کد خبر : 1389462 | 03 بهمن 1395 ساعت 11:31 | 16.5K بازدید | 1 دیدگاه

از سئول تا آبادان؛ یک کره‌ای در برزیل

کیم گوی هیان، هافبک کره ای صنعت نفت آبادان در تلاش برای ارایه بازی های خوب برای صنعت نفت است و اینکه مورد توجه تیم های بهتری قرار بگیرد.

به گزارش "ورزش سه"، حضور او در ایران حتی برای کره ای ها هم عجیب بود. چرا که بیشتر بازیکنان کره ای وقتی لژیونر می شوند که قرار باشد سر از یک تیم شاخص اروپایی دربیاورند. در غیر اینصورت ترجیح می دهند در یکی از تیم های داخلی توپ بزنند. نمونه اش سئون کی هیونگ که دیروز در بازی سیتی – تاتنهام گلزنی کرد. 


هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین مادری کیم گوی هیان برای صنعت نفت آبادان بازی می کند. تیمی که در فوتبال ایران به برزیل مشهور است و شاید جذابیت های حضور در آبادان برای کیم وسوسه انگیز بوده. شهر مقاومت. شهری که مردمش فوتبال را بیش از هر چیزی دوست دارند و بعد از صنعت نفت به برزیل عشق می ورزند. 


این حضور می تواند نشانگر سخت کوشی کره ای ها داشته باشد. در دست یابی به هدفشان و بی دلیل نیست که امروز این کشور در حال نزدیک شدن به اقتصاد  و تکنولوژی روز دنیا است و در بخشی به نقطه آمال و آرزوها رسیده و حتی از مرز جهانی هم عبور کرده است. مثلا در بخش صنعت و در بخش اتومیبل. 


کیم گوی هیان که تا به اینجای کار 1201 دقیقه برای صنعت نفت بازی کرده ذهنیتی از این موضوع ندارد. او می خواهد هم چنان به این حضور ادامه دهد. حضور تاثیر گذار و شگرف تا به تیم های بهتری در فوتبال ایران برسد. بازی در کشوری که فوتبالش در رنکینگ فیفا اول آسیاست می تواند جذابیت های خاص خودش را برای این بازیکن کره ای داشته باشد. هر چند او برای متقاعد کردن فیروز کریمی برای حضور در ترکیب صنعت نفت کار سختی را پیش رو خواهد داشت. 


شاید جذابیت های صنعت نفت برای کیم گوی هیان همانند جذابیت های تاتنهام برای سئون کی هیونگ باشد.

 

1175013

 

دیدگاه‌ها