کد خبر : 1389443 | 03 بهمن 1395 ساعت 12:00 | 25.6K بازدید | 0 دیدگاه

با آخرین ستاره ارمنی فوتبال ایران از آبی  تا آبی 

ماجراجویی‌های کاپیتان آندوی جهانگرد

آندو برای سومین بار به استقلال بازگشت تا در سال های پایانی فوتبالش یک بار دیگر این شانس را داشته باشد با پیراهن تیم محبوب خود در لیگ برتر به میدان برود.

به گزارش "ورزش سه"، آندرانیک تیموریان بعد از نیم فصل ناامید کننده در ماشین سازی به عنوان یکی از گران ترین بازیکنان لیگ شانزدهم به یکباره در لیست نفرات مورد نظر علیرضا منصوریان قرار گرفت تا یکی از خریدهای پر سرو صدای زمستانی استقلال قلمداد شود. تصمیمی که باعث شد تا این بازیکن بلافاصله قراردادش را با تبریزی ها فسخ و برای سومین بار در یک دهه گذشته پیراهن استقلال را برتن کند تا یکی از کاپیتان های علی منصوریان (شما بخوانید کاپیتان اول) در نیم فصل دوم نام بگیرد.پیرو همین اتفاق نگاهی گذرا داریم به اتفاقاتی که در این سال ها برای آندو رخ داد و باعث شد او با چهره ها و تیم های مختلف در این سال ها دیده و حالا به استقلال برسد.

 

1175006


آندو در حالی دوباره استقلالی شد و پیراهن شماره 12 این تیم را برتن کرد تا وارث بازیکنی مثل صمد مرفاوی باشد که توسط خود همین چهره در تیم جوانان استقلال کشف و به فوتبال ایران معرفی شد. در کنار ستاره هایی همچون مجتبی جباری، خسرو حیدری ، پیروز قربانی و ... با اقاصمد جوانان استقلال را قهرمان ایران کردند و سپس راهی ابومسلم شد تا هم خدمت سربازی اش را در کنار مجتبی جباری بگذراند هم به پختگی لازم برای تبدیل شدن به یک ستاره برسد.

 

1175005


بعد از ابومسلم در حالی که همه انتظار داشتند پدیده جوان فوتبال ایران دوباره به استقلال برگردد ابومسلمی ها او را به باشگاه بولتون در لیگ جزیره ترانسفر کردند تا آندوی جوان زیر نظر یکی از بهترین مربیان انگلیس حضور داشته باشد. تجربه ای عجیب که باعث شد تا آندو نزدیک به چهار سال در بین تیم های باشگاهی مطرح انگلیسی بچرخد و در نهایت هم به جایگاهی ثابت نرسد. از حضور در بولتون گرفته تا فولام، بارنزلی و ...

 

1175008


در بازگشت به فوتبال ایران سر از تراکتورسازی تبریز درآورد و نیم فصل شاگرد فراز کمالوند شد. در آن مقطع آندو به یکی از ستاره های تراکتورسازی تبدیل شد و با عملکرد خوب خود تاثیر فراوانی در حضور تراکتور در میان تیم های بالای جدولی داشت تا زمینه بازگشتش به استقلال فراهم شود.

 

1175004


اولین تجربه آندو با پیراهن بزرگسالان استقلال زمانی به دست آمد که پرویز مظلومی هدایت این تیم را در دست داشت و تیمی کهکشانی و پرستاره را دور هم جمع کرد تا بلکه بتواند آبی های پایتخت را به لیگ یازدهم برساند. آندو با پیراهن شماره 14 در میانه میدان استقلال در کنار بازیکنانی همچون جباری، کرار و ... حضور داشت اما آن سال نتوانست قهرمانی را به دست بیاورد و فصل بعدش با تمام اتفاقاتی که رقم خورد سر از لیگ قطر در آورد.

 

1175000


اولین تجربه اش در فوتبال حاشیه خلیج فارس با پیراهن باشگاه الخریطیات و قراردادی وسوسه کننده رقم خورد که پول خوبی نصیب این بازیکن ملی پوش و ارامنه ایران کرد. گرچه الخریطیات از قدرت چندانی در بین قطب های فوتبال قطر برخوردار نبود و همواره در پایین جدول حضور داشت و همین امر باعث شد با اتمام قرارداد یک ساله آندو دوباره به لیگ برتر بازگردد.

 

1175007


در بازگشت باز هم استقلالی ها و این بار امیر قلعه نویی به هر قیمتی بود آندو را آبی پوش کردند تا دومین تجربه این بازیکن با تیم پرطرفدار پایتخت با تیم پرستاره آن روزها به ثبت برسد. بازگشتی که به حسرت چند ساله او پایان داد و آندو توانست در کنار سایر بازیکنان طعم قهرمانی در لیگ برتر با استقلال را چشیده و متعاقب آن در لیگ قهرمانان آسیا هم زمینه ساز صعود استقلال به مرحله نیمه نهایی شود.

 

1175001


فصل بعد نه برای آندو در استقلال خوب پیش رفت نه برای طرفداران این تیم که چندان از عملکرد ستاره ارامنه و ملی پوش خود راضی نبودند. به همین خاطر هم بود آندو وقتی با مسئولان باشگاه بر سر مسائل مالی به مشکل خورد و این اختلافات به رابطه او و قلعه نویی هم صدمه زد تیموریان در نیم فصل با فسخ قرارداد راهی تراکتورسازی شد و متعاقب آن جنجال های فراوانی در نشان دادن اختلافاتش با امیر قلعه نویی به راه انداخت.

 

1175002


دومین جدایی آندو از استقلال چندان خوش یمن نبود چون تیموریان نیم فصل در تبریز دوام آورد و سپس دوباره راهی لیگ قطر شد تا این بار با پیراهن ام صلال شانس خود را در فوتبال حاشیه خلیج فارس امتحان کند. در آن مقطع این بازیکن با مربی ترک تبار قطری ها اختلاف پیدا کرد و نیم فصل لیگ ستارگان دوباره به ایران دیپورت و در حالی که مشتری زیادی در داخل نداشت پیراهن سایپا مجید جلالی را برتن کرد.
 

 

1174999

 

در ابتدای این فصل آندرانیک وقتی مشتری زیادی نداشت به پیشنهاد رسول خطیبی و باشگاه تازه صعود کرده ماشین سازی پاسخ مثبت داد و راهی تبریز شد تا کاپیتان سبزپوشان لقب بگیرد اما حضور او در این تیم هم نتوانست زمینه ساز بازگشت آندو به روزهای اوج باشد و کنار رفتن از تیم ملی و لیست کی روش هم پیرو همین عملکرد ضعیف بود.آندو که قراردادی 1.6 میلیاردی با ماشین سازی داشت تنها 11 بازی برای تیمش انجام داد و با قرار گرفتن در انتهای جدول روزهای تلخی را در تبریز سپری کرد.

 

1174730


در کمال تعجب همگان به خصوص مدیران باشگاه استقلال در فهرست خریدهای زمستانی منصوریان قرار گرفت تا سومین بازگشت او به جمع آبی پوشان آن هم در بدترین دوران این بازیکن رقم بخورد. آندو که دیگر نه نشاط دوران جوانی را دارد و نه مصدومیت به او امان می دهد حالا به عنوان امید اصلی سرمربی تحت فشار استقلال به این تیم بازگشته بلکه بتواند ثابت کند هنوز به پایان خط نرسیده و می تواند همان بازیکنی باشد که در برهه ای همه باشگاه ها در حسرت داشتن او می سوختند.

دیدگاه‌ها