاظمی و فراز کمالوند آخرین بار به ترتیب به عنوان سرمربی سه تیم ملوان بندرانزلی، راه آهن و گسترش فولاد کار خود را دنبال می کردند و هر سه در حالی که برای حفظ تیم های خود می کوشیدند، موفق به انجام این مهم شدند.


در فصل شانزدهم لیگ برتر تنها فراز کمالوند هم چنان به کار خود در تیم گسترش فولاد ادامه می دهد و دو مربی دیگر یعنی فیروز کریمی و فرهاد کاظمی که زمانی با هم (کریمی به عنوان سرمربی و کاظمی به عنوان مربی)  تیم پاس را به عنوان قهرمانی جام باشگاه های آسیا رهنمون ساختند، در تیم های دیگری به کار خود ادامه می هند.


فیروز کریمی سال گذشته را همراه با تیم اکسین به پایان رساند. کریمی در این تیم نقش مدیر فنی را بر عهده داشت و موفق شد به عنوان تیم اول به مسابقات لیگ آزادگان صعود کند. سرمربی سابق آبی پوشان پایتخت، سپس هدایت اکسین را به عنوان سرمربی در اختیار گرفت ولی چند نتیجه بد و فاصله گرفتن از صدر باعث شد تا یحیی گل محمدی به عنوان جایگزین او معرفی شود. فرهاد کاظمی نیز فصل پانزدهم را با حفظ سیاه جامگان در لیگ به پایان رساند و در ادامه مشکلات مالی این تیم باعث شد تا از آن ها جدا شود و در ادامه به تیم ماشین سازی ملحق شود.


حالا این سه مربی بار دیگر ماموریتی را برای تیم خود به عهده دارند که البته متفاوت از آخرین فصل حضور آن ها در لیگ برتر است.


فیروز کریمی؛ بازگشت به لیگ برای پیشگیری از سقوط
فیروز کریمی که در لیگ ششم تا آستانه کسب عنوان قهرمانی همراه با استقلال اهواز پیش رفته بود، در پایان و البته با حواشی فراوانی که به وجود آمد، این عنوان را به سایپا و علی دایی واگذار کرد. این بهترین عنوان فیروز کریمی در لیگ برتر است و پس از آن این مربی بیشتر در تیم هایی مربیگری کرده که برای بقا تلاش می کردند. البته در لیگ شانزدهم اوضاع برای کریمی متفاوت است و او در شرایطی جایگزین "نادردست نشان" شد که صنعت نفت آبادان در رتبه دوازدهم حضور داشت و خطر سقوط این تیم را تهدید نمی کرد. کریمی در بدو ورود به این تیم با کسب یک پیروزی مقابل صبا و یک تساوی ارزشمند مقابل تراکتورسازی موفق شد یک رتبه در جدول صعود کند و در حال حاضر رتبه یازدهم جدول را به خود اختصاص داده و 12 امتیاز با تیم انتهایی جدول فاصله دارد.

 

1172628


فرهاد کاظمی؛ به دنبال هت‌تریک در حفظ تیم‌ها
فرهاد کاظمی لیگ چهاردهم و پانزدهم را در شرایطی به پایان برد که تیم های او (راه آهن و سیاه جامگان) برای ماندن در لیگ برتر می جنگیدند و در هر دو تیم نیز موفق به انجام ماموریت خود شد. پس از مشکلات مالی سیاه جامگان کاظمی از این تیم جدا شد تا با پیوستن به ماشین سازی که در قعر جدول حضور داشت برای سومین بار پیاپی هدایت تیمی را بر عهده داشته باشد که برای سقوط نکردن خواهد جنگید. ماشین سازی در حال حاضر با 8 امتیاز در قعر جدول جای گرفته و کاظمی در نیمه دوم فصل کار آسانی برای حفظ این تیم نخواهد داشت.

 

1102740


فراز کمالوند؛ خیال آسوده و نیم نگاهی به سهمیه
تیم گسترش فولاد تبریز تاکنون با کسب 24 امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارد؛ کمالوند در این فصل مانند فصل گذشته نگرانی بابت سقوط تیمش ندارد و سعی دارد تا با ارائه بازی های منطقی نیم نگاهی نیز به کسب سهمیه و حضور در مسابقات آسیایی داشته باشد.

 

1132299

دیدگاه‌ها