کد خبر : 1389731 | 04 بهمن 1395 ساعت 09:47 | 182.6K بازدید | 0 دیدگاه

بنتو: کریم ظرفیت بالایی دارد اما زمان می‌خواهد

پشت پرده نیمکت نشینی انصاری فرد در المپیا

ستاره ایرانی سابق پانیونیوس در حالی به غول فوتبال یونان پیوست که انتظار می‌رفت با توجه به عملکردش بیشتر مورد توجه این تیم قرار گیرد؛ اما نیمکت‌نشینی‌هایش اعتراض خبرنگاران رسانه این کشور را نیز به همراه داشته است.

پشت پرده نیمکت نشینی انصاری فرد در المپیا

به گزارش "ورزش سه"، کریم انصاریفرد در دومین فصل حضورش در سوپرلیگ یونان موفق به ارائه عملکردی درخشان، توانست توجه تیم‌های مطرح این کشور را به خود جلب کند و در نیم فصل تیم‌های پائوک، پاناتیناکوس و البته المپیاکوس به عنوان صدرنشین بی رقیب این رقابت‌ها را متوجه خود کرده است. در حالی که اوزینیدیس به عنوان سرمربی سابق پانیونیوس و کنونی پاناتیناکوس به شدت علاقمند به جذب مهاجم مورد علاقه خود بود، در نهایت این المپیاکوس بود که موفق شد شرط 400هزار یورویی پانیونیوس را برای جذب این مهاجم برآورده کند و در نقل و انتقالات ژانویه کریم انصاریفرد با قراردادی جالب توجه راهی این تیم شد. 


برخلاف اعتمادی که بین مدیران این باشگاه به کریم انصاریفرد وجود داشت، این بازیکن در سه دیدار اخیر المپیاکوس در لیگ و جام حذفی نتوانسته فرصتی از بنتو به عنوان سرمربی این تیم کسب کند و نیمکت نشینی و دوری از ترکیب را تجربه کرده است. پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی المپیاکوس که از آگوست 2016 در این تیم حضور یافته، علیرغم موفقیت‌های مناسب در لیگ پرتغال در کشورهای برزیل و یونان نتوانسته به نتایج مناسبی دست یابد و اکنون علیرغم صدرنشینی بااختلاف بالا نسبت به دیگر مدعیان از اعتماد لازم بین مدیران این باشگاه برخوردار نیست. 


در این رابطه و با توجه به نیمکت نشینی کریم انصاریفرد در المپیاکوس، واکنش رسانه یونان جالب توجه می باشد. کریم انصاریفرد که در این فصل با 5 گل زده و سه پاس گل یکی از دلایل حضور جالب توجه پانیونیوس به جمع مدعیان بود، اکنون طبق تصمیم کادرفنی المپیاکوس به مهاجم سوم این تیم تبدیل شده است. اتفاقی که واکنش رسانه یونان و هواداران المپیاکوس را نیز در پی داشته است.


در این رابطه پائولو بنتو، سرمربی المپیاکوس در خصوص وضعیت کریم انصاریفرد در گفتگو با رسانه این کشور گفته: «کریم بازیکن باکیفتی است اما چیزی که الان وجود دارد، فرصت برای هماهنگی است و او به زمان نیاز دارد.»
این مربی پرتغالی در خصوص ادعای مدیران این باشگاه درباره کشف 10 میلیون دلاری خود با جذب انصاریفرد گفته: «مسلما مدیران باشگاه در او پتانسیل‌هایی دیده‌اند و ما باید به این دیدگاه احترام بگذاریم. بگذارید کمی صبر کنیم تا او (انصاریفرد) ظرفیت کامل خود را به نمایش بگذارد. او به زمان نیاز دارد چون باشگاه سابقش (پانیونیوس) با شیوه و استراتژی متفاوتی نسبت به ما بازی می‌کرد. او اکنون در فضایی متفاوت حضور یافته و برای قرار گرفتن در برنامه‌ها باید مدتی به او فرصت داد.»


