کد خبر : 1389691 | 04 بهمن 1395 ساعت 09:40 | 33.7K بازدید | 0 دیدگاه

5 نکته مهم از پیروزی آبی ها برابر هال سیتی؛

خستگی، دشمن پنهان چلسی

در هفته توقف مدعیان، پیروزی برابر هال سیتی نشان داد که چلسی بیش از گذشته به قهرمانی در لیگ برتر نزدیک شده است.

خستگی، دشمن پنهان چلسی

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد دیگو کاستا در برابر هال سیتی را می توان عامل اصلی پیروزی آبی های لندن قلمداد کرد.

 

در حالیکه اخبار زیادی مبنی بر مشاجره او با کونته و تمایل آقای گل فعلی لیگ برتر به مهاجرت به چین شنیده شده بود، قفل دروازه هال در ثانیه های پایانی نیمه اول توسط او شکسته شد و گری کیهیل نیز در دقایق پایانی روی ارسال دیدنی سسک فابرگاس، تیر خلاص را به پیکره هال سیتی شلیک کرد تا فاصله با آرسنال در رده دوم به 8 امتیاز افزایش پیدا کرده و آبی ها بیش از گذشته به قهرمانی امیدوار شوند.

 

در ادامه، آنچه در بازی دیشب چلسی برابر هال سیتی رخ داد را بررسی خواهیم کرد؛

 

ارزش بالای کاستا در ترکیب چلسی

 

بدون شک جدال برابر هال سیتی را می توان شب اثبات ارزش های مهاجم 28 ساله چلسی نامید. از زمانی که ترکیب رسمی چلسی اعلام شد و نام کاستا در نوک پیکان هجومی قرار گرفت، تمام توجهات به وی معطوف شده بود.

 

 

1175222

 

 

صدمین بازی برای چلسی در لیگ برتر و البته پیشنهاد گزاف از سوپرلیگ چین با حقوقی غیرقابل تصور، بهانه هایی برای اهمیت اثبات کاستا در این دیدار بودند.

 

اما با این تفاسیر و علیرغم نمایش خوب دو تیم در نیمه اول، این کاستا بود که موفق شد با ضربه ای دیدنی از درون محوطه، یک بار دیگر ارزش های خود را ثابت کرده و در ثانیه های پایانی تفاوت ها را رقم بزند.

 

پایان سلطنت کاپیتان تری در لندن

 

گرچه هواداران چلسی کم کم در حال عادت کردن به نبود جان تری در ترکیب تیم محبوب خود هستند، اما در جدال دیشب او حتی روی نیمکت هم قرار نداشت.

 

علیرغم آمادگی کامل جان تری در 36 سالگی، با تصمیم دون آنتونیو این ناتان آکه، بازیکن جوان چلسی بود که جایگزین مدافع کهنه کار آبی ها روی نیمکت شد. او که به تازگی از بورنموث به چلسی ملحق شده، از بازیکنان آینده دار این تیم به شمار می آید.

 

 

1163727

 

 

اما نباید فراموش کرد که نقش تری در رختکن آبی ها هفته به هفته رو به کاهش است و شاید به زودی شاهد جدایی یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه باشیم.

 

احتمال حضور فابرگاس در ترکیب اصلی

 

در دیدار برابر تیمی که از کاندیدای سقوط به شمار می آید، کونته باز هم ریسک نکرد و از نمایا ماتیچ به جای فابرگاس در ترکیب ابتدایی استفاده کرد.

 

گرچه هافبک صرب چلسی فصل خوبی را سپری می کند، اما در برابر تیمی که احتمالا با رویکرد تدافعی وارد میدان می شد، احتمالا نیاز به خلاقیت در خط میانی بیش از همیشه حس می شود.

 

 

1175247

 

 

اگرچه ماتیچ در میانه میدان حضور تاثیرگذاری در عملکرد چلسی داشت، اما فابرگاس نیز که در 30 دقیقه پایانی جایگزین هازارد شد نمایشی قابل توجه داشت و پاس گل دوم را برای تیم کیهیل فراهم کرد تا شاید کونته در بازی های بعدی چلسی با تیم های نیمه پایین جدول، از او در ترکیب ابتدایی استفاده کند.

 

خستگی در ساق پای بازیکنان چلسی

 

آنتونیو کونته در فصل جاری به کرات ثابت کرده که علاقه زیادی به استفاده از سیستم چرخشی در چینش بازیکنانش ندارد و به نظر می رسد کم کم عوارض آن در حال تاثیرگذاری در روند شاگردانش است.

 

 

1175223

 

 

چلسی در هفته های اخیر معمولا از ترکیب ثابتی در ابتدای بازی استفاده می کند و تنها 12 بازیکن این تیم، بیش از 10 بار بازی را از ابتدا شروع کرده اند که نشانگر استمرار دون آنتونیو در تصمیم گیری است.

 

گرچه چلسی در فصل جاری در رقابت های اروپایی حضور ندارد و نسبت به بیشتر رقبای خود از این مزیت برخوردار است، اما این بدان معنا نیست که خستگی برای ستارگان این تیم بی معناست. در آینده ای نزدیک و در خلال بازی های حساس چلسی، ممکن است این موضوع برای آنها مشکلاتی ایجاد کند.

 

نیاز مبرم ادن هازارد به استراحت

 

ادن هازارد، ستاره درخشان چلسی در فصل جاری در هفته های اخیر از فرم مطلوب خود فاصله گرفته و به نظر می رسد عدم استفاده از او در دیدار این هفته در FA CUP منطقی باشد.

 

 

1175248

 

 

کونته در اواسط نیمه دوم دیدار برابر هال سیتی تصمیم گرفت فابرگاس را به جای هازارد وارد میدان کند که این موضوع نشان عدم رضایت سرمربی ایتالیایی از هازارد در این دیدار بود.

 

دیدارهای مهم و سرنوشت سازی مانند لیورپول و آرسنال پیش روی چلسی در هفته های آتی است که بدون شک ادن هازارد نقش تعیین کننده ای در ترکیب آبی های لندن ایفا خواهد کرد و اگر کونته علاقمتد به بازگشت او به فرم چند هفته پیش است، باید زمانی را به استراحت او اختصاص دهد.

 

منبع: استاندارد

 

مترجم: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها