کد خبر : 1389831 | 04 بهمن 1395 ساعت 16:20 | 31.8K بازدید | 0 دیدگاه

ساسان گل نمی زند، فولاد نمی برد؛

ذوب آهن 1- فولاد 0؛ حضور ذوب در جمع مدعیان

ذوب آهنی ها با تنها گلی که در نیمه اول به ثمر رساندند موفق شدند بازی را با پیروزی به پایان برسانند و عنوان سومی خود را در لیگ برتر به تثبیت برسانند.

ذوب آهن 1- فولاد 0؛ حضور ذوب در جمع مدعیان

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان مجتبی حسینی موفق شدند سه امتیاز دیگر به اندوخته خود اضافه کنند و حضور را بین سه تیم صدر جدول رده بندی لیگ برتر به تثبیت برسانند. آنها این بازی را با گل محمدرضا حسینی که در نیمه اول به ثمر رسانده بود به سود خود به پایان رساندند.


هفته هجدهم لیگ شانزدهم، دوشنبه 04/11/95، ساعت 15:30، ورزشگاه فولادشهر
داور: علیرضا فغانی                  کمک ها: رضا سخندان، محمدرضا منصوری

 

کارت زرد


دانیال اسماعیلی (43)


ذوب آهن:

 

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مهدی مهدی پور، دانیال اسماعیلی فر، مهران درخشان مهر، محمد رضا حسینی، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده(90 رضا شکاری)، مرتضی تبریزی(83 یاسر فیضی) و جری بنگسون 
سرمربی: مجتبی حسینی 


فولاد خوزستان:

 

مهرداد طهماسبی، عبدالله کرمی، ایوب والی، محمود مطلق زاده(57 میثم دورقی)، حمید بوحمدان، بختیار رحمانی، سینا مریدی، یوسف وکیا(69 صابر حردانی) و اسماعیل شریفات، ارنست(68 عبدالله ناصری)، ساسان انصاری
سرمربی: نعیم سعداوی

 

 

1175516

 

 

شرح بازی:


ذوبی ها در ادامه نتایج خوب خود در دیدار امروز برابر فولادی ها نیز موفق به پیروزی شدند تا همچنان به عنوان یکی از سه تیم بالای جدول رده بندی محسوب شوند. 


ذوبی ها که در این بازی به عنوان تیم مهمان در زمین حضور یافته بودند از همان دقایق ابتدایی حملات خود را روی دروازه حریف آغاز کردند، آنها احسان پهلوان را در متن تمام حملات خود داشتند تا با استفاده از قدرت بازیسازی این بازیکن و شم گلزنی مهاجمان خود به گل برسد، البته پس از گذشت حدود پانزده دقیقه از بازی فولادی ها نیز کم کم پیش آمدند و توانستند در ایجاد موقعیت روی دروازه تیم میزبان موثر واقع شوند. تمایل هر دو تیم برای گلزنی باعث شد تا نیمه اول این بازی جذاب و دیدنی از آب دربیاید و در نهایت این ذوبی ها بودند که موفق شدند با ضربه به موقع بازیکن همه کاره خود در این بازی یعنی حسینی به گل برسند. گلی که تا پایان نیمه اول حفظ شد و دو تیم با همان یک گل به کار خود پایان دادند. 


اما در نیمه دوم این فولادی ها بودند که با حملات بیشتر از حریف خود به دنبال به تساوی کشاندن بازی بودند، آنها بر تعداد حملات خود اضافه کردند و در این میان ذوبی ها نیز به دنبال استفاده از ضدحملات برای بیشتر کردن تعداد گل های خود بودند، هر چند در این نیمه نیز چند موقعیت خوب از بازیکنان دو تیم به وجود آمد موقعیت هایی که بیشتر از روی شوت های زیبا و از راه دور به دست آمد اما به نسبت نیمه اول بازی ساکن تری را شاهد بودیم. البته نکته جالب اینکه هر دو تیم با تعویض های کاملا هجومی خود نشان دادند به دنبال کسب نتیجه دیگری هستند اما در نهایت بازی با همان یک گل به پایان رسید تا ذوبی ها بتوانند خود را همچنان بین سه تیم صدر جدولی ببینند.