پائولو بنتو در واکنش به سوالی درباره دیگر خرید این باشگاه که خیلی زود در ترکیب قرار گرفته و اینکه "چرا در خصوص او به صبر و زمان و تغییر فضا اعتقادی نداشته" نیز اینطور پاسخ داده: «باید بدانید که برخی از بازیکنان به زمان بیشتری نیاز دارند و ما باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.»


اما مسائل موجود، از اختلاف نظر بین مدیران باشگاه و مربی این تیم خبر می دهد. اختلافی که پیش از خرید انصاریفرد وجود داشت و اکنون با حضور این مهاجم ایرانی افزایش یافته است. پائولو بنتو از خرید کریم انصاریفرد ناراحت است و این مساله باعث شده واکنش او در قبال این خرید نیمکت نشین کردن انصاریفرد باشد. چون او نبوده که این بازیکن را انتخاب کرده و این خرید بزرگ توسط مدیران باشگاه صورت گرفته است. او اکنون کریم را به عنوان گزینه سوم تیمش در خط هجومی در نظر گرفته و به همین دلیل به او فرصت بازی نرسیده است. کریم انصاریفرد توانایی‌های خود را در تیم سابقش از نظر کیفی و فنی به خوبی نشان داده و این مساله باعث شده اکنون هواداران المپیاکوس و رسانه یونانی حامی او باشند و در انتظار برای رونمایی از این بازیکن در ترکیب اصلی با پیراهن المپیاکوس. هواداران این تیم با انتشار پیام‌های از او استقبال کرده اند و ابراز امیدواری کرده‌اند که او پتانسیل و انرژی فوق العاده خود را در ترکیب این تیم نیز به نمایش بگذارد.

 

اینکه کریم انصاریفرد که پیش از این تجربه نیمکت نشینی را در اولین تجربه اروپایی‌اش پشت سر گذاشته، اکنون در شرایطی مشابه و البته با سابقه موفق در ترکیب تیم سابقش است و این مساله باعث می‌شود او به خوبی امیدوار به پشت سر گذاشتن این روزها باشد. مساله امیدوارکننده برای او می‌تواند آینده پائولو بنتو باشد. اختلافات موجود میان این مربی و اعتماد ویژه مدیران به او باعث می‌شود اکنون فضا کاملا به سود کریم انصاریفرد باشد. سرمربی پرتغالی علیرغم صدرنشینی این تیم نتوانسته انتظارات مدیران باشگاه را برآورده کند و احتمال زیادی برای اخراج او وجود دارد. او علیرغم حضور در صدر به همراه این تیم از نتایج لازم خصوصا طی هفته‌های اخیر و همچنین لیگ قهرمانان به دور بوده و اکنون اختلاف نظر بین آنها به سوژه اصلی تبدیل شده است. 


کریم آیا در تقابل با رقبایش در المپیاکوس فرصت برای خودنمایی به دست خواهد آورد؟ المپیاکوس اکنون در ترکیب خود کریم انصاریفرد، براون عایده، سباستیائو جونیور و کاردوسو را در اختیار دارد. چهار مهاجمی که با عملکردی متفاوت چشم به دو جایگاه اصلی در ترکیب دوخته‌اند. با این حال همچنان امیدواری برای کریم انصاریفرد برای حضور در ترکیب این تیم وجود دارد و مهاجم ایرانی سرخپوشان طبق ادعای رسانه‌های یونانی برای تداوم درخشش در لیست این تیم حضور یافته است. با توجه به شرایط و آمار و عملکرد موجود، اینکه او بعد از کاردوسو کروات قرار گیرد چندان عاقلانه نیست. نکته جالب توجه نیز اینجاست که هواداران به هیچ عنوان از عملکرد این مهاجم کروات رضایت ندارد و او را مهاجمی بازنشسته برای المپیاکوس می دانند و این شانس انصاریفرد را بیش از گذشته افزایش می‌دهد.

دیدگاه‌ها