کد خبر : 1389757 | 04 بهمن 1395 ساعت 10:33 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

شکست تلخ نفت چگونه رقم خورد؟ (یادداشت)

در آغاز هفته هجدهم لیگ برتر باشگاه های کشور جام خلیج فارس، تیم صنعت نفت آبادان در خانه و در حضور پرشور هواداران متعصب خود تن به شکست سنگین در برابر آبی های تهرانی داد.

شکست تلخ نفت چگونه رقم خورد؟ (یادداشت) 

به گزارش "ورزش سه" این بازی شباهت خاصی به دیدار هفته گذشته فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران در ورزشگاه غدیر داشت. هر دو میزبان خوزستانی در نمایشی ضعیف و پرانتقاد با دریافت سه گل بدون گل زده در فاصله چهار روز، بازی را به رقبای تهرانی واگذار کردند.

 

نکته‌ها: 


*فیروز کریمی که بعد از یک برد و تساوی شیرین برابر صبای قم و تراکتورسازی تبریز و به منظور ادامه روند رو به رشد خود و توقف استقلال به ظاهر بحران زده، تیم خود را به میدان فرستاد. کریمی به منظور بستن بازی و پرس هافبکهای خلاق استقلال از میانه میدان توسط کریم نصاری و الویرا و رساندن توپ به شادکام و نهایتا نوروزی به عنوان مهاجم هدف برای گلزنی و تحت فشار گذاشتن مدافعین استقلال با استراتژی سیستم ٤-٢-٣-١ در حمله و سیستم ٤-٥-١ در هنگام دفاع در اکثر اوقات بازی ناکام ماند.

 

*قراردادن الویرا تازه ملحق شده به تیم و تعویض او بعد از تنها سی دقیقه از علامت های سوال بزرگ در ترکیب نفتی ها بود.

 

*عملکرد ضعیف خط دفاعی صنعت نفت مخصوصا در فاز یارگیری انفرادی و منطقی و در هنگام یورش مدافعین و هافبکهای کناری استقلال در هنگام ضربه های آزاد از جناحین مختلف چه به صورت خطا و کرنر به قیمت تحقیر و دریافت سه گل برای آبادانی ها خاتمه یافت.

 

*تیم آبادانی با ارائه بازی ضعیف و بی برنامه چه در بخش حمله و دفاع و رو آوردن به تکروی و بازی احساسی اجازه هنرنمایی به تیم تهرانی داد و هیچگاه جز در دقایقی کوتاه نتوانست بازی و تاکتیک خود را به تیم تحمیل کند و سزاوار شکست بود.

 

**نقطه مقابل تیم نفت استقلال تهران بود که با ترکیبی متفاوت نسبت به بازیهای قبلی و در غیبت بازیکنانی چون مگویان، پادووانی، انصاری و حضور دوباره رحمتی در چارچوب دروازه در روز ضعیف میزبان خود نمایش قابل قبولی داشت.

 

*تیم استقلال بعد از مواجه شدن با پرس سنگین نفتی ها به فکر راه انداختن پیستونها و هافبکهای کناری جهت تغذیه دو مهاجم خود یعنی رضایی و قربانی افتاد و حملات سریالی این تیم در هر دو جناح مخصوصا در جناح فعالیت برزای و غفوری در دقیقه ٣٠ بازی نتیجه داد و مجتبی حق دوست با پاس دیدنی غفوری و سوپر گل حق دوست آبی های تهران را جلو انداخت.

 

*پانزده دقیقه پایانی نیمه نخست نیز با عقب کشیدن طبیعی آبی ها و حملات پراکنده و نه چندان زهردار آبادانی ها همراه بود. در نیمه دوم بهترین موقعیت نفتی ها توسط نوروزی با مهار رحمتی از دست رفت. فرصتی که می توانست در نتیجه کلی بازی نقش مهمی داشته باشد.


در ادامه تیم استقلال که نتیجه لازم را کسب کرده بود، سعی در کنترل و مدیریت بازی و استفاده از دادن تدریجی بازی به تیم صنعت نفت و استفاده از بازیکنان سرعتی خود جهت گلزنی و ایجاد موقعیت بود. تیم استقلال تهران در کمتر از ١٠ دقیقه و به شکل مشابه با ارسال های امید ابراهیمی که با گرفتن خطا به دست آمد، توسط برزای و حسینی که در ضعف یارگیری مدافعین صنعت نفت بود، به گل رسید تا تغییرات کریمی در جایگزین کردن بازیکنان خط میانی با غفلت مدافعین به سرانجامی نرسد و استقلال در بازگشت دروازه بان خود، مهدی رحمتی بدون دریافت گل به خانه برگردند.

 

*تیم صنعت نفت آبادان با این شکست در رتبه یازدهم قرار گرفت و در بدترین شکل ممکن در صورت برتری پدیده به رتبه دوازدهم خواهد رسید.

 

*تیم استقلال نیز که با ترکیبی جوان و شاداب تر پا به میدان گذاشت، موقتا به رتبه چهارم صعود کرد و باید به انتظار دیدارهای امروز بنیشند. تیم استقلال با نمایش  امروز خود چشم به روزهای آتی در لیگ برتر و دیدار حساس در پلی آف لیگ قهرمانان مقابل السد قطر خواهد داشت.

 رضا دبیری

دیدگاه‌ها