 

 

شرح گل:


ذوب آهن 1 فولادخوزستان 0 (دقیقه 14، محمدرضا حسینی) : ارسال بلند ذوبی ها از روی نقطه کرنر با ضربه سر مهاجم این تیم در محوطه شش قدم به محمدحسینی رسید و او نیز با ضربه ای محکم دروازه خوزستانی ها را باز کرد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 6 – اولین حمله جدی این بازی توسط فولادی ها اتفاق افتاد اما ضربه مهاجم سرخ پوش با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 13 – حرکت خوب پهلوان با شوت زیبای او دروازه فولادی ها را با خطر مواجه ساخت اما طهماسبی این توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 21 – حمله فولادی ها با ضربه محکم ارنست از پشت محوطه جریمه دروازه ذوبی ها را به خطر انداخت اما مظاهری با شیرجه ای به موقع توانست این توپ را مهار کند. 
دقیقه 26 – ضربه ایستگاهی فولادی ها از فاصله دور با شوت دیدنی بوحمدان دروازه ذوبی ها را تهدید کرد اما باز هم مظاهری با سیو خود از ورود توپ به دروازه ممانعت کرد.
دقیقه 39 – مرتضی تبریزی پس از حرکت تکنیکی خود در محوطه جریمه فولادی ها با ضربه ای از زاویه بسته دروازه طهماسبی را تهدید کرد اما این توپ راهی کرنر شد.

دقیقه 74 – شوت دیدنی دانیال اسماعیلی فر از فاصله حدود 30 متر دروازه فولادی ها را به شدت تهدید کرد اما واکنش فوق العاده طهماسبی مانع از گل شدن این توپ شد.
دقیقه 76 - حمید بوحمدان با شوت زیبای خود از پشت محوطه جریمه دروازه ذوبی ها را با موقعیت خطرناک روبرو کرد اما این توپ با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 78 – ضربه سرضرب شریفات در محوطه جریمه ذوبی ها با واکنش به موقع مظاهری مهار شد.

 

 

1175513

 

 

بهترین بازیکن: 


سیدمحمدرضا حسینی که توانست در این بازی گل سه امتیازی ذوبی ها را به ثمر برساند یکی از بهترین یاران مجتبی حسینی در این بازی بود، او در بسیاری از حملات تیمش حضور موثر داشت و دوندگی بسیاری در این بازی داشت، علاوه بر هافبک ذوبی ها رشید مظاهری نیز روز درخشانی را پشت سر گذاشت، او علاوه بر بسته نگه داشتن دروازه خود بارها با واکنش های دیدنی، توانست موقعیت های فولادی ها را بی اثر کند.

 

اتفاق ویژه:


ساسان انصاری که دوره درخشانی را در نیم فصل اول لیگ با فولادی ها گذراند اکنون دوران ناکامی خود را پشت سر می گذارد، او که پس از پیوستن به تیم سابق خود موفق شده بود 12 گل به صورت پیاپی به ثمر برساند در بازی امروز به عنوان چهارمین دیدار پیاپی موفق به گلزنی نشد، انصاری پس از دبل خود در دیدار برابر صنعت نفت آبادان، در دیدار برابر پیکان، ماشین سازی، پرسپولیس و ذوب آهن در باز کردن دروازه حریف ناکام بود.

 

در حاشیه


* بختیار رحمانی با پوشیدن پیراهن شماره 7 در ترکیب حاضر است و اولین بازی خود را برای فولاد انجام می‌دهد.
* در دقایق اولیه بازی روی ضدحمله فولاد روی دروازه ذوب آهن رشید مظاهری و ساسان انصاری با یکدیگر برخورد داشتند که کادرفنی فولاد عقیده داشت این صحنه پنالتی است.
* محمدرضا حسینی گلزن ذوب آهن گل خود را به شهدای آتش نشان تقدیم کرد.
* ارنست انفور مهاجم آفریقایی فولاد برای اولین بار در این فصل در جمع نفرات ثابت به میدان آمده تا به فولاد سیمای تهاجمی‌تر بدهد. 
* با وجود آنکه سطح بازی بالاست و بین مدعیان لیگ برگزار می شود، تماشاگر اندکی از این مسابقه استقبال کرده است. 
* وحید طالب‌لو بعد از دریافت 3 گل مقابل پرسپولیس نیمکت‌نشین شده و مهرداد طهماسبی به دروازه فولاد بازگشته است.

* میثم دورقی، دیگر بازیکن تازه وارد فولادی ها که در فصل نقل و انتقالات به این تیم پیوسته بود نیز در نیمه دوم این بازی به میدان آمد.

* در بین دو نیمه بازی از طرف باشگاه ذوب آهن از تعدادی از آتش نشان های کارخانه ذوب آهن تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه‌ها